Kosten service voorvork

De patatkoning

MF veteraan
6 dec 2004
1.310
4
Ik kan op de site van HP suspension geen info vinden: weet iemand een richtprijs voor een service van een USD voorvork?

Dus vervangen olie, keerringen. Poten los aanleveren.
 
Ik vind het wel redelijk eigenlijk.

Aan arbeid zal het een uurtje zijn denk ik, alleen keerringen en olie verversen. Onderdelen rond de 20 euro inkoop gok ik zo. Ga er dan wel vanuit dat het ook schoongemaakt wordt en niet alleen de oude olie eruit en nieuwe olie op de drap er onder in. :)
 
Ik vind het wel redelijk eigenlijk.
Wat vind je redelijk?
Aan arbeid zal het een uurtje zijn denk ik, alleen keerringen en olie verversen.
Dat zou best eens kunnen.
Onderdelen rond de 20 euro inkoop gok ik zo.
Niet van belang voor particulieren, alleen voor groothandel en motorzaken.
Ga er dan wel vanuit dat het ook schoongemaakt wordt en niet alleen de oude olie eruit en nieuwe olie op de drap er onder in. :)

Oh, net was het nog enkel olie en keerringen vervangen, nu met compleet reinigen. Is dat nog steeds in een 'uurtje', of zou dat wat langer kunnen duren?
 
Heren,


Rij zelf met een Ducati 620ie.
Nu hoor ik een tik in de voorvork en als ik rem bokt de hele voorkant...

Ga dus mijn voorvork eens helemaal openmaken.
Waar kan ik een hele revisieset vinden? (Mss ook ineens progressieve veren steken)?
 
Ik service mijn voorvorken zelf. Kost me wel wat meer dan een uurtje. ;) De keeringen koop ik op EBay. Nog nooit problemen mee gehad. In ieder geval werken Nikone en Athena keerringen prima (als je ze tenminste niet verkeerd om monteert. :P).
 
Ga dus mijn voorvork eens helemaal openmaken.
Waar kan ik een hele revisieset vinden? (Mss ook ineens progressieve veren steken)?

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat er al progressieve veren in zitten. Het zullen alleen 'one size fits all' veren zijn, wat in de praktijk betekent dat ze alleen echt goed werken wanneer jouw lichaam hetzelfde is als het standaard lichaam waar de veren ooit op gemodelleerd waren. ;)

De Ducati 620 is wel een beetje bedoeld voor dames :P. Dus als jouw gewicht hoger ligt dan dat van een dame, zouden de rij-eigenschappen van de motor voor je kunnen opknappen van veren die beter bij jouw lichaamsbouw passen.

Als je er zo uitziet, dan zou ik gewoon de veren houden die er al in zitten. :P

ducati-monster-dark-620-ie_bf_1574338.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan