Slippende koppeling GSX-R600 K7 boven 10.000 RPM

Gixxer Bassie

MF veteraan
24 mrt 2011
2.046
0
Facebook
Goedenavond,

Een vriend van me had een paar weken terug last van een slippende koppeling boven 10.000 RPM. Op verzoek alle koppelingsplaten geïnspecteerd en direct vervangen. De beklede platen waren hard geworden en de metalen platen waren blauw en paars met verbrande stukken. Daarnaast ook de veren vervangen.

De platen hebben voor montage geweekt in motorolie en de motor is voorzien van de juiste olie. Daarnaast is er de eerste 70-100 km rustig met de motor gereden.

Echter blijft het probleem aanhouden. Iemand een idee?

De motor trekt dus tot 10.000 RPM prima op, maar boven dat toerental komt hij niet meer vooruit.
 
Ben je vooraan begonnen: koppelingskabel gecontroleerd en eventueel afgesteld?

Ik heb de afstelmogelijkheid op het stuur ingedraaid, zodat de kabel helemaal ontspannen was. Daarna het boutje achter het koppelingsdeksel afgesteld en vervolgens de kabel weer afgesteld zodat de hendel een speling van 10-15 mm heeft.

Slipperclutch juist afgesteld?

Ik moest eerst even googlen wat het was, maar die heb ik inderdaad niet afgesteld. Ik heb wat info gevonden dat ze na het voelen van weerstand, twee slagen uitgedraaid moeten worden. Is dit correct? In het WPHB kan ik het namelijk niet vinden.

Groeten Bas
 
Als je het goed wil doen moet je de complete koppeling uitbouwen en de 3 stelbouten op het koppelingshuis afstellen mbv een voelermaat.

Het is een hoop werk in vergelijking met een andere Japanner, maar de enige zuivere manier.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan