BMW RT kuip ter hoogte van het stuur verbreden

zijspanner

Rookie
12 jan 2015
4
0
Utrecht
Ik krijg koude handen op mijn BMW R100 RT met zijspan. Denk er aan om de kuip ter hoogte van het stuur te verbreden. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
In orde van werkzaamheid;

Moffen icm verwarmde handschoenen
moffen icm Handvatverwarming
Verwarmde handschoenen
Handvatverwarming
moffen.

in orde van prijs;

Moffen 30/50 euro
Handvatverwarming 40/60 euro
Verwarmde handschoenen 160/240 euro.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je topic an sich hier goed staat. Doorrijders (met of zonder span) kijken ook hier wel. Ik ben het overigens eens met eerdere posters: setje universele handkappen of stuurmoffen en verwarmde handschoenen is een prima combinatie om de vrieskou te trotseren.

Als je inspiratie op wilt doen hoe je te wapenen tegen poolkou (letterlijk) kun je eens op www.sjaaklucassen.nl gaan snuffelen :)
 
Ik kende de zijspannen subforum ook, maar dacht meer R100rt rijders te vinden. Maar bij de zijspanrijders zitten natuurlijk ook meer doorrijders. Zal het bericht ook daar eens plaatsten

Oh ja zeker, je topic staat hier goed.

Het was me meer te doen om je te verwelkomen binnen de zijspanners, op dit forum. Wat mede-spanners er bij is altijd leuk!
We hebben een leuke groep hier op het forum, waar ook ontzettend veel technische kennis aanwezig is.
 
Ik zou er niet aan beginnen. De RT kuip staat vrij ver van het stuur af. Als je hem verbreed krijg je een lagere luchtdruk achter de verbreding en slaat de wind er omheen alsnog tegen je handen aan.
De oplossing zit in cross kappen zoals op een R1150GS, of moffen die je alleen 's winters gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan