Honda fireblade sc33 start niet

Tommy 85

Rookie
4 mrt 2015
5
0
Heerhugowaard
Hallo ik heb een honda fireblade sc 33 uit 99
Deze wil na de winter niet starten.
Hij heeft van de zomer nieuwe bougies en gekregen en van het weekend een nieuwe accu.
Voorgaande jaren hebben we hem weten te starten door licht ontvlambaar spul in te spuiten maar dat werkt dit keer niet.
Heeft iemand tips suggesties?
 
Carburateurs waarschijnlijk vervuild met uitgedampte brandstof. Ultrasoon laten reinigen. En tijdens de winterstalling voortaan startron of moto power van forte' bij de brandstof doen. Een goed adres motor-forum.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De startmotor hoor je draaien de relais schakelen.
Af en toe zie je de vlammen uit de uitlaat schieten.
Maar hij slaat niet aan.

Dat is vrij duidelijk. Er is iets mis met de benzinetoevoer. Ik zou beginnen met de tank leeggooien en zien wat daar allemaal uit komt. En daarna de carburateurs schoonmaken. Vergeet ook niet het filter in de tank schoon te maken. En misschien is een nieuw benzineslangetje ook wel handig, want daar kan ook troep in zitten.

Oh. Controleer ook het vacuumslangetje van de benzinekraan op scheurtjes en uitdroging.

En als er veel troep in de carburateurs blijkt te zitten, is het misschien ook een idee om de benzinekraan meteen te reviseren. Die zit in elkaar gepopnageld, maar als je de popnagels netjes los maakt, kun je hem daarna met twee boutjes en moertjes weer dicht maken. Misschien kun je ook schroefdraad tappen en alleen boutjes gebruiken.
 
Daarom schieten de vlammen ook uit je pijp, omdat er geen benzine aangevoerd word. |(

Je zal het ding wel harstikke verzopen hebben en je bougies naar de technische hemel gestuurd hebben.
Maar zoals eerder gezegd, probeer het eerst eens door je carbs af te tappen en verse benzine erin te vloeien. Kan net effe dat eerste rake klapje maken wat je nodig hebt. Als ie loopt, niet uitzetten maar ga dan METEEN rijden. Brand ie mooi schoon en heb je nergens last meer van.
 
Daarom schieten de vlammen ook uit je pijp, omdat er geen benzine aangevoerd word. |(

Naja, je zal wel gelijk hebben. Maar als 1 cylinder wel benzine aangevoerd krijgt en de andere 3 niet, dan slaat 'ie niet aan, zal die ene cylinder verzuipen en zul je ook af en toe een knal hebben. Of zie ik dat verkeerd?

Of er blijft een vlotter open staan, waardoor er benzine een cylinder inloopt?

Als hij niet start na lang stil staan, verwacht ik toch als eerste dat de benzinetoevoer het probleem is. Ik zou dat als eerste controleren. Maar ik ben geen monteur, dus misschien dat ik tijd zou verspillen.

Het feit dat 'ie de vorige keer met starthulp wel wilde starten, duidt volgens mij ook op vervuilde carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
Een slecht startend SC33 is sowieso een unicum. De laatste keer dat mijn SC33 slecht startte kwam dat omdat ik de kill switch ongemerkt omgetikt had. Een gebruikersprobleem dus. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan