Ander frame kopen bij kentekenloze motor?

Joe91

Die hard MF'er
9 aug 2013
289
0
Den helder
Hallo mensen,

Ik zit met een vraag..

Ik heb een leuke deal gezien op een KTM duke 125, waarvan het kenteken + framenummer zijn verkocht. Ik dacht ook gelijk ja dat is lekker dat kan dus iedereen zeggen wanneer hij een gejatte fiets wilt verkopen. Echter heeft de verkoper nog wel het officiele aankoopsbewijs van de KTM.

Dat het framenummer + kenteken niet los verkocht mag worden daar ben ik me van bewust. Echter wanneer het mogelijk is zal ik het 125 blok los verkopen en een 390 blok aan willen schaffen. Als ik dan los een 390 blok + kenteken koop dan ben ik toch geholpen? En dan alles opbouw op het 390 frame waar ik wel papieren bij heb.
Of zie ik dit te zwart wit en zitten er een hoop meer haken en ogen aan verbonden??

Ik hoop dat iemand hier meer van weet te vertellen.

Alvast bedankt,
Joey
 
Wat een verhaal man, niet aan beginnen. Koop gewoon een kant en klare 390!

Het framenummer staat gewoon nog ergens in het frame neem ik aan? Ik zou het framenummer gewoon opschrijven en met het framenummer eens gaan informeren bij de RDW en of politie.

Als je dus dat kentekenloze frame voorziet van een ander kenteken en een ander blok ben je gewoon aan het omkatten. Indien je in dat geval een aanrijding krijgt ben je de sjaak.
 
Als ik dan los een 390 blok + kenteken koop dan ben ik toch geholpen? En dan alles opbouw op het 390 frame waar ik wel papieren bij heb.

Ik denk dat je bedoelt dat je een 390 frame + kenteken koopt?

Dat kan. Het kenteken hoort bij het frame. Dus als je een frame + kenteken hebt en alles over zet, dan mag je gewoon weer rijden. Hoef je niet eens voor bij de RDW langs.

Je hebt dan natuurlijk wel een motor waarvan het framenummer en bloknummer niet meer overeen komt. Dat verminderd de waarde.

Een blok + kenteken heeft geen waarde. Het kenteken hoort bij een frame, niet bij een blok.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je bedoelt dat je een 390 frame + kenteken koopt?

Dat kan. Het kenteken hoort bij het frame. Dus als je een frame + kenteken hebt en alles over zet, dan mag je gewoon weer rijden. Hoef je niet eens voor bij de RDW langs.

Je hebt dan natuurlijk wel een motor waarvan het framenummer en bloknummer niet meer overeen komt. Dat verminderd de waarde.

Een blok + kenteken heeft geen waarde. Het kenteken hoort bij een frame, niet bij een blok.

Frame en blok nummer matching word al een tijd niet meer gedaan hoor :9
 
RetepV inderdaad wat jij zegt. Oké dit kan dus gewoon, dat is fijn.

Ik ben niet van plan een framenummer in een ander frame te stampen, ik wil een compleet met een daarbijbehorende 390 kenteken aanschaffen en een los 390 blok op de kop tikken.

De 125 compleet zonder kenteken kan ik voor 8 meiertjes overnemen, en als ik dan zelf een frame + blok op de kop kan tikken heb ik voor weinig een leuke duke.
 
of ik lees het verkeerd of ik snap het niet :+.
je gaat een 390 kopen met blok frame en kenteken? wat heeft die 125 ermee te maken dan? want die ging je ook verkopen? je kan toch ook meteen een complete 390 kopen?
 
Oke even opnieuw, ik las me eigen text ff opnieuw en dat leest niet makkelijk weg.

Ik koop een Duke 125 zonder kenteken/papieren etc. Deze persoon heeft zn framenummer + kenteken verkocht (zodat iemand anders het framenummer in zijn eigenbouw frame kan slaan? )
Het hele zooitje, kappen blok vorkje velgen de hele mikmak zit dus op een frame wat niet gebruikt kan worden. (de persoon heeft wel het orginele aanschaf bewijs van de duke )

Gezien dit frame dus onbruikbaar is, wil ik dan zelf een frame (met kenteken) aanschaffen van een duke 390, en een blok aanschaffen van een duke 390 en dan het 125 blok verkopen. Waarna ik de gehele motor opnieuw opbouw op het 390 frame.

Het feit ik niet gewoon een 390 koop is dat deze al gauw 4/4.5 rug kosten. en ik de 125 voor 8 meier kan kopen. Waarna ik dus met aanschaf van een frame + kenteken, en een 390 blok een stuk goedkoper uit ben.
 
Laatst bewerkt:
nouja, als een en ander direct op elkaars frame past is het geen gek idee denk ik. Wat kost een frame en blok van een 390?

Beetje vaag waarom iemand een kenteken en framenr verkoopt, los van zijn frame.

kun je niet die 125 opnieuw laten keuren en opnieuw op kenteken krijgen met nieuw framenr?
 
is het toevallig deze?

ktmduke125.jpg
 
Ik vind het erg dubieus klinken,... lijkt mij dat dit een gestolen motor is en 800 is ook erg weinig....

Hoeveel kost ie met kenteken? 3000 euro ofzo? dus dan zouden ze 2200 euro neerleggen voor alleen het kenteken.... mij maak je dat niet wijs.

Ik neem aan dat de advertentie ook niet publiekelijk is?



Maargoed,.. vindt jij maar een frame van een 390 kans lijkt mij heel heel erg klein dat je die kan vinden.
 
Ik vind het erg dubieus klinken,... lijkt mij dat dit een gestolen motor is en 800 is ook erg weinig....

Hoeveel kost ie met kenteken? 3000 euro ofzo? dus dan zouden ze 2200 euro neerleggen voor alleen het kenteken.... mij maak je dat niet wijs.

Ik neem aan dat de advertentie ook niet publiekelijk is?



Maargoed,.. vindt jij maar een frame van een 390 kans lijkt mij heel heel erg klein dat je die kan vinden.

Gewoon vragen aan dezelfde persoon, die staan niet allemaal in het zicht natuurlijk. _O-
 
Alvorens ik m aan zou schaffen zou ik wel het blok nummer, en frame nummer laten na checken.
Ook heeft degene het orginele aankoop bewijs van de motor erbij.

Voor hoeveel hij t kenteken verkocht heeft zou ik niet weten, en het is inderdaad vrij apart om dit te doen met zon nieuwe motor.

Enfin ik ga in ieder geval even vragen om t bloknummer enz
 
Alvorens ik m aan zou schaffen zou ik wel het blok nummer, en frame nummer laten na checken.
Ook heeft degene het orginele aankoop bewijs van de motor erbij.

Voor hoeveel hij t kenteken verkocht heeft zou ik niet weten, en het is inderdaad vrij apart om dit te doen met zon nieuwe motor.

Enfin ik ga in ieder geval even vragen om t bloknummer enz

Aankoop bewijs kan makkelijk vervalst worden, sowieso de dealer bellen die op de factuur staat om het te controleren.
zitten beide originele sleutels erbij?
Waar gebruiken ze het kenteken voor?

Heb je er eventueel foto's van? kan je ze hier plaatsen?
Heb je vertrouwen in de verkoper, krijg je net antwoord in normaal Nederlands?

Weet waar je aan begint,.... ik vertrouw het niet. en al mocht het wel zo zijn, dan heb je alsnog geen frame... daarnaast moet je hopen op een blok van een 390, en waarschijnlijk ook het uitlaatsysteem, cdi, injectie, blablabla.
Staar je niet blind goedkoop=duurkoop

P.s. iemand anders op mp heeft denk ik hetzelfde aanbod gekregen, die zoekt een ktm duke 125 frame met nl kenteken,.....
 
Toen ik de verkoper wat specifiekere vragen ging stellen ebte m'n vertrouwen ook wel een beetje weg, zo zou nu ineens het orginele aankoopbewijs mee zijn gegaan naar de nieuwe eigenaar van t kenteken..... Waarom? Wat kan diegene hier verder mee. Ik had dat juist bewaard om aan te kunnen tonen ik hem niet gejat zou hebben.

Ik ga deze inderdaad aan me voorbij laten gaan, bovendien is t aanbod 390 frames inderdaad niet zo hoog nee.
 
Toen ik de verkoper wat specifiekere vragen ging stellen ebte m'n vertrouwen ook wel een beetje weg, zo zou nu ineens het orginele aankoopbewijs mee zijn gegaan naar de nieuwe eigenaar van t kenteken..... Waarom? Wat kan diegene hier verder mee. Ik had dat juist bewaard om aan te kunnen tonen ik hem niet gejat zou hebben.

Ik ga deze inderdaad aan me voorbij laten gaan, bovendien is t aanbod 390 frames inderdaad niet zo hoog nee.

Stuur de gegevens van de verkoper ook even aan je wijkagent. Anders houdt je mogelijk motordiefstal in stand. Er is immers geen enkele reden om framenummer en kenteken te verkopen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan