Kan een originele demper achter nieuwe bochtenset?

maarten03

Rookie
9 mrt 2015
7
0
2uYywUom.jpg
UXNjDVSm.jpg

Originele (4 in 2) en nieuwe (4 in 1, enkel de bochten)

De bochtenset van mijn ZZR600 is verroest en aan vervanging toe.
Nou heb ik een tweedehands RVS exemplaar aangeschaft maar mijn prangende vraag is:
Kan 1 van de 2 originele dempers achter deze nieuwe uitlaatbocht?
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel weet je van je uitlaten, flow, tegendruk en effecten daarvan?

Eigenlijk niets. Maar door alle dingen die op dit forum staan en mijn aanschaf verdiep ik mij in de vraag; is er een nieuwe demper nodig?

Er lijkt van alles te kunnen. Zot in "Uitlaat berekenen." vertelt mij dat door één demper minder het 'topvermogen' wegvalt en dat de reden dat mensen voor één in plaats van twee uitlaten kiezen 'minder herrie' is.
 
[afbeelding][afbeelding]
Originele (4 in 2) en nieuwe (4 in 1)

De bochtenset van mijn ZZR600 is verroest en aan vervanging toe.
Nou heb ik een tweedehands RVS exemplaar aangeschaft maar mijn prangende vraag is:
Kan 1 van de 2 originele dempers achter deze nieuwe uitlaatbocht?
Even een vraag: je hebt een complete 4in1 set gekocht.
Waarom zou je de lelijke oude einddemper van de 4in2 er op willen fabrieken?
 
Even een vraag: je hebt een complete 4in1 set gekocht.
Waarom zou je de lelijke oude einddemper van de 4in2 er op willen fabrieken?

Nee, ik heb geen complete set gekocht. Enkel zo'n RVS bochtenset.

(In de gedachte van, de oude einddempers zijn nog prima. Pas thuis begon ik me af te vragen of mijn idee wel goed uit pakt i.v.m. de compressie)
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb geen complete set gekocht. Enkel zo'n RVS bochtenset.

(In de gedachte van, de oude einddempers zijn nog prima. Pas thuis begon ik me af te vragen of mijn idee wel goed uit pakt i.v.m. de compressie)
Zou een andere slip on einddemper niet mooier staan?
Als dat past tenminste.

Weet je eigenlijk wel of bochtenset goed past?
 
Zou een andere slip on einddemper niet mooier staan?
Als dat past tenminste.

Weet je eigenlijk wel of bochtenset goed past?

Het zou kunnen dat een andere einddemper mooier staat. Maar als een andere niet 'nodig' <> wenselijk is hou ik de huidige. Stel, hij wordt minder zuinig of loopt minder lekker dan wil ik zeker wel een andere einddemper aanschaffen. Maar welke? (Waar moet ik op letten, etc?)

De bochtenset komt onder een ZZR600(type E) vandaan. Daardoor weet ik wel tamelijk zeker dat hij past.
 
even denken...

uitlaat open >>>>>> gat>>>>> lucht van 1 cilinder kan er door...>>>>>daarna komt cilinder 3....>>>>enz enz

oei das andere koek, dat gaat niet door datzelfde gat...of toch dan wel niet ..misschien wel soms
 
Terug
Bovenaan Onderaan