kwaliteit midsize cruiser

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
Hi,

Omdat ik al een aantal jaar niet meer heb gereden, zit ik er hard over te denken dit jaar weer eens tweewielig te worden. Geen ww verkeer meer, maar gewoon fun, dus iets cruiserigs/chopperigs. Aangezien mevrouw tuckson ook haar rijbewijs wil gaan halen heb ik beloofd de eerste goedkoop en niet te groot/zwaar te nemen zodat zij daar ook op kan. gaat dat lekker en blijft ze er lol in hebben dan stap iik daarna over naar wat zwaarders.

Dus ik zit een beetje te puzzelen en rond te kijken naar de vn800's, evt magna's en suzuki savage ls 650 (sorry, de intruder 700 vind ik gewoon niet zo mooi).

Vraagje, Hebben jullie ervaring met de suzuki? De magna zie ik een apart topic van, zegt genoeg ;-) en de kawasaki staat ook als redelijk betrouwbaar bekend (later vn 900 custom is gruwelijk mooi, maar nog beetje boven het gestelde budget).

De éénpitter lijkt me wel leuk, maar hoor er tegenstrijdige geluiden over.
Iemand hier ervaring mee? Is het onderhoud wat betaalbaar? Beetje betrouwbare fiets? Slimme keuze of niet?
Andere zinnig te overwegen alternatieven?

Dank alvast
 
Een twin loopt over het algemeen een stuk soepeler dan een ééncilinder :).

Je zou ook eens naar een Virago kunnen kijken, is net als de Magna ook een smaller ogende motor - sportievere uitstraling :).

Groetjes, Wim
 
Savage is niet zo betrouwbaar.

Dragstar650 is goed te krijgen. Ook voor de kortere beentjes leuk. Mist misschien net wat power, maar ja.
 
Een twin loopt over het algemeen een stuk soepeler dan een ééncilinder :).

Je zou ook eens naar een Virago kunnen kijken, is net als de Magna ook een smaller ogende motor - sportievere uitstraling :).

Groetjes, Wim
Savage is niet zo betrouwbaar.

Dragstar650 is goed te krijgen. Ook voor de kortere beentjes leuk. Mist misschien net wat power, maar ja.

Och, ik hou er wel van als een motor een beetje een rauw randje heeft. Een viercilinder draait weer soepeler dan een 2 cilinder, maar ja... en naaimachine ook. :+

Zolang ie op de snelweg voldoende mee kan komen is dat gemis aan power niet zo erg.

De virago vind ik persoonlijk wat minder mooi (Beetje raar tankje), maar die dragstar zal ik eens opzoeken, thnx Overigens, ik hou eigenlijk meer van een wat bredere uitstraling dan dat wat smallere. Vorige voorjaar een weekend een Intruder C 1500 BT gereden *O* :9 Dat was enorm genieten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan