Draadend bougie nog in kop

nopje

Rookie
5 feb 2024
2
0
Mijn bougie is kapot het draadend van de bougie in het blok was los gescheurd van de bougie. de losse onderdelen wel eruit kunnen zuigen met stofzuiger. maar moet nu nog het gedeelte draadend er uit zien te krijgen. Zijn er wellicht mensen die tips hiervoor hebben?

Gr,
Nopje
 
Ik reed gewoon op de snelweg en de compressie viel ineens weg. blijkt dat aan de hand te zijn. Bougies waren netjes volgens de specs vastgezet
 
Als ze uit elkaar vallen is dat meestal een symptoom dat ze veel te strak zijn vastgezet.
Nou, hoeft niet altijd. Bougie kan een keer gevallen zijn, waardoor er een barst in het porselein is gekomen. Uiteindelijk heeft dit het begeven? Of niet goed passende bougiesleutel, waarbij je bij het vastdraaien het porselein raakt en onder spanning zet. Goede bougiesleutel is essentieel.
 
Ik heb dat ook eens gehad,bij mij zat enkel het stuk met schroefdraad er nog in,het deel erboven incl. dichtingsring was er af.
Er zat dus ook geen spanning meer op de schroefdraad,en dus ik heb het er vrij makkelijk kunnen uitdraaien.
Ik geloof dat ik er een grote kruisschroevedraaier of zo heb in gestoken,en het stuk er met wat lichte druk gewoon heb uit gedraaid.
Het is niet duidelijk wat er bij TS nog exact in de kop steekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan