Draad bougie gat kapot

Stuffie

MF'er
1 okt 2022
43
12
Gister wilde ik "ff snel" bougies wisselen, blijkt het draad bij cilinder 1 naar de haaien, bougie draait dus niet vast..
Nu wil ik het draad repareren met de kop nog dr op, heb een kitje gevonden ->https://time-serts.com/store/m10x10-spark-plug-repair-kit-short-pn-4010-103/
Maar om dat zelf te halen voor 1/2x gebruik... Zijn er geen bedrijven of motorzaken die dit ook op deze manier kunnen fixen? Denk dat dit goedkoper zal zijn dan zo'n soort set.

Alvast bedankt
 
RVS uit de Aisi 300 serie zijn in principe niet magnetisch (= austenitisch rvs)
Rvs uit de Aisi 400 serie zijn echter wel magnetisch (= ferritisch en martensitisch RvS)

Overigens is 304 vaak zwak magnetisch. Kwestie van uitproberen dus. De insert die ik recent van midlock toegepast heb bleek zwak magnetisch te zijn. Was echter voldoende om het afbreukstukje met een gemagnetiseerd ijzerdraadje uit de versnellingsbak van mijn Guzzi te vissen.

grtz,

Cees
 
Het ging in mijn geval om draad van versnellingsbak olieaftap van een Guzzi Breva. Na plaatsing insert lag het afbreekstukje er direct naast. Kon het met een lampje in de vulopening zo zien liggen door de vulnivo-opening.
TS heeft bij een cilinder echter ook nog de zwaartekracht tegen waardoor het afbreukstukje op de zuiger zal dreigen te vallen. Ik zou het indraaitooltje van een dikke klodder vet o.i.d. voorzien.

grtz,
Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan