iemand ervaring met de Sigma 18.12?

Rij met een Sigma 1009, gekocht voor 24,95 bij Belga fietsen in Groningen.
Nadeel is dat er geen verlichting in zit en aflezen in duister dus wat moeilijker gaat.
Maar bij juist afstellen kun je aanzienlijk beter zien hoe hard het gaat.

EgbertO
 
Ik heb ook een sigma fietsenteller, de goedkoopste die ik vond denk 13 euro en werkt perfect ik kan zelf zien hoeveel calorieën ik verbrand.
Je kan hem tot op de centimeter afstellen alleen zoals egbertO zegt is er geen verlichting op. Maar heb er niet veel last van.
De goedkopere zoals die van mij, gaat wel maar tot 199 km/u.
 
Yup, ik had ook een sigma 5.12 oid op de xs400. Werkt goed. In het donker even wachten tot een lantaarnpaal om te zien hoe hard je precies rijdt. De snelheid kwam beter overeen met de gps snelheid dan de originele teller.

db
 
Ik heb ook een sigma fietsenteller, de goedkoopste die ik vond denk 13 euro en werkt perfect ik kan zelf zien hoeveel calorieën ik verbrand.
Je kan hem tot op de centimeter afstellen alleen zoals egbertO zegt is er geen verlichting op. Maar heb er niet veel last van.
De goedkopere zoals die van mij, gaat wel maar tot 199 km/u.

*D
 
Ik kan dus net zo goed een fiets computertje nemen.
Hoe hebben jullie dat dan met het magneetje gedaan qua bevestiging en de maat invoer om desnelheid goed te kunnen bepalen.
 
De magneet kan je net zoals bij een fiets op 1 van de spaken bevestigen of als je geen spaakwiel hebt plakken op de velgrand. Je hebt ook magnetische remschijfbouten. Hetgeen je moet ingeven is gewoon de omtrek van je voorwiel. Je zet je fiets zo dat je ventiel helemaal beneden staat en vervolgens verplaats je je fiets tot je voorwiel 1 toer heeft gemaakt (ventiel terug helemaal beneden) Dan meet je gewoon de afstand tussen punt 1 en 2.
 
Ik heb precies dezelfde, maar nog niet getest. Deze is in principe iets leuker dan een fietsteller omdat er wat "motor" gerelateerde kunstjes opzitten :) Tijd van 0 naar 100 is niet echt iets voor op de fiets _O-

Ik heb in 1 van de bouten waar de remschijven mee vastzitten een magneetje verlijmd en met een beugeltje aan de vorkpoot het read-contactje gemonteerd... sorry voor de onscherpe foto

20140814_150130.jpg


Later,

Loek
 
Let er op dat de maximum snelheid die hij aankan genoeg is.
Ik had een Cat Eye teller die boven de 107 km/u begon bij 7 km/u.
Dan kloppen je gemiddelden etc. niet meer.

Het magneetje had ik uit de behuizing gehaald en op de remschijf gelijmd.

Sigma kan vaak snelheden aan tot ruim boven de 200 km/u.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Sigma teller op m'n zelfbouw Suzuki zitten. Fijn ding en werkt prima tot 299 (motor gaat niet harder dan 255) dus hard zat.
Ik heb op m'n kleine enduro fietsje een tellertje van de Action van 3,99 en die begint bij 100 weer opnieuw te tellen. Werkt ook prima, ik kom toch maar zelden boven de 100 met dat ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan