DB Killer inbouwen

biker217

Die hard MF'er
14 aug 2009
410
60
alphen aan de rijn
Beste mensen,
Laatst heb ik een universele DB killer gekocht, inbouwen was simpel, maar blijkt weinig uit te maken. Oke je hoort verschil, maar niet je van het.
Wellicht iets verkeerd gedaan.
Is het de bedoeling dat je de achterkant dicht knijpt of iets dergelijks?

Dit is de gekocht DB Killer
full
 
Paar jaar terug samen met mijn vader op vakantie in Italie. Even langs Misano gereden, waren ze daar net het weekend aan het racen, een of andere 3-landencup. Tegen betaling mochten wij in de vrije training meerijden. Maar, alleen met DB-killer, die wij natuurlijk niet hadden.

Even langs de lokale La Gamma gereden en een stukje buis gekocht. Vier stukjes afgesneden, 2x 20 cm en 2x 4 cm.
De korte stukjes ietwat plat geslagen en onder het uiteinde van een lang stukje gelast (om de db-killer centraal in de uitlaat te kunnen bevestigen). Vervolgens een klein gaatje (voor een boutje) in het korte stukje, en voila: binnen een uur 2 eigengemaakte DB-killers in de motoren O-) en we konden zo Misano op.

Ze werkte beide ook daadwerkelijk en het verschil was duidelijk hoorbaar.

Even een handmatig paint-schetsje toegevoegd. Zo net na een nachtdienst kan ik niet meer inschatten of mijn verhaal duidelijkheid of verwarring schept :z

full
 
Laatst bewerkt:
Haal gewoon de lange DB Killers voor Harley, en niet die geperforeerde pijpjes. Die doen voor die stamper niets.
Die zijn anders en is geen blaaspijp met gaatjes, maar naar binnen gewerkte inkepingen.
Vind je dan dat het nog te luid is, dan las je er 3 stukjes draadeind aan op de pijp en maak je een schotje wat 3cm verder zit dan het einde van de pijp, zodat de druk niet rechtstreeks in de pijp gaat.
Maar sluit niets af...

Ik deed dat ook zo met de open dempers (eruit geslagen) voor de keuring, en werkte goed zonder teveel tegendruk te krijgen en loopt er prima op..
Simpel kost weinig en is doeltreffend.
 
Gewone lange DB killer gaat niet lukken, eindpijp is gebogen. Heb inmiddels iets anders gevonden wat wellicht beter werkt (zie foto). Met een klein beetje pielwerk moet dit gaan passen. Het hoeft niet fluisterstil te worden, maar als het ergste maar weg is. Met dat okipokkie ding scheelde het al, haalde de scherpte van het geluid er wat af. Dat merkte ik toen ik bij mij de N11 (Alphen aan den Rijn) op draaide, m'n vrouw erachter aan, ineens paf en een hoop tering herrie. Juist DB killertje verloren, vrouwtje gelukkig niet geraakt. Volgende ochtend om 6 uur, lekker rustig nog, met de auto het stukje snelweg nog afgereden om te zoeken, na 2 keer zag ik wat in de middenberm liggen. :} :} _O- _O-
Haal gewoon de lange DB Killers voor Harley, en niet die geperforeerde pijpjes. Die doen voor die stamper niets.
Die zijn anders en is geen blaaspijp met gaatjes, maar naar binnen gewerkte inkepingen.
Vind je dan dat het nog te luid is, dan las je er 3 stukjes draadeind aan op de pijp en maak je een schotje wat 3cm verder zit dan het einde van de pijp, zodat de druk niet rechtstreeks in de pijp gaat.
Maar sluit niets af...

Ik deed dat ook zo met de open dempers (eruit geslagen) voor de keuring, en werkte goed zonder teveel tegendruk te krijgen en loopt er prima op..
Simpel kost weinig en is doeltreffend.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan