2 Vragen GS1000 Suzuki

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Hallo,
meteen direct paar vragen.
De machine draait goed, maar als die warm is na ongeveer 5km begint die te stotteren/ 3 cilinders te lopen. Omdat het telkens gebeurd als de machine warm loopt schijven we het toe aan de ontsteking. Eerst condensators losgemaakt, maar dat hielp niets. We denken nu aan 1 vd bobines, klopt het verhaal?.

Vraag 2 , waar moet de vacuüm slang aan de carburateurs vast gemaakt worden die de benzine kraan bediend.

Er zat wel een slangetje los die volgens mij aan de overloop ( schuin naar achter stekend) vast zat van carb2 maar daar zit geen vacuüm op.
full
 
Het lijkt er op dat het slangetje onder op de foto op je benzinekraan hoort.

Een bobine stuurt 2 cilinders aan, dus of het een bobine is? Dat kun je checken door ze om te wisselen en kijken of het probleem zich verplaatst naar een andere cilinder. Weet je welke niet meedoet?
 
Het slangetje zat op de kraan, maar op het slangetje zit geen vacuüm.

We kunnen niet echt lokaliseren welke cilinders af en toe overslaan. We kunnen wellicht inderdaad de bobine verwisselen.
 
Het slangetje zat op de kraan, maar op het slangetje zit geen vacuüm.
Geen vacuum in dat slangetje is niet goed. Overloop slangetjes zitten normaal gesproken onderaan de vlotterbak. Hoe heb je het vacuum gemeten? Is niet het membraan gewoon kapot?

We kunnen niet echt lokaliseren welke cilinders af en toe overslaan. We kunnen wellicht inderdaad de bobine verwisselen.
Zijn er uitlaatbochten die minder warm worden dan de andere? Hoe heb je uitgesloten dat het geen brandstof of mengselprobleem is?

Edit: aangezien je geen vacuum op je kraan hebt neem ik aan dat je de kraan op PRI hebt staan?
 
Laatst bewerkt:
Vacuüm gemeten met een vacuüm meter van een remontluchtingset. (Ook gevoelt met een duim op het slangetje Als het membraan kapot is komt er toch benzine uit de vacuümzijde vd kraan?

Dat met die uitlaatbochten, ik zal ze eens meten. Het uitsluiten van een brandstof hebben we gedaan omdat het de eerste kilometers niet op treed. Maar dat kan natuurlijk een valkuil zijn.

Inderdaad om brandstof te krijgen hebben we hem op de PRI staan om te laten lopen.

Alvast bedankt voor de moeite!
 
Eerst condensators losgemaakt, maar dat hielp niets

Dat is logisch want als je een punten ontsteking hebt kan deze alleen maar goed werken met goede condensatoren

Als je deze afkoppelt dan hou je geen fatsoenlijke vonk meer over en krijg je de boven beschreven problemen. En als condensatoren door het draaien van de motor warm worden en al oud zijn dan stoppen ze met goed werken.
Investeer eerst maar eens in 2 nieuwe setjes contactpunten en 2 nieuwe condensatoren en ga dan eens verder zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Je had beter een ontsteking van een GS850 kunnen bestellen.
Is electronisch en past 1 op 1 op een GS1000.

Ik heb mijn set originele carburateurs niet meer, dus kan niet even kijken waar het vacuum hoort..

Als er iets mis met de ontsteking is, moet ie op 2 cilinders beroerd gaan lopen...

Hoe is de klepspeling?
 
Zit ik alleen nog met de vacuüm hose, waar sluit ik die aan?

De vacuum slang komt van carb 3, de 2e van rechts.
Doet het probleem zich ook voor als je de vacuum slang niet aansluit, met de kraan op PRI ?
Heb het zelf niet meegemaakt maar heb wel gehoord van benzine die via de vacuumslang in carb 3
terecht komt en zo de boel versjteert ..

Rijk
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
meteen direct paar vragen.
De machine draait goed, maar als die warm is na ongeveer 5km begint die te stotteren/ 3 cilinders te lopen. Omdat het telkens gebeurd als de machine warm loopt schijven we het toe aan de ontsteking. Eerst condensators losgemaakt, maar dat hielp niets. We denken nu aan 1 vd bobines, klopt het verhaal?.

Vraag 2 , waar moet de vacuüm slang aan de carburateurs vast gemaakt worden die de benzine kraan bediend.

Er zat wel een slangetje los die volgens mij aan de overloop ( schuin naar achter stekend) vast zat van carb2 maar daar zit geen vacuüm op.[afbeelding]
Peter,

Begin bij het begin, geen dingen overslaan omdat je denkt dat het wel goed is.

Een slang die ergens is aangesloten, maar niet doet wat het hoort te doen, is natuurlijk al een teken aan de wand....

De storing die jij noemt, zou ook heel goed door brandstof gebrek kunnen komen, om maareven wat aan te geven.

