HELP cbr600 stottert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamahammer

MF'er
18 dec 2013
227
0
berghem
Hallo,

Mijn cbr600f4 van 99 stottert bij LAGE toeren tot zo'n 3000 toeren.
Hij doet dit niet als hij koud is, pas als hij warm is dus.
Daarboven loopt hij gewoon goed.

De bougies zijn nieuw, carbs zijn ultrasoon gereinigd, luchtfilter is schoon.
Heb een flesje wynn's in de tank gehad, allemaal zonder resultaat.
Ik meen dat alle vacuem slangen correct zijn aangesloten.

Zou dit de spanningsregelaar kunnen zijn?
Of zijn er andere dingen die ik eerst zelf kan uitsluiten?

ik heb zo'n beetje heel internet afgezocht, maar zonder resultaat.

alvast bedankt!
 
Ah slechte reclame... Hoor je laatste tijd vaker he dat garages onnodige kosten rekenen... Hoe simpel kan het zijn.

In jouw geval... Helw motor los, carbs nakijken syncen reinigen afstellen, dan erachter komen dat t slechts de bougies waren, maar wel alles factureren
 
Ah slechte reclame... Hoor je laatste tijd vaker he dat garages onnodige kosten rekenen... Hoe simpel kan het zijn.

In jouw geval... Helw motor los, carbs nakijken syncen reinigen afstellen, dan erachter komen dat t slechts de bougies waren, maar wel alles factureren
Dat is een kwalijke zaak, als dat gebeurt. Net als de suggestie wekken dat een bedrijf zich hier aan schuldig maakt.

Even objectief, tot nu toe ben jij de persoon die nog dingen achterhoudt hier op mf.
 
Een benzineslang kan wel degelijk knikken. Heb zelf ook een f4 en die reed in het begin ook kut en de oorzaak was : jawel een dubbelgeknikte benzineslang. Heb hem pas vervangen omdat ie zelfs bijna doorgesleten was op de buitenbocht.
 
Het punt is simpelweg dat ik op mf een nieuwkomer ben. Logisch dat zot door mede trouwe mffers 'voorrang' krijgt.

Wat ik alleen niet begrijp is dat ik iets achter zou houden?
Ik kan je wel een paar voorbeelden geven :)

Zo geef je geen antwoord op een vraag op deze pagina.

We lezen net voor het eerst dat je zelf leidingen hebt ingekort, terwijl jij doet alsof iedereen dat zou moeten weten.

Je wist eerder zeker dat het de juiste bougies waren, vervolgens kun je op t oog electrodeafstanden zien, en toch waren het de verkeerde...

Kun je je voorstellen dat mensen zich afvragen waar de rest van de situatie blijft? Ik wel iig.
 
Dit probleem lijkt wel erg veel op een bobine die (wanneer die op temperatuur is) massasluiting maakt. Volgens mij heeft een F4 penbobines (iedere bougie eigen bobine)

Manier om dit te controleren is om de bobines 10 minuten in de oven te leggen op 100 graden en dan in die toestand de primaire en de secundaire weerstand te meten.
Voordat je het gerecht de oven inschuift, even de rubber doppen eraf halen die om de bougies heen komen, is een stuk makkelijker meten.

Ik weet niet exact wat honda opgeeft qua weerstand, maar een richtlijn is ongeveer 0,2 Ohm primair (de aansluiting waar normaal het stekkertje van je kabelboom op zit) en 6,5 kOhm (6500 Ohm) secundair (meten tussen de aansluiting die op je bougie komt en 1 van de 2 aansluitingen waar je eerder de primaire weerstand hebt gemeten.

Ik vermoed dat 1 van de bobines in warme toestand een oneindige weerstand heeft in de secundaire spoel, die bobine moet je vervangen en dan is het probleem opgelost.

Aangezien het probleem wat jij hebt, temperatuur afhankelijk is, kan het haast niets anders zijn. Een spoel in een bobine is een wikkeling van koperdraad, wanneer die warm word, zet die uit en als er dan een kleine onderbreking in zit wordt dat op temperatuur merkbaar. Koelt de spoel weer af, krimpt deze en maakt weer contact.

Ik raad het af om 1 voor 1 met draaiende motor de stekkertjes van je bobines af te halen om te kijken welke het is. Grote kans dat de eindtrap die deze aanstuurt in je ECU zit, en dan kan die eindtrap eruit fikken en dan zit je ineens met een defecte ECU.

Dus gewoon loshalen, verwarmen in de oven en meten...

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet,

Jeroen

Had jeroen dus uiteindelijk toch gelijk he!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan