suzuki 900rf houd in valt uit

Marcelv

MF'er
26 dec 2022
165
82
Goeiedag, ik rij sinds een week op me suzuki 900rf en zonder problemen, heb hem sinds september en sinds november me rijbewijs, alleen heb ik nu een probleem, heb hem sinds gistere weer getankt precies na een week, volgens mij loopt ie ook wat te rijk want stinkt nogal vooral als ie koud is, maar nu wou ik dus vandaag weg rijden en begon ie vervolgens te stoteren inhouden en niet kunnen stationer draaien en dus uitvallen ook bokt ie dus als ik probeer weg te rijden, ik heb zoon vermoeden dat me carburateurs smerig zijn of gereviseerd en schoongemaakt moet worden en dus ook beter afgesteld moet worden denk ik

als ik dus weg kan rijden trekt ie hem vervolgens er wel doorheen na wat gebok en gestoter en klinkt ie weer normaal maar als ik gas los laat en tot stilstand kom dan valt ie dus gelijk uit tenzij ik het gas erop hou waarna ie weer gaat bokken en stoteren
 
Ik vermoed dat je carburateurs niet helemaal jofel staan. Als de motor naar benzine stink is deze vermoedelijk te rijk afgesteld of je choke blijft hangen ? Ook kan zittend vuil/roest in de tank in je carburateurs terecht zijn gekomen. Is de RF origineel of zijn er carburateur gevoelige aanpassingen gedaan zoals sportuitlaat/sportfilter etc.
Overhaul carburateurs ? stationaire sproeiers die (gedeeltelijk) dicht zitten/ CO uitdraai schroef niet juist afgesteld, synchronisatie afstelling?
Ik zou zelf beginnen met verwijderen carburateurs en deze op de werkbank 1 voor 1 uit elkaar halen en zonodig onderdelen vervangen.
Pakkingen en O ringetjes sowieso die zijn oud en versleten vaak. Verder de kanaaltjes goed doorspuiten met een carb reiniger of beter ultrasoon laten reinigen. Je kunt dmv 2 mm boortjes de openingen vlinderkleppen controleren of deze gelijk staan ter synchronisatie en eventueel bijstellen.
Beter is via de synchronisatie meter afstellen.
 
Ik zou eens beginnen met kijken of je olieniveau normaal is en of die wel op alle cilinders loopt.
Olie is goed, hij heeft 2 maanden terug kleine beurt gehad plus 2 nieuwe banden, alleen nu dus dit sinds ik er volop mee rijd, hij word morge opgehaald, aangezien ik er zelf weinig tijd voor heb, ik vermoed sterk de carburateurs dat die vok met troep zitten wellicht
 
Ik vermoed dat je carburateurs niet helemaal jofel staan. Als de motor naar benzine stink is deze vermoedelijk te rijk afgesteld of je choke blijft hangen ? Ook kan zittend vuil/roest in de tank in je carburateurs terecht zijn gekomen. Is de RF origineel of zijn er carburateur gevoelige aanpassingen gedaan zoals sportuitlaat/sportfilter etc.
Overhaul carburateurs ? stationaire sproeiers die (gedeeltelijk) dicht zitten/ CO uitdraai schroef niet juist afgesteld, synchronisatie afstelling?
Ik zou zelf beginnen met verwijderen carburateurs en deze op de werkbank 1 voor 1 uit elkaar halen en zonodig onderdelen vervangen.
Pakkingen en O ringetjes sowieso die zijn oud en versleten vaak. Verder de kanaaltjes goed doorspuiten met een carb reiniger of beter ultrasoon laten reinigen. Je kunt dmv 2 mm boortjes de openingen vlinderkleppen controleren of deze gelijk staan ter synchronisatie en eventueel bijstellen.
Beter is via de synchronisatie meter afstellen.
Enigste wat ik weet is dat er een bos uitlaat op zit
 
Die Bos pijp zal het em wel niet doen. Vrees voor je carburateur ---> uitelkaar trekken. Maar eenmaal gedaan en afgesteld vaak :]

leuk en leerzaam klussie toch ? lekker op je gemak doen !
 
Goeiedag, ik rij sinds een week op me suzuki 900rf en zonder problemen, heb hem sinds september en sinds november me rijbewijs, alleen heb ik nu een probleem, heb hem sinds gistere weer getankt precies na een week, volgens mij loopt ie ook wat te rijk want stinkt nogal vooral als ie koud is, maar nu wou ik dus vandaag weg rijden en begon ie vervolgens te stoteren inhouden en niet kunnen stationer draaien en dus uitvallen ook bokt ie dus als ik probeer weg te rijden, ik heb zoon vermoeden dat me carburateurs smerig zijn of gereviseerd en schoongemaakt moet worden en dus ook beter afgesteld moet worden denk ik

als ik dus weg kan rijden trekt ie hem vervolgens er wel doorheen na wat gebok en gestoter en klinkt ie weer normaal maar als ik gas los laat en tot stilstand kom dan valt ie dus gelijk uit tenzij ik het gas erop hou waarna ie weer gaat bokken en stoteren
Wat heb je getankt?
 
Die Bos pijp zal het em wel niet doen. Vrees voor je carburateur ---> uitelkaar trekken. Maar eenmaal gedaan en afgesteld vaak :]

leuk en leerzaam klussie toch ? lekker op je gemak doen !
kreeg vandaag een belletje, carburateurs waren flink vies groene aanslag etc, dus dat was de oorzaak, vroeger deed ik het wel zelf maar heb daar geen ruimte of tijd voor nu en ik wil gewoon rijden, komen nog nieuwe bougies in en de slangen zelf waren ook uitgedroogd
 
Terug
Bovenaan Onderaan