Mijn XTZ750 geeft geen enkele sjoege

dogbird

Rookie
12 sep 2014
14
0
a'dam
Onlangs is mijn ouwe trouwe Super Tenere (89) ermee gestopt. Al rijdend begon ie eerst wat te schokken, leken de lichten uit te vallen en honderd meter later was het echt gebeurd… alles dood.

Mainfuse is doorgemeten - Accu gaf keurig 12.3 volt. Bij omdraaien sleutel gebeurt werkelijk niets.

Iemand een idee?
 
Onlangs is mijn ouwe trouwe Super Tenere (89) ermee gestopt. Al rijdend begon ie eerst wat te schokken, leken de lichten uit te vallen en honderd meter later was het echt gebeurd… alles dood.

Mainfuse is doorgemeten - Accu gaf keurig 12.3 volt. Bij omdraaien sleutel gebeurt werkelijk niets.

Iemand een idee?
Welke spanning geeft de accu tijdens het indrukken van de startknop?
De accu zou bijna helemaal leeg kunnen zijn, en dan nog 12,3V (onbelast) kunnen aangeven. Op het moment dat je hem dan belast klapt de spanning in elkaar.
Check dan accu, spanningsregelaar en dynamo. Dat staat ook in eerdergenoemde topics.
 
Welke spanning geeft de accu tijdens het indrukken van de startknop?
De accu zou bijna helemaal leeg kunnen zijn, en dan nog 12,3V (onbelast) kunnen aangeven. Op het moment dat je hem dan belast klapt de spanning in elkaar.
Check dan accu, spanningsregelaar en dynamo. Dat staat ook in eerdergenoemde topics.

Geen spanningsverlies - want er komt geen signaal door. Of ik nu de toeter indruk, een lampje aanzet of de startknop indruk -> geen enkele sjoege.
 
Maar het probleem zit dieper dan de accu en het startprobleem - alles is dood.

Dat maakt het een stuk makkelijker.
Begin vanaf je accu te meten.
Vervolgens kom je bij de zekering en daar zal je ws al een slechte verbinding hebben.
Zo niet, dan kom je bij je contactslot uit.

In een andere post zie je een elec schema.

Heb je zo`n mooie blauw-wit-gele super?
 
Alle bijdragers BEDANKT. Het probleem is opgelost. Geen spanningsregelaar, accu en/of contactslot. Het probleem was veel eenvoudiger. De plus draad direct na de accu die het elektrisch systeem voedt was corrupt. Behalve jullie tips, ook dank aan een zeer gewaardeerde draadjes doormeter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan