Kabel KM teller past niet

Millencolin

MF veteraan
15 aug 2013
1.285
40
Baarle-Hertog
Een goedemorgen allen,

Onlangs heb ik deze prachtige KM teller gekocht samen met onderstaande kabel.
Nou probeerde ik deze laatst aan te sluiten, maar om een of andere reden past de aansluiting niet op het nippeltje bij de band.
Het lijkt wel of de aansluiting van de kabel te dik is om tussen de voorpoot te passen.
Iemand hier ervaring mee? Heb ik het gewoon verkeerd gedaan?
Moet je super veel kracht uitoefenen, of is er gewoon verschil tussen de aansluitingen?
Het is, voor zover ik weet, allemaal nog origineel aan de voorpootjes.

P.s. De kabel heb ik gekocht bij japparts specifiek voor mijn 454ltd.

full

full
 
Een goedemorgen allen,

Onlangs heb ik deze prachtige KM teller gekocht samen met onderstaande kabel.
Nou probeerde ik deze laatst aan te sluiten, maar om een of andere reden past de aansluiting niet op het nippeltje bij de band.
Het lijkt wel of de aansluiting van de kabel te dik is om tussen de voorpoot te passen.
Iemand hier ervaring mee? Heb ik het gewoon verkeerd gedaan?
Moet je super veel kracht uitoefenen, of is er gewoon verschil tussen de aansluitingen?
Het is, voor zover ik weet, allemaal nog origineel aan de voorpootjes.

P.s. De kabel heb ik gekocht bij japparts specifiek voor mijn 454ltd.

[afbeelding]
[afbeelding]

"het nippeltje bij de band" > hij moet niet op je ventiel he, dat is meer voor vrijdagen.
Bij een goede routering moet het monteren geen kracht kosten. Vaak helpt het om je wiel wat te draaien zodat het 'piefje' van de kabel in het 'hupsje' van de snelheidsopnemer grijpt.
 
"het nippeltje bij de band" > hij moet niet op je ventiel he, dat is meer voor vrijdagen.
Bij een goede routering moet het monteren geen kracht kosten. Vaak helpt het om je wiel wat te draaien zodat het 'piefje' van de kabel in het 'hupsje' van de snelheidsopnemer grijpt.

Nippeltjes, piefjes, hupsjes.
Ik ga vanavond nog maar eens kijken.
Maar dan denk ik dat de aansluiting net een mm of wat te groot is.
Even op zoek naar een andere denk ik dan.

@ Martell, jij nog wat in de aanbieding?
 
Bedoel je dat de ring die je moet vastdraaien klemt tegen de onderpoot?

Ja.
Als je de afbeelding bekijkt, dat rechter gedeelte van de kabel.
Dat moet je vastdraaien bij de voorpoot.
Daar zit de aansluiting voor de kabel van de km teller (als ik het goed heb).
Daar past ie dus net niet tussen.
Heb er flink aan zitten klooien, maar krijg hem niet vast.
 
Als er eerder geen kabel aan zat, zit de snelheidsopnemer misschien verdraaid. De kabelaansluiting moet recht naar achter wijzen:
http://www.partzilla.com/parts/search/Kawasaki/Motorcycle/1986/EN450-A2+454+LTD/FRONT+WHEEL/parts.html

edit: linkje gefixt.

Misschien had ik er even het werkplaatshandboek op moeten naslaan, want zo zit ie inderdaad helemaal niet.
Even omdraaien dus.
Hopen dat het een beetje lukt.
Maar zal wel goed komen.

Bedankt!! Super goeie tip.
 
Misschien had ik er even het werkplaatshandboek op moeten naslaan, want zo zit ie inderdaad helemaal niet.
Even omdraaien dus.
Hopen dat het een beetje lukt.
Maar zal wel goed komen.

Bedankt!! Super goeie tip.

Vaak zit er een sleufje of iets dergelijks dat correspondeerd met een nokje op de vorkpoot om te voorkomen dat hij met het wiel mee gaat draaien, zorg dat je die goed monteert. Als je de boel toch los hebt, maak de opnemer even schoon en vet hem flink in, want als er echt geen kabel op heeft gezeten zit hij waarschijnlijk vol met allerlei (roest)brachel... Succes! :)
 
Vaak zit er een sleufje of iets dergelijks dat correspondeerd met een nokje op de vorkpoot om te voorkomen dat hij met het wiel mee gaat draaien, zorg dat je die goed monteert. Als je de boel toch los hebt, maak de opnemer even schoon en vet hem flink in, want als er echt geen kabel op heeft gezeten zit hij waarschijnlijk vol met allerlei (roest)brachel... Succes! :)

Will do!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan