Tikken motorblok GSX-R 1100

Lefty_38

MF'er
24 sep 2005
35
0
Arnhem
Beste motorforumers,

Ik afgelopen weekend hoorde ik opeens dat mijn blok bij lage toeren begon te tikken toen ik bij het stoplicht stond. Na checken van de oliepeil bleek deze onder het laagste niveau te zitten.. Super dom natuurlijk ;(

Mijn vorige motor gebruikte geen druppel olie, dus heb bij deze eigenlijk de eerste 1500km gereden zonder tussendoor te checken... Kan me mezelf wel voor me kop slaan, meteen (1L) olie bijgedaan peil staat nu bovenaan, maar het kwaad is al geschiet, een tikkende motor.

Boven de 4000 rpm is de tik weg. Iemand enig wat er mis zou kunnen zijn en of dit nog redelijk te repareren is?

hier filmpje met het geluid: https://www.youtube.com/watch?v=zICYyhWLXQU&feature=youtu.be
 
Uit het filmpje kan ik niet echt iets halen qua geluid wat ergens op duid.
Is het olie peil nu goed, dus op het streepje van max of op de manier die hoort bij dit type motor, weet ik zelf zo even niet.

Ben je er zeker van dat de tik die je hoort er voorheen niet was ?
maw , niet opeens kritisch gaan luisteren vanwege het oliepeil verhaal of een stukje gereden zonder oordoppen , als je dat normaliter wel doet ?

een filmpje zonder wind zou nog wel handig zijn.
 
Ik zal van de week nog even een filmpje maken als het wat minder waait. Filmpje is niet echt heel duidelijk misschien... Ik hoor duidelijk een tik die er eerst echt niet was. Heb na het bijvullen ook een paar km gereden om de olie goed rond te laten pompen maar het tikken blijft.

Anders van het weekend maar even langs een dealer...
 
Als je met 1l bijvullen de olie al op peil heeft dan is de kans niet zo heel groot dat er schade is door te weinig olie.
Ik heb met de GSXR oliekoelers (750 en 1127) wel vaker méér dan 1l moeten bijvullen :9

Mooie bike trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het mis hebben, maar in het filmpje klinkt het alsof hij bij één van de uitlaatbochten lekt.

Ha ja dat klopt, in de rechter demper ontsnapt lucht via de popnagels die in de demper zitten, daar moeten nieuwe in. En die demper sluit ook niet 100% luchtdicht op de uitlaatbocht aan. Knap dat je dat kan horen! ;)

Heb nog een filmpje van voor de tik, alleen daar zit ik meer met het gas te spelen (beetje stoer te doen voor het filmpje :P ) Daar loopt hij stationair nog zonder tikken...

https://youtu.be/x8-3n9luZ24

Maar die tik in het blok hoor jullie dus niet? Of gaat hij ook tikken als de kleppen gesteld moeten worden..?
 
Laatst bewerkt:
Klepspeling verloopt ook en bij de oliekoelers moeten deze dacht ik (schiet me niet lek) rond de 12.000 km nagekeken enof afgesteld worden .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan