Kawasaki Zx10 Tomcat dynamo kettingspanner kapot

Seel

Rookie
11 okt 2018
25
5
Alkmaar
Hallo allen,

Ik heb een paar maanden geleden een Kawasaki Zx10 Tomcat gekocht.
Deze heeft twee jaar stilgestaan.
Ik heb ondertussen de tank schoongemaakt en ontroest en de carburateurs gereviseerd. Nieuw brandstoffilter en benzineslangen gemonteerd.

Verse peut erin maar hij sloeg na 10 minuten doorstarten niet aan.
Accu opnieuw opgeladen en weer proberen totdat hij vastliep.

Oorzaak, dynamo kettingspanner kapot en tegen de drukplaat van de koppeling vastgelopen met behoorlijke schade.

Drie tapeinden van de hub, waar de koppelingsveren in geschroefd zitten afgebroken.
Ik heb een gebruikte hub kunnen scoren op Ebay. Bij deze ontbreekt alleen de tandas welke over de as heen schuift.

Mijn vraag is of ik deze van mijn oude hub over kan zetten op de andere ?
20240203_124818.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240208_152751_eBay.jpg
    Screenshot_20240208_152751_eBay.jpg
    237,8 KB · Weergaven: 0
Als deze hetzelfde is wel ja, ben alleen niet 100% zeker of ik goed begrijp wat je bedoelt.

Wat betreft de spanner, dat is een zwak dingetje van vele kawa’s (gpz900/1000, zx10 tomcat, zrx1100/1200)

Even zoeken op alternator chain tensioner Kawasaki , zijn diverse oplossingen voor.
 
Hey KwaSuz,

In midden van de hub zit een getande bus welke bij het bestelde onderdeel ontbreekt. Ik wacht nog op de levering van de andere hub en moet nog aan de klus beginnen. Misschien schuif je de bus er wel eenvoudig uit. Ben graag goed voorbereid.

Ik heb voor de spanner een modificatie gekocht van "Compton". Een aluminium blokje welke voorkomt dat de spanner bij het starten niet meer de drukplaat kan raken.
 
Goedemorgen,

Misschien omdat alle benzineslangen zijn vervangen, ook die van de brandstofpomp ?.
Kan het zijn dat er lucht in de slangen zit en de benzine de carbs niet bereiken ?.
 
Ik ben een beginnende sleutelaar en heb nog maar weinig ervaring.

Ik zal eerst de koppeling in orde maken en daarna maar eens verder onderzoeken.

In ieder geval dank allen voor de respons.:t
 
Goedenavond,

De hub zit er in en eindelijk de motor lopend gekregen.

Hij loopt alleen niet mooi rond. Alleen met de stationairschroef maximaal ingedraaid blijft hij stationair lopen.

Heeft iemand een idee of dit te maken heeft met een te arm of te rijke afstelling ?.

De pilotschroeven zijn 2 1/2 slag uitgedraaid zoals deze waren voordat ik de carbs heb gereviseerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan