Suzuki Intruder VS700 lekt benzine

karthur8

Rookie
1 sep 2005
6
0
papendrecht
Hoi allen..

Ik heb een Suzuki VS700 (1997) staan welke na het starten benzine gooit uit het overloopslangetje wat bovenop de achterste carburateur zit. Als je flink gas geeft stopt het lekken maar zodra je de motor weer minder toeren laat lopen begint het lekken weer.

De wegenwacht had het carburateurdeksel los geschroefd en het membraan met gasschuif er uitgehaald en na inspectie weer terug gemonteerd.... resultaat...geen. Het lekken was nog evenzo aanwezig als voor deze ANWB actie.

Maar toch.... wellicht was deze actie niet helemaal zo vreemd als deze lijkt want ik heb eens met een scooter gehad dat deze ook benzine lekte en na het vervangen van het , naar later bleek, gescheurde gasschuif-membraan was dit euvel verholpen....edoch...ik had de gehele carburateur ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt dus het zou ook zo kunnen zijn dat de vlotter-afsluit-naald de schuldige geweest is en het enkel zo lijkt dat het membraan de schuldige geweest is toen.

Ik ben er nu toch benieuwd naar, mede na de ANWB actie, of dit nu wel of niet mogelijk is.....dus...kan iemand mij vertellen of een gescheurd of anderzijds beschadigd gasschuif-membraan in het geheel de oorzaak wel kan van zo een benzine lekkage of dat dit pertinent niet kan en de oorzaak toch in het afsluiten van de toevoer moet liggen .... dus de naald, lekke vlotter o.i.d. De motor heeft een tijd stilgestaan dus dit zou naar de naald kunnen verwijzen i.v.m afzetting/vuil....dat het membraan toevallig stuk is gegaan na het wegzetten enkele maanden geleden is plausibel te noemen ... dus niet erg waarschijnlijk denk ik.

Bedankt voor het lezen en ik hoop snel hier over wat wijzer te worden...

gegroet,
Karthur8
 
Laatst bewerkt:
Ik zie verder ook geen verband met de lekkage en het membraan. Als er al iets zou kunnen gebeuren met druk/onderdruk wat dit betreft zou de lekkage de cilinder ingezogen worden en niet uit het overloopslangetje komen lijkt mij.

Iemand nog een tip wat betreft het los maken van het dunne stangetje waar de vlotters aan hangen?

gegroet
 
Slangetje waar de vlotters aan hangen?
Zou je er zelf wel aan beginnen?
Vlotters zitten namelijk onderin de carberateur in het bakje....
zit al een paar jaar in de intruders en heb nog geen vlotters aan slangetjes zien hangen
 
Ik heb ze ook nog nooit aan slangetjes zien hangen......wel aan sTangetjes / pinnetjes

Overigens...wat is een carberateur .... en waar kunnen wij dit onderdeel op onze motoren lokaliseren? 8-) Het lijkt erg veel op carburateur ... wel verwarrend.. 2 verschillende onderdelen met welhaast eenzelfde naam.



ps: Ik zie net dat het stangetje/pinnetje waar de vlotters aan hangen los te koop is ook. Ik kan dus het kopje er af veilen en hierna het stangetje/pinnetje verwijderen en een nieuwe er in zetten en vastklinken.

Ik heb na lang zoeken eindelijk een nieuwe vlotternaald inclusief behuizing zien staan op internet en deze kost inclusief verzendkosten ongeveer 55 euro Is dit een gangbare prijs of raden jullie mij aan om nog even verder te zoeken? Ik heb geen idee waar ik moet zoeken eigenlijk want ik heb nooit onderdelen van motoren gekocht. Als iemand mij aan een link naar een website kan helpen voor dit onderdeel, of een adres weet in de buurt van Dordrecht waar ik zo een vlotternaald kan kopen, dan zou ik hier zeer dankbaar voor zijn.


Als het niet mag hier in verband met een verbod op 'reclame maken' zou je de link en/of adres dan willen pm-en of naar karthur8@hotmail.com willen sturen. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

gegroet Karthur8
 
Laatst bewerkt:
Oke...stangetjes lijkt er meer op...
omdat je het over de overloopslang hebt en dan schrijft over slangetjes waar de vlotters aan hangen....
tja toen begon ik toch wel te twijfelen hahahaha....
 
Anders ik wel...

Er staat nergens geschreven dat de vlotters aan een slangetje hangen...er staat geschreven: "Iemand nog een tip wat betreft het los maken van het dunne stangetje waar de vlotters aan hangen?" ....

Maar nu ik toch je aandacht hebt....wellicht kun jij me helpen. Ik Zoek een adres in de buurt van Dordrecht waar ik zo een vlotternaald setje kan kopen. Hoe groot is de kans eigenlijk dat men zo iets heeft liggen? Ik bedoel...heeft elke motorfietsonderdelenzaak ze wel liggen of is het iets wat besteld moet worden? Want dan bestel ik het net zo lief online.

groet,
Karthur8
 
Meestal moet het besteld worden...
als ik iets gelijk wil ophalen dan ga ik meestal naar br custom of jack bikes...
maar die zitten niet echt bij jou in de buurt...

ik denk dat online bestellen vaak het makkelijkst is..
 
Oke... bedankt. Ik zal het dan maar online bestellen. Ik heb volgens mij het onderdeel gevonden hier:

Suzuki VS700GLEF INTRUDER 1986 (G) USA (E03) - buy original spares online

Als je naar beneden scrolt op die pagina kom je de "valve assy,needle" tegen en deze ziet er ook precies hetzelfde uit...alleen staat boven aan de pagina dat het onderdelen betreft van de Suzuki Vs700 Glf, Glp, Glef, Glep 1986-1987 (usa)

Deze is van 1997 of 98 of 99 ... volgens de eigenaar... maar dit zal ik nog even via het kenteken nakijken voor de zekerheid. Weet jij wellicht of dezelfde vlotternaalden zijn gebruikt in de modellen welke na het jaar 1987 zijn geproduceerd? Op alle sites waar die vlotternaalden te koop staan gaat het volgens de info over modellen tot 1987. Ik ben nog niet één site tegengekomen welke ze aanbiedt voor modellen na 1987.


Het werkplaatshandboek van Clymer wat ik hier heb heeft het wel over de modellen van 1985 tm 1997 en zo te zien zijn dezelfde vlotternaalden gebruikt maar wellicht is er een verschil in lengte of iets dergelijks wat niet zo opvalt op de foto's maar pas zichtbaar wordt als je ze naast elkaar legt.

Weet jij,of iemand anders hier, of de vlotternaald op de site hierboven voor mij ook de juiste is want ik vind het nogal verwarrend allemaal met die jaartallen.

gegroet,
Karthur8
 
VS 700 is net zoals heel veel 700's waar ook een 750 van is per definitie halverwege jaren '80 en als grijze import uit de US of A gekomen. Is eigenlijk een 750 met iets kortere slag zodat ie onder de importheffing voor 'zware motoren' uit kon komen die de VS een paar jaar had. Zal wel in '97 op NL kenteken gekomen zijn.
 
Bedankt...dit maakt het een stuk duidelijker voor mij. Ik had wel alm iets gelezen over dat de 'Harley D lobby' zijn macht had aangewend in Amerika omdat men hun markt bedreigd zag door de 'Jappan' en dus eigenlijk voor deze import restricties had gezorgd.

De vlotternaalden zijn dus eender...

bedankt en gegroet,
Karthur8
 
Terug
Bovenaan Onderaan