Zoek de checklist in de how-to's, en loop die na.

En voordat je dat gaat doen: zorg er voor dat alle slangetjes van je carbs 100% goed zitten, en dat daar alles werkt.
 
Gs1000g van mijn zoon loopt anders prima met een nieuwe set contactpunten en condensatoren. Zelfs met half door gescheurde bougiekabels. Alleen in de regen dan niet dan slaan ze door.

En waar bestel je zo ff een complete electronische ontsteking van een gs850?
 
Gs1000g van mijn zoon loopt anders prima met een nieuwe set contactpunten en condensatoren. Zelfs met half door gescheurde bougiekabels. Alleen in de regen dan niet dan slaan ze door.

En waar bestel je zo ff een complete electronische ontsteking van een gs850?

Die zit standaard op een GS850, op een (oude luchtgekoelde)gsx1100 zit die er ook standaard op, ff belletje naar de sloop...
 
humptie, bedankt, voor de "vacuüm hose routing petcock" (zo had ik gegoogled) nu gaan we eens kijken of daar vacuüm op staat. Zou slordig zijn als die valse lucht aanzuigt ,het slangetje zou dan gewoon verkeerd hebben gezeten. Iedereen die over de ontsteking schreef, we gaan eens neuzen op de sloop in Boxtel of we daar een oude 850 vinden.
Martel, waarom zou het ook een brandstof probleem kunnen zijn? Het probleem treed pas na een paar km op. Zou je dat kunnen uitleggen, ik ben benieuwd.
 
humptie, bedankt, voor de "vacuüm hose routing petcock" (zo had ik gegoogled) nu gaan we eens kijken of daar vacuüm op staat. Zou slordig zijn als die valse lucht aanzuigt ,het slangetje zou dan gewoon verkeerd hebben gezeten. Iedereen die over de ontsteking schreef, we gaan eens neuzen op de sloop in Boxtel of we daar een oude 850 vinden.
Martel, waarom zou het ook een brandstof probleem kunnen zijn? Het probleem treed pas na een paar km op. Zou je dat kunnen uitleggen, ik ben benieuwd.
Precies, na een paar km.....

Brandstof in vlotterbak (te ver) op :?

Je zal echt meer moeten gaan uitsluiten.

Blijft de motor bijvoorbeeld in de garage wel langer dan 5 minuten lopen?
Wat als je de ontsteking 'helpt' met warm worden?
Etc..
 
humptie, bedankt, voor de "vacuüm hose routing petcock" (zo had ik gegoogled) nu gaan we eens kijken of daar vacuüm op staat. Zou slordig zijn als die valse lucht aanzuigt ,het slangetje zou dan gewoon verkeerd hebben gezeten. Iedereen die over de ontsteking schreef, we gaan eens neuzen op de sloop in Boxtel of we daar een oude 850 vinden.
Martel, waarom zou het ook een brandstof probleem kunnen zijn? Het probleem treed pas na een paar km op. Zou je dat kunnen uitleggen, ik ben benieuwd.

't vacuum slangetje zat echt verkeerd ... kijk hier eens naar :

(filmpje is van een GS850 maar dit zijn dezelfde VM26 carbs als die jij hebt)

Kort geleden eenzelfde probleem gehad : na 5 min werd 1 van de bobines waarschijnlijk te warm en begon de boel
te haperen.
Zodra na 5-10 min het probleem optrad heb ik 1 voor 1 de bougiekabels losgetrokken en dat maakte bij 2 cylinders
geen verschil. Bobine vervangen, probleem weg..

Rijk
 
Laatst bewerkt:
Zo'n aardig wat, heeft die winkel/sloop in Boxtel, kom je meteen een bekende tegen van het forum.
- GS 850 hall-gevers + CDI morgen inbouwen.
Maar waar plaats je die CDI (het kleine model)?
Wij dachten al tussen accu en pomp achterrem.
Iemand een idee?

Gr Peter Linkje naar foto's in Skydrive: http://1drv.ms/1shDJKH



Zat ook te denken aan een xenon afstellamp, maar is Con-rad de enige verkoper met 2 takt flitsers? had ook nog te denken aan 77008 Stroboscoop...maar die heeft geen 2 stoke? ivm DIS (wasted spark)
 
Laatst bewerkt:
Niet alles was dus perfect, de "nieuwe"klauwen voor zaten meteen klemvast en niet los te krijgen zonder plastic hamer.
Wat dus WEL lukt is de pick-up elementen inbouwen, wel een slagmoersleutel gebruikt om de krukasbout los te krijgen. De CDI (GS 850) hebben geplaatst tegen de de pomp van de achterrem vlak naast de accu: Het Resultaat: Een prima werkende motor!
Nu nog de rammetjes vd koppeling.

Allen bedankt voor jullie input.

Peter, Yordie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan