suzuki 900rf benzine probleem?

Marcelv

MF'er
26 dec 2022
165
82
Goeieavond, ik heb een suzuki 900rf waarvan onlangs de carburateurs zijn schoongemaakt en de brandstof leidingen zijn vervangen evenals de bougies, Nou reed ie weer goed, Maar had ik net een pech geval dat ik me motor vermogen totaal verloor, Met wat hulp van de anwb hem weer aangekregen doormiddel van start kabels aangezien ik zelf met proberen de accu leeg had gemaakt, Nou zit er een benzine kraantje op met on off en reserve hij stond op on, En daarop stond ie te stoteren en knallen uit de uitlaat, we deden hem op reserve en na wat goed gas geven deed ie weer normaal, Hij zag nog wel wat gruis achtig spull in de tank zelf zitten All leek het niet helemaal los te zitten dat spull, Maar mij vraag hoe kan ie op reserve wel normaal draaien en op on niet? aangezien het spul uit de zelfde tank komt
 
De doorlaat van de res stand is veelal groter dan de pri/on stand,
Maar zou de kraan wel checken of die goed doorloopt, zeef goed reinigen..
dus mocht er troep zitten in de on stand dan heeft ie daar sneller moeite mee inverband met de grote van de opening? dat ie dan met moeite benzine doorgeeft en dus gaat stoteren en vermogens verlies heb
 
Je kan de slang die van de kraan naar de carburateur gaat los halen. Een opvangbakje/flesje onder de kraan houden en kijken of die in de "on" stand evenveel benzine geeft als in de "res" stand.
Ik neem aan dat de tank wel vol genoeg zit om in de "on" stand te kunnen functioneren? :+
 
Precies, als het pijpje voor de on stand niet genoeg doorlaat krijgt ie te weinig.
ah oke, we draaiden hem om naar reserve en lieten hem even draaien en daarna ben ik naar huis gereden met nog hem achter me aan mocht het mis gaan, dat ritje heeft ie verders niks raars gedaan, ik zal morge even langs de zaak gaan en het uitlegen
 
Je kan de slang die van de kraan naar de carburateur gaat los halen. Een opvangbakje/flesje onder de kraan houden en kijken of die in de "on" stand evenveel benzine geeft als in de "res" stand.
Ik neem aan dat de tank wel vol genoeg zit om in de "on" stand te kunnen functioneren? :+
tank onlangs helemaal volgegooit dinsdag nog geloof ik
 
Geen lekkage?
Idd controleer op verstopping van de kraan en maak binnenkant van de tank schoon.
Indien troep in de kraan en tank krijg je ook troep in de carburateurs.
 
Heb een RF600 gehad en de kraan was rot toen de motor nog niet eens zo oud was.
Pijpje van de reserve was onder andere foetsie

Stond ik daar met een uitgevallen motor echt precies letterlijk in het midden van de Zeelandbrug.
Daar blijven staan vond ik geen optie dus ben 2,5 km gaan duwen, eerst met een andere motor met alarmlichten aan achter mij, later afgelost door een politiebusje...

Dus ik zou je kraan er ook maar eens uit halen...
 
Heb een RF600 gehad en de kraan was rot toen de motor nog niet eens zo oud was.
Pijpje van de reserve was onder andere foetsie

Stond ik daar met een uitgevallen motor echt precies letterlijk in het midden van de Zeelandbrug.
Daar blijven staan vond ik geen optie dus ben 2,5 km gaan duwen, eerst met een andere motor met alarmlichten aan achter mij, later afgelost door een politiebusje...

Dus ik zou je kraan er ook maar eens uit halen...
hij word dinsdag nageken heb vandaag ook weer gereden naar me werk en deed het normaal stond nog steeds op reserve
 
De koe bij de horens pakken en de tank goed schoon maken ( roestvrij)
Daarna de carburateurs en Benzine pomp ook weer reinigen filtertje tussen pomp en carburateurs plaatsen.
Geen e10 weer gaan tanken!! sukses
 

Bijlagen

  • 20230917_111336.jpg
    20230917_111336.jpg
    124,4 KB · Weergaven: 1
  • benzine kraan.jpg
    benzine kraan.jpg
    32,7 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
De koe bij de horens pakken en de tank goed schoon maken ( roestvrij)
Daarna de carburateurs en Benzine pomp ook weer reinigen filtertje tussen pomp en carburateurs plaatsen.
Geen e10 weer gaan tanken!! sukses
Ik tank geen e10, ik zal het dinsdag aan ze uitleggen, vandaag weer zonder problemen kunnen rijden op reserve
 
Je kunt het wel zien als je met een zaklamp even in de tank kijkt. ( geen roest is het ok.)
Zuinig zijn op je rf volgens de rdw nog maar 50 op naam in nl.
Ik zag geen roest zover wat ik kan zien, wel een kleine zwarte remspoor, dat zijn er niet veel idd wist wel dat het een zeldzaam ding was maar niet zo
 
Hoe controleer je dat? dmv: Kenteken tv.
.........................................................................................................

Of het echt klopt heb ik mijn bedenking bij ....Ik heb wat kentekens ingegeven waarvan ik weet dat ze nog rijden. Stonden niet in hun lijstje.
Er zou nog maar 1. Laverda jota 120 aktief zijn.
 

Bijlagen

  • rf900r op kenteken.png
    rf900r op kenteken.png
    78,4 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Als je bij foto ``11 kijkt zie je dat er twee slangetje gebruikt worden, Bij vervangen van die slangen neemt men vaak de verkeerde lengte.
Zodat die slang na monteren van de tank dan dicht knelt , orgineel zit er om de slang een hard plastic cover die dit voorkwam.

Deze set is compleet op ebay te bestellen:
s-l1600.jpg
 
Laatst bewerkt:
had nu gisteren dat ik weg wou rijden dat ie dus weer ging stotteren en inhouden en dus uitvallen, met starten soms aan ging maar zodra je gas gaf viel ie uit, was niet te ver dus terug lopen, en 2 uur later nog even geprobeerd even me zekeringen nagekeken want ik dacht wellicht me benzine pomp, die zagen er goed uit, maar ik dus starten en na 30 seconden te proberen te starten sloeg ie weer aan en deed ie weer alsof er niks aan de hand was? heb de rest van de week gewoon normaal kunnen rijden niks aan de hand ik denk een vuiltje maar met filters die ertussen zitten moet dit niet kunnen lijkt me
 
Terug
Bovenaan Onderaan