yamaha r6, aankooptips?

24 mei 2014
7
0
joure
Hallo.

Na veel gezoek naar een r1. Toch besloten om een r6 te kopen na het behalen van mijn rijbewijs.
Na veel gezoek naar een r6 uit 1998 tot 2003 en te hebben gelezen dat de motorblokken ook wel eens kapot gaan.

besloten om dan meteen maar meer geld uit te geven en een nieuw type r 6 te kopen.
van 2005 tot 2007 ongeveer. *O*

nou is mijn vraag zijn er bij deze motorfiets ook dingen waar ik bij aankoop op moet letten.

Nou is sleutelen niet zo erg maar zou wel graag meteen willen rijden en niet naar een week al moeten knutsele mijn technische kennis gaat behoorlijk ver. Maar nog geen ervaringen met motorfietsen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Mvg d hooghiemstra
 
Cilinderwand van de rechtse cilinder willen wel eens scheuren. Het hoeft helemaal niet te gebeuren, er zijn er genoeg die goed blijven. Maar wil je zeker weten dat je geen R6 99-02 koopt met dit probleem, zul je een compressietest moeten doen.
 
Hallo.

Na veel gezoek naar een r1. Toch besloten om een r6 te kopen na het behalen van mijn rijbewijs.
Na veel gezoek naar een r6 uit 1998 tot 2003 en te hebben gelezen dat de motorblokken ook wel eens kapot gaan.

besloten om dan meteen maar meer geld uit te geven en een nieuw type r 6 te kopen.
van 2005 tot 2007 ongeveer. *O*

nou is mijn vraag zijn er bij deze motorfiets ook dingen waar ik bij aankoop op moet letten.

Nou is sleutelen niet zo erg maar zou wel graag meteen willen rijden en niet naar een week al moeten knutsele mijn technische kennis gaat behoorlijk ver. Maar nog geen ervaringen met motorfietsen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Mvg d hooghiemstra

Zou er even op letten dat 2005 het laatste model is van de'voorgaande' serie en 2006 en later die hoogtoerige fly by wire dingen zijn, zien en rijden totaal anders.

als je het verschil in uiterlijk tussen die 2 niet boeiend vind zal de 2003/2005 uitvoering veel fijner en gemakkelijker rijden voor de meeste mensen.
denk dat er aardig wat op terug gekomen zijn zo een hoogtoerige racer op de weg te gebruiken ;)

aangezien het laatste model uit de serie meestal geen type specifieke problemen meer heeft hoef je verder alleen naar de reguliere dingen te kijken bij aanschaf van een 2e hands motorfiets.

beetje oud, maar misschien zijn er meer topics :

Checklist aanschaf eerste motor

bij het nieuwer model zit er een hele bups elektronica meer op, niet leuk voor de gemiddelde sleutelaar als daar iets mee is.
 
Laatst bewerkt:
dubbel :9
GP3Q3071.jpg

Yamaha_YZF_R6_2006_red.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zou er even op letten dat 2005 het laatste model is van de'voorgaande' serie en 2006 en later die hoogtoerige fly by wire dingen zijn, zien en rijden totaal anders.

als je het verschil in uiterlijk tussen die 2 niet boeiend vind zal de 2003/2005 uitvoering veel fijner en gemakkelijker rijden voor de meeste mensen.
denk dat er aardig wat op terug gekomen zijn zo een hoogtoerige racer op de weg te gebruiken ;)

Eens. 03-05 is een veel betere wegfiets.
 
Eens. 03-05 is een veel betere wegfiets.

Ik ben van een 2000 r6 over gegaan op een 2006, en vind de 2006 echt vele malen beter rijden dan de 2000. Vind dat langere toerenbereik juist fijn rijden.

Maar goed zoals eerder aangegeven, de modellen van 99 tot 02 hebben de scheurende cilinderwanden. Het hoeft niet perse te gebeuren, maar de kans is aanwezig en dan ben je toe aan een donorblok (die moeilijk te krijgen zijn) of een ritje sloop.

De modellen 03-heden gelden de algemene punten waar je op moet letten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan