25 kW opvoeren?

Jeronimo

Die hard MF'er
30 mei 2002
449
4
Stein (L)
Hey,
Ik zag net :o op mijn kentekenbewijs dat ik een 25kW-versie heb. Nou heeft een originele VT600C 29kW vermogen, dus nu zal dat wel niet heel merkbaar zijn. Echter qua koppel lijkt het me best wel voelbaar, dus nu wil ik eigenlijk dat blok opvoeren/terugtunen (?) naar de originele staat.
Mijn vraag is dus: waaruit bestaat die 25kW-begrenzing en (hoe) kan ik die zelfstandig eraf halen?
Grtz, J.
 
Hey,
Ik zag net :o op mijn kentekenbewijs dat ik een 25kW-versie heb. Nou heeft een originele VT600C 29kW vermogen, dus nu zal dat wel niet heel merkbaar zijn. Echter qua koppel lijkt het me best wel voelbaar, dus nu wil ik eigenlijk dat blok opvoeren/terugtunen (?) naar de originele staat.
Mijn vraag is dus: waaruit bestaat die 25kW-begrenzing en (hoe) kan ik die zelfstandig eraf halen?
Grtz, J.
Je rijdt op een 25kw fiets zonder het te weten? |(

De begrenzing verschilt per motor, kan op (te) veel verschillende manieren. :)
 
is de moeite niet.
kunt em beter inruilen op een "dikkere"fiets
instand more power en zeker weten dat je minder knaken bij moet leggen dan dat je
voor het "opvoeren" kwijt zou zijn.
in jou geval em wat dacht je van (ik weet niet hoe techniesch je ondebouwd bent)
voor een niet techneut denk eens aan een intruder 800 (1400 is fiks duurder)
voor de man die wel een beetje kan sleutelen(lees weet wat goed onderhoud en liefde is)wat dacht je van een yamaha xs 650.
is een klassieker die eigelijk het blok heeft wat triumph in de bonneville had moeten hangen,zijn met de nodige zorg(ze zijn niet nieuw)beestachtig sterk en betrouwbaar.
worden door veel eigenbouwers verbouwd tot erg gave choppers.
en in het verleden werden veel met deze blokken geraced in de zijspancross.wat hun betrouwbaarheid zeker liet zien.
+een xs is waardevast en word met het verstrijken van de jaren mits goed onderhouden allen maar meer waard
onderdelen voorziening is erg goed dus daar kom je ook gen problemen tegen.
 
Je weet dat als je op je kentekenbewijs 25kw hebt staan dat je niet mag opvoeren?
Zelfs niet als je een zwaar rijbewijs hebt?
 
Die Rubbers van het inlaatkanaal daar zit een vernauwing in.
Originele rubbers erin en klaar is Kees.
Meestal kun je het er ook wel uitsnijden.....is wel een pokkewerk.
 
Bedankt voor de reacties.
Misschien dat ik hem toch maar in originele staat laat, als ik al die bureaucratische rompslomp erbij bedenk, wil ik het goed doen.
Heeft iemand misschien een linkje naar een site met prestatie-cijfers van een 25kW tegenover een normale versie? Niet dat die kille cijfers zo belangrijk zijn, maar ik wil wel ongeveer weten wat ik nu precies mis t.o.v. het origineel. Ik weet dat ik van 29kW naar 25 verwezen ben (dat is dus niet wereldschokkend), maar wat zou het precies met het koppel (inhalen!) doen?
Greetz, J.
 
normaal gesproken ligt je maximum koppel op 48,1 Nm (4,9 kgm)/3.500 tpm (DIN). dat zal dus bij de 25kW versie iets minder zijn.
 
wat dacht je van een yamaha xs 650.
is een klassieker die eigelijk het blok heeft wat triumph in de bonneville had moeten hangen,zijn met de nodige zorg(ze zijn niet nieuw)beestachtig sterk en betrouwbaar.
worden door veel eigenbouwers verbouwd tot erg gave choppers.
en in het verleden werden veel met deze blokken geraced in de zijspancross.wat hun betrouwbaarheid zeker liet zien.
+een xs is waardevast en word met het verstrijken van de jaren mits goed onderhouden allen maar meer waard
onderdelen voorziening is erg goed dus daar kom je ook gen problemen tegen.

En ik weet er nog een te staan voor weinig. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan