How To: De spuitcabine (zelf spuiten) deel 2

lynx84

MF veteraan
8 nov 2008
2.439
11
Zuid Holland
Aangezien opa Aart al 2 jaar niet meer online is geweest bij deze het nieuwe deel!

Hieronder gekopieerd uit het vorige deel door Opa Aart:
Ik zal natuurlijk zelf wel beginnen, eerst een paar foto's van hoe mijn spuitcabine eruit ziet.

Het geraamte heb ik gemaakt van panlatten, die kosten bijna niets. 22,5 meter voor 8,5 euro, dus dat zijn de kosten niet.
Plastic heb ik geleased bij de baas. Kost niets O-)

full


Natuurlijk heb ik er een deurtje ingemaakt anders gaat dat plastic zo fladderen en dan krijg je weer een stofzooi
full


Hier een foto van mijn veel te dure verfstandaard, maar goed het is betaald en het werkt.
full


Als afzuiger gebruik ik deze.
full


En hier de foto's van mijn eerste probeersel, een deelkuipje van een minibike.
full


En een closeup.
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi , ik ben Curt en heb een vraagje voor de kenners. Ik had een spuitbus op kleur laten maken om lakschade aan mijn moto bij te werken. Na het schuren had ik eerst filler gespoten , na 2 dagen drogen ook nog 2 lagen lak. Na 2 dagen drogen kwam ik op het idee om er ook nog een streep (andere kleur) over te zetten. Ik heb de gespoten plek afgeplakt met schilderstape en de "streep" licht opgeschuurd , ontvet en gespoten. Na 2 dagen drogen , trok ik alle tape eraf en kom ik tot de vaststelling dat de tape sporen heeft nagelaten(zelfs niet weg te krijgen door te schuren met P1000nat) in het daar voor gespoten oppervlak. Wat heb ik verkeerd gedaan?? Niet lang genoeg laten drogen of verkeerde tape gebruikt?
Ik hoop dat jullie de uitleg een beetje snappen en mij kunnen helpen :)
 
Geweldig interessant topic, en ik ga het dan ook volgen....
Maar ik heb daar naast wel een vraagje aan de mensen van wie dit hun beroep is....het gaat om het volgende:
Is er ergens een instituut waar je PRAKTIJK GERICHT kan leren spuiten?
En dan ook nog ergens in het zuiden van het land....
Goed heren, ik hoor het wel....

gr. Boud
 
Afgelopen week is m'n motor omgevallen... Flinke deuk in de tank. Wie kan mijn tank voor een leuke prijs herstellen...? Andere mogelijkheid is tips om dit zelf aan te pakken, bijv hoe diep mag de deuk zijn om deze op te vullen met plamuur, eetc?
 
Java634rijder,

bedankt voor de tip! Dit is precies wat ik zocht....
Jammer dat zoiets niet in Nederland te vinden is, of althans niet bij mij in de buurt.
Nogmaals bedankt..

gr. Boud

Ze hebben ook een campus in Tongeren, is maar 19 km van Maastricht vandaan. Zou toch moeten lukken!

Succes ermee
 
hey boudje.

kijk eens bij het roc 1e autospuiter dit is gewoon een mbo opleiding hoor.
heb hem zelf namelijk ook gedaan.

maar ben nu vliegtuig spuiter maar daar naast pak ik nog wel eens een een motor of iets anders mee

sterkte...met de zoek tocht
 
hey boudje.

kijk eens bij het roc 1e autospuiter dit is gewoon een mbo opleiding hoor.
heb hem zelf namelijk ook gedaan.

maar ben nu vliegtuig spuiter maar daar naast pak ik nog wel eens een een motor of iets anders mee

sterkte...met de zoek tocht
ROC heeft bijna alleen opleidingen tijdens reguliere werktijden.
Syntra heeft wat meer keuze, ook deeltijd, en ook bijv op zaterdagen (niet voor alle opleidingen).

Tis maar wat uitkomt, en wat te rijden is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan