Suzuki VX 800 dynamo kabel

Grokoe

MF'er
13 dec 2020
48
23
Ik heb mijn stator vervangen bij de de VX maar moet nu de kabels weer terug plaatsen. Heb de oude kabel doorgeknipt om de oude statorkabel makkelijker te kunnen verwijderen.
Het liefst zou ik de stekkers van de nieuwe stator gebruiken maar
deze gaan niet door de minimale opening langs de startmotor. Heeft iemand ervaring met het verplaatsen van de kabel. Ik zat te denken om deze door het kleine deksel achter het dynamodeksel naar buiten te leiden.
 
Er zit toch die rubber op wat je in de deksel duwt...??
Of wat bedoel je, ??, Mss n piccie..
 

Bijlagen

  • dynamo-suzuki-vx-23625.jpg
    dynamo-suzuki-vx-23625.jpg
    30 KB · Weergaven: 5
Ik bedoel de stekkers aan het eind van de kabel. De kabel komt standaard onder het deksel van de startmotor vandaan. Om de kabel daar weer te plaatsen moet ik de stekkers van de kabel halen en nieuwe monteren.
Ik zou het liefst de stekkers laten zitten maar er is niet genoeg ruimte om de stekker met kabel bij de startmotor langs te krijgen.
Vroeg mij af of iemand met een vx 800 hier een alternatieve route heeft gebruikt. Zat te denken aan het deksel wat deels over de cardan gemonteerd zit, achter het dynamodeksel.
 
Dan haal je de schuifstekers uit de stekker ( ff merken waar ze moeten zitten), die leid je daarheen waar ze moeten, prik ze weer in die nieuwe stekker en voila..
 
  • Eens
Waarderingen: MSW
Zit n lipje aan dat achter n nokje valt. Ff met n heel dun plat schroevendraaiertje los drukken. Meestal gaat t zo: betreffend snoertje iets verder de stekker induwen (geeft ruimte), dunne schroevendraaier aan bovenzijde van kabel insteken, samen er uit trekken. Eerst! goed kijken hoe eea zit. Suc6!
 
Vandaag terug van vakantie en de motor weer opgebouwd en gestart na dat ik een andere stator gemonteerd had. Probleem is dat de laadstroom bij hogere touren nog steeds afneemt en niet toeneemt. Ik vermoed dat het nu wel aan de spanningsregelaar moet liggen of kan het nog wat anders
 
120, 70, 50 V
6 Ohm 3 bij ëën bij de andere twee 0
Rare is dat ik alhoewel het contact op uit staat, hoor ik een licht "krakend" geluids vanuit de CDI ??
 
Krakend geluid uit cdi geloof ik niet zo. Ik zou dat even parkeren, en focussen op de laadspanning.

Tussen elk koppel vd drie draden moet je hetzelfde meten. Zowel weerstand als voltage. Zo niet: stuk.
 
Voor ik de volgende stator monteer, dus ohmse weerstand meten voor de 3 gele draden (die moet weer gelijk zijn) en ohmse weerstand tussen groene draad en gele draden.
Meer kun je toch niet doen?
 
Nieuwe stator getest, gemonteerd en spanning gemeten. 3x >75V en gelijkwaardig bij alle gele draden.
Laadstroom gemeten maar deze valt bij een oplopend toerental toch noch terug, inplaats dat deze oploopt.
Toch een probleem met de spanningsregelaar?
 
Nieuwe stator getest, gemonteerd en spanning gemeten. 3x >75V en gelijkwaardig bij alle gele draden.
Laadstroom gemeten maar deze valt bij een oplopend toerental toch noch terug, inplaats dat deze oploopt.
Toch een probleem met de spanningsregelaar?
3x75 v is prima

Laadspanning mag varieren met toerental.
Het komt vaker voor dat met stationsit bijv 14,6v gegeven wordt, en met gasgeven zakkrn naar bijv 14,2v. Dat is normaal.

Wat zijn de min en max voltage vanuit de sr?
 
Terug
Bovenaan Onderaan