uni knipperlichtrelais 2 draads > oude 3 draads?

gs5001991

Die hard MF'er
19 jan 2014
287
0
Amsterdam
Beste,

Na een omvalpartij toch maar besloten om alle 4 de knippers van mijn kawa KLE500 te vervangen.
Nu heb ik kleinere knippers met 10w lampjes dus ik moet ook mijn relais vervangen.
Oude gevonden (zie foto) die heeft 3 draden op het aansluitstuk en het relais bestaat uit 2 stalen/metalen pinnen.
Langs de motorboer gegaan maar die gaf me de 1e x helaas een elektrische relails met een witte stekker. Meneer wist zeker dat deze moest passen maar tevergeefs.... Nu heeft hij mij een relais gegeven met 2 draden ( lijkt op speakerdraden ) .

MAAR, voor ik de draden ga doorknippen> is dit uberhaupt mogelijk? want ik denk zelf dat draad 3 massa is ? en waar laat ik die?

Ik hoop op advies :)

en alvast bedankt !

Ps de verkoper zei dat mijn (originele) relais aansluiting nogal onbekend was? aan de hand van de foto's
full
 
Hierbij het bedradingsschema van jouw motor:

full


Helemaal rechtsboven het knipperrelais. De 3 aansluitingen:
- oranje --> richtingsschakelaar (L)
- bruin rood <-- van zekering en geschakelde + 12 V (B)
- zwart/geel = massa

De laatste kan vervallen. De letters tussen haakjes kunnen bij de draden staan.
 
Laatst bewerkt:
Wauw,

Bedankt!
Pittige tekening voor een Elektra noob :)

dus zwart geel kan ik gewoon afknippen en laten hangen? en oranje/bruin rood > welke is hierbij de + en de - ? als ik het goed begrijp?
 
Wil je graag problemen hebben met je elektronica en niet werkende knipperlichten hebben?

Dan moet je vooral kroonsteentjes gebruiken. :)

Die dingen rammelen los. Vervolgens doen je knippers het niet omdat het losgerammelt is en je vervolgens kortsluiting hebt.

Onderstaande onderdelen hebben geen plek op een motorfiets:

32541_kroonsteentje_1.jpg


36915.jpg


db
 
Beste,

Na een omvalpartij toch maar besloten om alle 4 de knippers van mijn kawa KLE500 te vervangen.
Nu heb ik kleinere knippers met 10w lampjes dus ik moet ook mijn relais vervangen.


>>Knipperdeknip<<


Ik hoop op advies :)

en alvast bedankt !


Als je de oude ("12V/10W"?) gloeilampjes vervangt voor nieuwe "12V/10W" gloeilampjes in een kleinere behuizing dan hoef je je relais toch niet te vervangen?

Die oude lampjes haddenen ook alleen maar een "+" en een "-" nodig dus er zullen aan de oude bolletjes hooguit 2 draadjes uit komen, misschien zelfs maar één als er massa gemaakt wordt op 't chassis/frame middels de behuizing. In dat geval zal je het zwarte kabeltje van je nieuwe knipperlichtjes dus ook naar het frame moeten routeren.

Relais vervangen door een UNI/Lastonafhankelijke versie is pas zinvol als je met LED gaat werken óf als 't huidige relais stuque is, maar daar wordt niks over gemeld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan