Dynamo deksel spuiten

Pertjee

Rookie
20 feb 2023
13
3
Hallo allemaal, ik ben al een aantal maanden trotse eigenaar van een Kawasaki versys 650 uit 2011.

Nu wil ik in de winter maanden de motor wat opknappen om te beginnen bij de dynamo deksel. Heeft iemand enig idee welke kleurcode of welke kleur het meest in de buurt komt van de dynamo deksel?

Kawasaki gemaild maar daar kwam niet veel uit.

Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • IMG_1913.jpeg
    IMG_1913.jpeg
    252 KB · Weergaven: 0
Hallo allemaal, ik ben al een aantal maanden trotse eigenaar van een Kawasaki versys 650 uit 2011.

Nu wil ik in de winter maanden de motor wat opknappen om te beginnen bij de dynamo deksel. Heeft iemand enig idee welke kleurcode of welke kleur het meest in de buurt komt van de dynamo deksel?

Kawasaki gemaild maar daar kwam niet veel uit.

Alvast bedankt !
Dat lijkt op action hittebestendige lak in combinatie met hun metalic zwarte lak a 3,79 per spuitbus. 🤗
En ja, dat zou ik er zo op spuiten:t

Spectrum hittebestendige spuitverf mat zwart

Spectrum metallic spuitverf zwart
 
Dat lijkt op action hittebestendige lak in combinatie met hun metalic zwarte lak a 3,79 per spuitbus. 🤗
En ja, dat zou ik er zo op spuiten:t

Spectrum hittebestendige spuitverf mat zwart

Spectrum metallic spuitverf zwart
Hiermee eens.

De kleur is toch al anders dan de rest.
Schuren, kijken of je die krassen glad krijgt, primertje van de action, daarna inderdaad zwart en hun metallic zwart.
Heb zo geen foto meer, maar ooit gedaan bij een Gixxer (dan enkel zwart) zag er keurig uit en toen ik die motor jaren later weer te koop zag zat het er nog op.
 
Hiermee eens.

De kleur is toch al anders dan de rest.
Schuren, kijken of je die krassen glad krijgt, primertje van de action, daarna inderdaad zwart en hun metallic zwart.
Heb zo geen foto meer, maar ooit gedaan bij een Gixxer (dan enkel zwart) zag er keurig uit en toen ik die motor jaren later weer te koop zag zat het er nog op.
Thanks voor je reactie!

Misschien een stomme vraag, maar ik zie bij de action alleen geen primer in het zwart o.i.d. dit maakt niet heel veel uit toch?

Hoeveel lagen per spuitbus zou je aanraden?
 
Primer moet lichter zijn dan wat er op gaat. Dus maakt bij zwart heel weinig uit.

Ik doe vaak 3 lagen primer, 3 lagen kleur, de metallic verder niet zo gek veel ervaring mee, maar niet te veel, anders worden het alleen maar ''metallic flikkertjes'' en dat ziet er heel goedkoop uit.
 
Primer moet lichter zijn dan wat er op gaat. Dus maakt bij zwart heel weinig uit.

Ik doe vaak 3 lagen primer, 3 lagen kleur, de metallic verder niet zo gek veel ervaring mee, maar niet te veel, anders worden het alleen maar ''metallic flikkertjes'' en dat ziet er heel goedkoop uit.
Kijk eens aan, super bedankt voor je hulp, ik ga binnenkort is aan de slag!
 
Thanks voor je reactie!

Misschien een stomme vraag, maar ik zie bij de action alleen geen primer in het zwart o.i.d. dit maakt niet heel veel uit toch?

Hoeveel lagen per spuitbus zou je aanraden?
Die hittebestendige zwart mat (zeer donkergrijs) werkt ook als primer
4 a 5 dunne lagen en 10 minuten droogtijd bij +15 graden celcius
Zorg ervoor dat de ondergrond goed is en vetvrij voor hechting

Metallic zeer goed schudden,voor mooie afwerking.
Geen goedkope looks,in meerdere dunne (5) lagen opbrengen,met telkens 10 minuten droogtijd.
Wel bij +15 graden.
 
Laatst bewerkt:
Ligt er aan wat je verwacht van het eindresultaat natuurlijk.

Deze is zo beschadigd dat je zonder oplassen en met de hand van een kunstenaar bijwerken je het toch gaat blijven zien.
Voor een paar euro spuit je het ding en ziet het er redelijk acceptabel uit, of is het iig geen aandachtstrekker meer.
Die moeite om hem perfect te maken zou ik er zeker niet in steken gezien het onderdeel gewoon beschikbaar is en ''maar'' €115 kost.
 
Ligt er aan wat je verwacht van het eindresultaat natuurlijk.

Deze is zo beschadigd dat je zonder oplassen en met de hand van een kunstenaar bijwerken je het toch gaat blijven zien.
Voor een paar euro spuit je het ding en ziet het er redelijk acceptabel uit, of is het iig geen aandachtstrekker meer.
Die moeite om hem perfect te maken zou ik er zeker niet in steken gezien het onderdeel gewoon beschikbaar is en ''maar'' €115 kost.

Precies en is wat egaler, oogt een stuk netter.
daarbij camoufleerd het metallic de krassen wat.
 
Ligt er aan wat je verwacht van het eindresultaat natuurlijk.

Deze is zo beschadigd dat je zonder oplassen en met de hand van een kunstenaar bijwerken je het toch gaat blijven zien.
Voor een paar euro spuit je het ding en ziet het er redelijk acceptabel uit, of is het iig geen aandachtstrekker meer.
Die moeite om hem perfect te maken zou ik er zeker niet in steken gezien het onderdeel gewoon beschikbaar is en ''maar'' €115 kost.
Uiteraard verwacht ik niet dat alles helemaal netjes en perfect zal zijn. Het is inderdaad best wel een opzichtelijke plek, als dat maar minder wordt dan vind ik het al goed. Het onderdeel zelf is ook gewoon tweedehands te koop voor 60 euro ofzo, als het resultaat mij niet aanstaat kan ik dit altijd nog overwegen.
 
Een foto die ik in 2016 ooit al gepost had. Niet echt krassen, maar een dynamodeksel die er niet mooi meer uit zag, die ik A. in de winter ging spuiten B. zonder de zooi uit elkaar te halen en C. met Action / Motip verf.

Linksboven: de reden voor de werkzaamheden
Middenboven: na schuren
Rechtsboven: na afnemen met ontvetter (ps, dit kun je het beste nog vóór het schuren doen én dus er na)
Linksonder: afgeplakt, rubber dopjes op de boutjes, eerste laag grijze primer
Middenonder: na 3 lagen primer
Rechtsonder: na 3 lagen zwart

Temperatuur is wel een ding. Ik heb een garage voorverwarmd tot 15+ graden en de spuitbussen vooraf in een emmer warm water.
Resultaat was dik in orde en bleef ook lang zitten.
 
Primer moet lichter zijn dan wat er op gaat. Dus maakt bij zwart heel weinig uit.

Ik doe vaak 3 lagen primer, 3 lagen kleur, de metallic verder niet zo gek veel ervaring mee, maar niet te veel, anders worden het alleen maar ''metallic flikkertjes'' en dat ziet er heel goedkoop uit.
Hoezo moet primer altijd lichter zijn??

Elke kleur heeft een grijstint waar het het beste mee dekt (value shade noemen ze dat meestal in de spuitwereld)
Het ene lakmerk heeft 3 tinten, andere hebben er 5 of 7.
In een kleurmaak programma geven ze al aan over welke kleur primer je hoofdkleur het beste dekt.
 
Een foto die ik in 2016 ooit al gepost had. Niet echt krassen, maar een dynamodeksel die er niet mooi meer uit zag, die ik A. in de winter ging spuiten B. zonder de zooi uit elkaar te halen en C. met Action / Motip verf.

Linksboven: de reden voor de werkzaamheden
Middenboven: na schuren
Rechtsboven: na afnemen met ontvetter (ps, dit kun je het beste nog vóór het schuren doen én dus er na)
Linksonder: afgeplakt, rubber dopjes op de boutjes, eerste laag grijze primer
Middenonder: na 3 lagen primer
Rechtsonder: na 3 lagen zwart

Temperatuur is wel een ding. Ik heb een garage voorverwarmd tot 15+ graden en de spuitbussen vooraf in een emmer warm water.
Resultaat was dik in orde en bleef ook lang zitten.
Mooi resultaat, thanks voor het showen!

Waar heb je die dopjes vandaan gehaald? Gezien de temperatuur moet ik dan denk ik maar even gaan wachten met dit klusje helaas..
 
Mooi resultaat, thanks voor het showen!

Waar heb je die dopjes vandaan gehaald? Gezien de temperatuur moet ik dan denk ik maar even gaan wachten met dit klusje helaas..
Dopjes destijds bij een bouwmarkt (denk Hornbach?) met zo'n lange muur met zelf-schep boutjes, moertjes.
Zijn nu natuurlijk ook op AliExpress te vinden.
 
als het nog niet is gespoten .
1 drie lagen spuit plamuur .
2 twee a drie lagen grondverf .
3 op zoek gaan met het kapje naar de juiste eind lak minste 3 lagen met de nodige tijd tussen elke , spuitplameer laag , grond laag en eind laag .
daar na 5 a 10 minuten in de hoven legen op 50 a 80 GR ( 1 dag laten af koelen ):t.
dan zuld je zien dat het echt top is .
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips! Echter heb ik er voor gekozen om een goede kennis van me de deksel te laten spuiten, kostte me geloof ik €35,-, daarvoor kon ik het zelf ook niet echt voor doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan