Rode kabel accu

Friso a2

MF'er
17 okt 2020
182
76
dag allemaal,

Weet iemand waarvoor deze rode kabel is?
Deze kabel is afgebroken en hoort normaal onder de schroef van de + accu.

Hij rijdt nog wel, maar wil liever eerst weten waarvoor die kabel dient voordat me motor kortsluiting krijgt wellicht.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_8252.jpeg
    IMG_8252.jpeg
    160,7 KB · Weergaven: 0
Als je wat gaat doen, haal dan eerst de zwarte kabel los van de min van de accu, en steek deze weg zodat hij niet onbedoeld contact kan maken met de accu, voordat je aan de rode plus kabel gaat schroeven (anders kans op kortsluiting als je met je gereedschap het frame raakt).
 
Als je wat gaat doen, haal dan eerst de zwarte kabel los van de min van de accu, en steek deze weg zodat hij niet onbedoeld contact kan maken met de accu, voordat je aan de rode plus kabel gaat schroeven (anders kans op kortsluiting als je met je gereedschap het frame raakt).
Als het een usb lader is maakt dat niet veel uit toch? Zolang er niks in gestoken is is er geen gesloten circuit?
 
Even een nieuw AMP connectortje, zo eentje met een ooje er aan opkrimpen, geen handige buurman of zo, is 5 min werk.
Anders bij de bouwmarkt zo,n setje van 10 euro kopen het kabeltje aanstrippen er op klemmen en weer vastzetten op de accu, youtube staat er vol mee.
 
als ik een kabelschoen koop en de kabelschoen met een normale tang knijp kan dat ook? Heb namelijk geen zin om 20 euro te besteden aan een stuk gereedschap dat ik nooit meer gebruik.
 
als ik een kabelschoen koop en de kabelschoen met een normale tang knijp kan dat ook? Heb namelijk geen zin om 20 euro te besteden aan een stuk gereedschap dat ik nooit meer gebruik.
Voor een prof monteur is het een klusje van niks dus wie weet als je langs een motorzaak rijdt dat ze het bijv. voor een 10'tje voor je willen fiksen.
 
  • Eens
Waarderingen: KvM
Terug
Bovenaan Onderaan