Ontlucten Oliepomp honda xr600r

Jasperstart

Rookie
6 mrt 2015
7
0
Groningen
Hallo,

Ik probeer mijn oliepomp van mijn honda xr600r te ontluchten. Iemand hier ervaring mee hoe dit het beste te doen? Heb 0.8 liter in het blok gegoten via het klepdeksel, daarna nog 1,3 liter in het frame. Wat nu? Gewoon de olieleiding die op de kop zit losdraaien en kicken tot er olie komt? En ik heb het gevoel dat ie nog ergens anders lucht aanzuigt..

Gr :)
 
Nou, dat doet het dus niet. omdat de pomp te snel rond zou gaan voor de lucht die er in zit te ontsnappen.

Tis even een lam klusje maar gewoon een tijd lang doorkicken met de leiding boven op los tot er een flinke snottebel olie uit komt gekotst :9
 
je moet de zoekfunctie wel een beetje kietelen eer die wat loslaat hoor :

Het XR 250 t/m 650 Topic Part 8

In dit of 1 vd vorige delen staan ervaringen over het ontluchten, maar royalclub heeft wel verstand van crosserts, dus zou maar gewoon lekker aan het trappen slaan ;)

Niet echt, maar heb wel een XR gehad, en dit was de enige manier waarop ik het durfde te ontluchten... :+.

Nu we het er over hebben heb kan ik me nog een manier herinneren (ook van iemand uit t xr topic geleerd): blok en frame afvullen, en dan via t framegat bovenin met perslucht druk op t systeem zetten (doekje om je luchtpistool oid) en dan paar keer kicken.

Nooit geprobeerd of het werkt, want ik heb nog steeds geen compressor in huis.. :+
 
[quote author=Ilja link=topic=18175.msg262335#msg262335 date=1426345835]
Dit is een RFVC blok zoals xr600 volgens mij... met olie in de framebuis en terug slag kleppie na de oliepomp?
Twee dingen:
-Monteer de toevoerleiding tussen frame en blok zonder hem te twisten...
-Ontlucht de oliepomp altijd als je alle olie uit het blok hebt gehad, en de motor hebt rondgedraaid.

Check altijd door de banjo van de olieleiding naar de kop los te draaien of er olie naar de kop gaat. Dit betekent dat de pomp goed is ontlucht.

Dit gebeurt helaas niet vanzelf bij deze blokken, en als je gaat rijden met een niet-ontluchtte pomp loopt de boel in de soep.

Ik heb er net weer eentje gekocht, die dus ook niet goed ontlucht was. Uiteindelijk moest ik het zijdeksel eraf halen, het klepje terug duwen met een scroevendraaiertje en het pompje even ronddraaien met de hand. Daarna duwde het pompje zelf het kleppie open en pompte hij wel de olie rond.

De blokken verbruiken ook wel wat olie... pas op en hou hem vol anders verbrandt je dus je tuimelaars en nokkenas.
[/quote]

Even van Ilja van ARM gekopieerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan