Upside-down voorvork in een Kawasaki ZXR 750 H1???

Argos666

MF'er
17 mrt 2011
73
0
Rotterdam
Ik ben in het bezit van een Kawasaki ZXR 750 type H1 uit '89/ '90. Origineel zit hier een normale voorvork in, maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om hier een upside-down voorvork in te plaatsen. Nu weet ik ook wel dat 'alles' mogelijk is, maar het moet wel redelijk plug en play zijn.

Het meest voor de hand liggende zou volgens mij een upside-down voorvork zijn uit de opvolger van de H, het J type. Maar als dit 1 op 1 past, wat heb ik dan minimaal nodig van het J type?

Stel dat ik van het J-type de upside-down voorpoten, beide kroonplaten en T-stuk (?) zou hebben, kan ik dan gewoon gebruik maken van het complete voorwiel, remschijven, remklauwen, wiel-as en dergelijke van het H type? Past dit dan 1 op 1 of moet ik dan toch wat meer onderdelen hebben van de J? Of moeten er zelfs onderdelen op maat gemaakt worden?

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft.

mvg Richard
 
Bedankt voor de info ...

Dus de stuurpen is in ieder geval anders. Het zou dus mooi zijn als ik de stuurpen van de H1 over kan zetten op de USD voorvork. Anders zou ik er eentje op maat moeten laten maken.

Dan zou ik er alleen nog achter moeten komen of alle overige H1 delen wel er op passen. En dan bedoel ik het voorwiel incl. de schijven en remklauwen enz.

Ik heb gelukkig geen haast dus ik heb alle tijd om wat meer informatie in te winnen.

Bedankt.
 
Dat is wat ik wilde weten.

Als ik dus een USD voorvork (poten en kroonplaten) van een ZXR J te pakken kan krijgen zal ik alleen de stuurpen aan moeten passen om de voorvork pas te maken voor mijn ZXR H1. Er zal dus een stuurpen gemaakt moeten worden of het is mogelijk gebruik te maken van de oude stuurpen van de H1. Alle overige onderdelen zoals het wiel, schijven en remklauwen van de H1 kan ik hier weer op monteren.

Nu ik dit weet kan ik op mijn gemak gaan beslissen of ik het ga doen. Ik heb er geen haast mee. In de eerste instantie lekker genieten van de Kawa. En dan komt vanzelf het besluit of ik het ga doen.

Bedankt voor de info.
 
Terug
Bovenaan Onderaan