Nieuwe cilinder, klemmende zuiger, nicasyl opboren?

Lucass

Die hard MF'er
26 feb 2009
414
181
Eindhoven
Beste mensen

Ik heb een (nieuw uit de winkel) tweetakt cilindertje met nicasyl wand. Geleverd met een A maat zuiger maar net voor het ODP begint de zuiger de klemmen. Is het mogelijk een nicasylwand zodanig te honen dat een klemmende zuiger weer vrijloopt? Of is honen e.d alleen weggelegd voor gietijzeren wandjes?

Achterliggende verhaal:
Aftermarket Athena big bore cilinder gekocht. Cilinder heeft standaard een heel dun hemd. Is gedaan zodat het hemd zonder aanpassingen (frezen, kotteren e.d) in het carter past.
Standaard zit het hemd (ter hoogte van de spoelkanalen) de spoeling vanuit het membraan wat in de weg. Dus ik heb het hemd aan weerszijden wat ingekort (ben van de boven en onderkant afgebleven ivm zuigerkantelen en lijbaankrachten).

Nu kwam ik ,nadat ik klaar was, erachter dat de zuiger klemde wanneer ik hem zonder zuigerveertje door de cilinder liet lopen. Net voordat hij het ODP bereikt klemt ie vast. Ik durf niet te zeggen of het voorafgaan aan mijn aanpassingen ook al zo was, niet gecontroleerd. Ik denk dus dat het hemd vooraf al wat onder spanning stond en nadat ik wat materiaal verwijderd heb het, door gebrek aan ondersteuning, naar binnen is gaan staan.

Ik heb een andere (identieke) A zuiger geprobeerd, klemt ook. Heb de zuiger uit de nieuwe cilinderkit in een identieke andere cilinder geprobeerd, loopt netjes los.

Anyway, ik denk dat de wand niet overal dezelfde diameter/ronding heeft nu. Kan ik zo;n cilinder wegbrengen om te laten honen? Of zit er niks anders op dan leergeld te betalen en de cilinder te laten uitboren en een nieuwe wand erin?

Ik kan Powerseal morgen bellen, maar ik ga die gasten pas lastigvallen met dit verhaal als ik mijn antwoorden hier niet kan vinden.

Prettige avond!
Gr Lucas
 
Jij zoekt alleen maar oplossingen die in jouw straatje passen.
Kliko is de enige juiste oplossing en de 2e oplossing is gewoon monteren en net doen of je neus bloedt. :X :r :z


:^

Deze cilinder in de kliko en dan een mooie 50cc Polini evolution er onder, die loopt onbewerkt al veel lekkerder dan die mk 70cc cilinders.

Je geeft aan dat je de kinderziektes uit het blok wil halen, bij een tweetakt begint dat onder andere met een goede cilinder.
 
Kun je niet honen .
De laag is veel te dun en je hoongereedschap zal gaan haken.
Aan een cilinder met een harde laag zal altijd gaan vervormen wanneer je ergens wat materiaal gaat weg halen en vooral als je dat zou doen met slijp middelen die oppervlakte spanning kunnen maken.
Geld ook voor botte frezen of vijlen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan