Helm 10 jaar oud: Nog te gebruiken?

Geitekaas

Rookie
18 okt 2008
22
13
Beste motor mensen,

Ik heb 10 jaar geleden twee helmen gekocht. Een Schuberth C1 (met zo'n kinbeugel) en een C3. De C3 heb ik dagelijks gedragen en de C1 alleen sporadisch in het eerste jaar. En na een paar jaar weer heel even een paar keer als overbrugging van de oude C3 naar een nieuwere versie.

Mijn vraag is of ik de C1 na zo'n tijd nog veilig kan dragen? Of is dat allemaal op na zo'n tijd. Hij voelt aan als nieuw en ziet er ook zo uit. Plus, ik kan nergens meer een model vinden met zo'n kinbeugel. Het is óf een hele klep óf gewoon open. En als je valt is zo'n beugel best handig!

Nu heeft Nolan zo'n helm waarbij je de gehele klep naar achteren kunt schuiven. Misschien is dat dan iets? Het lijkt me dan zo'n windvanger...
Iemand ervaring hiermee?

Dus: C1 10 jaar oud maar amper gebruikt, kan dat nog?
Nolan helm met hele klep naar achteren geschoven, is dat een windvanger?
(mischien een ander top advies voor helm voor een brildrager?)

Dank allen en een fijn rijdweekeinde.
 
Vast niet want dan had hij waarschijnlijk wel bij een Arai uitgekomen, weet ik uit ervaring 😇.

De juiste helmvorm is wel van belang, ook bij opzetten. Je neus moet je zeker niet raken, oren is gewoon effe oefenen.
 
Vast niet want dan had hij waarschijnlijk wel bij een Arai uitgekomen, weet ik uit ervaring 😇.

De juiste helmvorm is wel van belang, ook bij opzetten. Je neus moet je zeker niet raken, oren is gewoon effe oefenen.
Je had wel gelijk. Vandaag een helm (best een goedkope) via FC Moto geprobeerd. Een integraal. Paste perfect! Die neem ik. Glasfiber en mooie retro voor op mijn Triumph. En dan de EVO tech Carbon maar genomen van Scorpion met die Flip Back. Mens, daar gaat al mijn spaarcenten. Mijn vrouw zegt dat ik nu alleen nog maar de motor mag gebruiken en dat zij mijn auto krijgt:-) Is toch prima, ik rijd nooit in mijn racemonstertje. Zij rijdt ook als we samen gaan. Ik vind autorijden niet leuk. Of soms in mijn Trabbi dan... Ik rijd bijna altijd tweewieler, behalve bij sneeuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan