Achterlicht blijft doorbranden

AJP94

MF'er
3 aug 2014
49
0
Het achterlicht van mijn recent (zelf) verbouwde Suzuki GS450 blijft telkens doorbranden. Alle andere lichten op de motor hebben hier geen last van, voorlamp en remlicht. Nu zit ik te denken dat misschien de spanningsregelaar overleden is. Hoe kan ik dit het beste controleren? Waar moet ik meten?

Gr Abel
 
Omdat je aangeeft dat jij je motor zelf verbouwd hebt denk ik dat je een constructiefout gemaakt hebt.

Alle verlichting hoort "zwevend" gemonteerd te worden, dat wil zeggen in rubber opgehangen, terwijl jij je achterlicht star op je spatbord gemonteerd zal hebben.

Boor de bevestigingsgaten groter, prop daar rubber tulen in en bevestig dan je achterlicht met langere boutjes en onderlegringen zo dat jij je achterlicht nog kan bewegen.

Een brandende gloeidraad kan heel erg slecht tegen trillingen.
 
Omdat je aangeeft dat jij je motor zelf verbouwd hebt denk ik dat je een constructiefout gemaakt hebt.

Alle verlichting hoort "zwevend" gemonteerd te worden, dat wil zeggen in rubber opgehangen, terwijl jij je achterlicht star op je spatbord gemonteerd zal hebben.

Boor de bevestigingsgaten groter, prop daar rubber tulen in en bevestig dan je achterlicht met langere boutjes en onderlegringen zo dat jij je achterlicht nog kan bewegen.

Een brandende gloeidraad kan heel erg slecht tegen trillingen.
Goed punt. Het hoeft helemaal geen elektrisch probleem te zijn. Ik heb het zelfde probleem gehad toen ik op mijn Guzzi een ander achterlicht gemonteerd had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan