Het Drenthe & Groningen Topic - nieuwe stijl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Kato, reed jij gisteren toevallig tussen Vries en Zeijen?
Ik stond daar met mijn moeder en haar rode cuore aan de kant van de weg.
Moeders had het aan een sjekkie toe. Er kwam een bmw met een mooi geluid langs met een mf-sticker op de kentekenplaat die richting Zeijen reed...
 
Het is wel prettig om een datum te noemen....
.. mijn voorkeur gaat inmiddels uit naar de 25ste. :Y

4 april is voor mij geen optie meer... de 18e overigens ook niet. :N

Maar jullie zijn natuurlijk niet afhankelijk van mijn mogelijkheden. ;)

Daar ben ik het in principe volledig mee eens, maar ik probeerde te polsen of er nog meer animo is voor de rit. Misschien niet zo handig.

Dus...knopen doorhakken is het devies....
maar dat doen we tegenwoordig niet meer met een bijl :N

full
 
Laatst bewerkt:
Hey Kato, reed jij gisteren toevallig tussen Vries en Zeijen?
Ik stond daar met mijn moeder en haar rode cuore aan de kant van de weg.
Moeders had het aan een sjekkie toe. Er kwam een bmw met een mooi geluid langs met een mf-sticker op de kentekenplaat die richting Zeijen reed...

Klopt... terug naar huis na het rijden van Deel 1 van de NAM-route... :]
 
Hey Kato, reed jij gisteren toevallig tussen Vries en Zeijen?
Ik stond daar met mijn moeder en haar rode cuore aan de kant van de weg.
Moeders had het aan een sjekkie toe. Er kwam een bmw met een mooi geluid langs met een mf-sticker op de kentekenplaat die richting Zeijen reed...

Rode Cuore RULES! *O*

 
Oke dan...

NAM ROUTE
Groninger Gasveld​

full

Wanneer : zaterdag 25 April​
Vertrek : 11:00 uur​
Vertrekpunt : Motorplaza Groningen​
Adres : Kieler Bocht 57, 9723 JA Groningen​


Graag voor elven aanwezig zijn.

De rit eindigt in Noordhorn, gaat over het Groninger gasveld en is ca. 175 km lang. Daar zijn we vermoedelijk de middag wel mee zoet als we onderweg ff koffiedrinken en lunchen :Y

Vanuit Noordhorn ben je vlot weer in Groningen De Stad.

Optie is om deel 2 vanuit Noordhorn door te rijden naar Assen lengte is een extra 80 km, maar dan wordt het laat eten of nog later thuis als we onderweg nog eens eten.

Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe snel we gaan met alles.

Voor de route in .gdb en .gpx:
KLIK

De voorgenomen route :
full
 
Laatst bewerkt:
Zo wat een route! Ziet er leuk uit maar kan niet beloven dat ik mee rij... Het lijktmeropmdat de cb750 wat meer liefde nodig dan ik dacht..
 
Optie is om deel 2 vanuit Noordhorn door te rijden naar Assen lengte is een extra 80 km, maar dan wordt het laat eten of nog later thuis als we onderweg nog eens eten.

Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe snel we gaan met alles.

Met een beetje tempo erin is er genoeg tijd over om onderweg te eten, koffie te drinken en ook nog af en toe een rookpauze :Y

En binnendoor van Noordhorn naar Assen is maar iets van 20min meer... :]
 
Met een beetje tempo erin is er genoeg tijd over om onderweg te eten, koffie te drinken en ook nog af en toe een rookpauze :Y

En binnendoor van Noordhorn naar Assen is maar iets van 20min meer... :]

Afhankelijk van de groep, aantal deelnemers....
... en er zit aardig wat water langs de route. :/

Als het een toegankelijk ritje wordt zal de snelheid toch wat gematigder zijn als anders.
 
Zo... weer ff een paar uurtjes op de fiets gezeten.
De trapfiets wel te verstaan.

Met de kleine man naar Assen en ook weer teruggefietst....
... best knap met zijn kleine BMXje.
Voor de duidelijkheid... hij zelf op zijn fietsje en ik op mijn ATB

I.i.g. voldoende motoren op de weg...
... het zonnetje schijnt. 8-)
 
Hi all,

Vanuit het Groningen-topic komende Snipert meldt zich! 25 jaar, vanaf jongs af aan al gek op motoren en dan eindelijk begin februari mijn rijbewijs gehaald. Nu zoekende naar een motor. And on that note:

Gisteren proefrit gemaakt op een CBR1000F! Wat een lekkere motor om op te rijden, als een blok op de weg. En Snipert zou Snipert niet zijn als alles in 1x goed zou gaan, dus het was weer een mooi avontuurtje ;)

Even een knip / plak vanuit het wat heb ik onderweg meegemaakt topic.

Gisteren eerste proefrit ooit gehad, op een CBR1000F. Was via via, dus was makkelijker afspreken dat ik een flinke proefrit zou maken (ca. 160km), even via een kennis die er wat meer verstand van heeft dan ik.

Heen rijden was heerlijk. Eerste bochten beetje wennen omdat ie een stuk zwaarder is dan de lesmotor, maar uiteindelijk werd het een mooi ritje.

Kennis geeft paar dingen aan waarop ik moet letten en wat de komende tijd voor kosten zou kunnen gaan zorgen, waaronder het contact. Deze haperde af en toe beetje met het starten, maar tijdens het rijden helemaal geen last van gehad. Rijd ik terug richting Groningen en sluit ik aan bij het stoplicht om de ring op te gaan (middelste van 5 banen), stopt de motor er ineens mee (na 150km). Handen in de lucht voor achteropkomend verkeer, die stopten zodat ik de motor veilig naar de kant kon duwen. Ding weer aan de praat gekregen en na een stukje verder rijden (en nog weer 2x uit gaan) bij een tankstation aan de kant gezet. Waarschijnlijk toch een verbreking bij het contact.

Eigenaar mij daar opgehaald en natuurlijk die motor (nog) niet gekocht. Vervanging contact was toch voor mij positief geweest in onderhandelingspositie, maar hij gaat nu zelf zorg dragen voor reparatie. Wanneer dat inderdaad het probleem is geweest ben ik wel bereid tot nog een proefrit, was namelijk een heerlijke motor om op te rijden!

Al met al weer mooi wat meegemaakt in mijn eerste 160km zonder instructeur. :)

En natuurlijk ook nog een fotootje!

CAsSX7iUkAA9YVt.jpg
 
Wat ga je dan wel doen :? je hebt nog een maand de tijd

Als ik per dag een aantal uur kon besteden kon het snel, maar ik heb een drukke baan en sport vrij serieus. Als ik er 1 middag aan kan besteden per week ben ik blij. En alles zit tegen. Vandaag "even" de digitale km-teller monteren. In theorie simpel, in de prakrijk moest ik overal een beugeltje voor maken / lassen. Weer 3 uur verder..

Maargoed, de to do kijst word telkens korter. Helaas wel een kromme achterbug binnengekregen dus kan weer op zoek naar een andere.
 
Laatst bewerkt:
Hi all,

Vanuit het Groningen-topic komende Snipert meldt zich! 25 jaar, vanaf jongs af aan al gek op motoren en dan eindelijk begin februari mijn rijbewijs gehaald. Nu zoekende naar een motor. And on that note:

Gisteren proefrit gemaakt op een CBR1000F! Wat een lekkere motor om op te rijden, als een blok op de weg. En Snipert zou Snipert niet zijn als alles in 1x goed zou gaan, dus het was weer een mooi avontuurtje ;)

Even een knip / plak vanuit het wat heb ik onderweg meegemaakt topic.En natuurlijk ook nog een fotootje!

[afbeelding]


hé Snipert, welkom...
Reeds voorzien van een pak zie ik en bijna een motor, hopelijk pakt het goed voor je uit..
en kan hij het snel en goed repareren.
Nog te vroeg zeker om Kato de foto in OP te laten zetten :?

Ach hij kan er al wel staan :Y als het deze niet wordt plaats je gewoon een nieuwe foto met de enige echte....
 
Laatst bewerkt:
Als ik per dag een aantal uur kon besteden kon het snel, maar ik heb een drukke baan en sport vrij serieus. Als ik er 1 middag aan kan besteden per week ben ik blij. En alles zit tegen. Vandaag "even" de digitale km-teller monteren. In theorie simpel, in de prakrijk moest ik overal een beugeltje voor maken / lassen. Weer 3 uur verder..

Maargoed, de to do kijst word telkens korter. Helaas wel een kromme achterbug binnengekregen dus kan weer op zoek naar een andere.

Dat is balen, dat het allemaal zo tegen zit....en die brug was vast met de belofte dat die helemaal goed is.... euheu....not dus.

Hopelijk gaat het vanaf nu beter het is tenslotte lente vandaag...ff doorzetten en dan lekker :]
 
Laatst bewerkt:
Goeienavond allen, welkom snipert en een ieder die ik vergeten ben.

Ook weer aanwezig in het mooie assen. Afgelopen vrijdag onze oudste dochter een uurtje eerder van school gehaald en afgereisd naar de efteling. Was een mooie verrassing voor haar en ook de jongste heeft ervan genoten en wij dus ook...
Morgen begint het harde zwoegen weer, dus nog even met de beentjes omhoog. Vrouwlief is een t shirtje aant drukken voor de jongste die overmorgen alweer een jaar wordt. Was een goede aanschaf, plotter voor stickers ed. en een pers erbij voor oa de bedrijfskleding...
 
hé Snipert, welkom...
Reeds voorzien van een pak zie ik en bijna een motor, hopelijk pakt het goed voor je uit..
en kan hij het snel en goed repareren.
Nog te vroeg zeker om Kato de foto in OP te laten zetten :?

Ach hij kan er al wel staan :Y als het deze niet wordt plaats je gewoon een nieuwe foto met de enige echte....
Denk dat dat wel goed komt, hij zal er nu zelf ook wel vanaf willen. Hij gaat deze week eea uitzoeken en dan laat ie nog even weten wat de planning wordt :)

Foto mag wmb in de OP, wanneer het toch nog anders wordt is een nieuwe foto snel gemaakt!
 
Klopt ronny, heb niet vaak problemen via marktplaats maar soms heb je dat nu eenmaal. Tot nu toe ook altijd netjes opgelost, we zullen zien. Lekker deurgoan inderdaad.

Enneuh, welkom snipert! Wel een flinke motor om mee te beginnen maargoed, lekker kopen wat je leuk vindt. Jammer van het contact maargoed, een motor waaraan niks mankeert is ook prettig in plaats van een hoop geklus. :')
 
Laatst bewerkt:
Moi Snipert....

Toch op een 1000F belandt.
Leuke sportieve toermotor.. ideaal voor lange ritten met Ms. Snipert achterop.
Het zal inderdaad in het begin als een log hok hebben aangevoeld.. maar dat went.
Beetje balen van het kontakt... als dat het is. Het geeft toch wat minder vertrouwen... :/

Hopelijk wordt het probleem verholpen en goed gefixed... particulier is geen garantie hè.. hou dat in je achterhoofd. Zou het vervelend vinden dat jij ná pakweg 1000km toch weer stil komt te staan.

Foto staat in de OP... en ook StratoCaster is mee. ;)

Straks naar de sportschool... :W
 
G
Goeienavond allen, welkom snipert en een ieder die ik vergeten ben.

Ook weer aanwezig in het mooie assen. Afgelopen vrijdag onze oudste dochter een uurtje eerder van school gehaald en afgereisd naar de efteling. Was een mooie verrassing voor haar en ook de jongste heeft ervan genoten en wij dus ook...
Morgen begint het harde zwoegen weer, dus nog even met de beentjes omhoog. Vrouwlief is een t shirtje aant drukken voor de jongste die overmorgen alweer een jaar wordt. Was een goede aanschaf, plotter voor stickers ed. en een pers erbij voor oa de bedrijfskleding...

Mocht ik het morgen vergeten.... alvast gefeliciteerd. *O*

Efteling... kan me niet heugen wanneer ik daar voor het laatst ben geweest.
In ieder geval betaalden we toen nog met Florijnen.. :')

Aha.... we hebben dus een "huisdrukker" ... *D
 
Laatst bewerkt:
Zo.... internetverbinding op de PC weer terug.
Dwz. niet via de "oude" manier maar via de Wifi.
We hadden nog een ontvanger liggen dus die er maar ff ingedrukt.. werkt.

Snap alleen nog steeds niet waarom ie het van de één op andere dag niet meer deed via de kabel. Vreemd verhaal.... :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan