Help TomTom rider Actieve houder

jagieXK

Rookie
12 mei 2013
9
0
Goedemiddag,

Ik heb een vraag, ik heb mijn tomtom aangesloten, stroomkring is aanwezig.
Mijn stroomkring loopt vanaf het contactslot->zekering->actieve houder->massa op het frame.
Ik krijg mijn tomtom niet aan de praat, wat wil zeggen: dat de tomtom niet gaat opladen als het contact aanstaat of dat de motor draait.

Heb zelf al diverse dingen gecheckt, met de spanningsregelaar, de stroomkring tot aan de massa is gewoon aanwezig, zelfs na de actieve houder.

Wat gaat hier fout, zekering in de actieve houder (blijkbaar zit daar er ook één, dus mijn eigen zekering was niet zozeer nodig geweest) is nog heel aangezien er uit de houder ook spanning aanwezig is.

Wie kan mij de gouden tip geven, ik kom er ff niet uit.

Anton
 
De Tomtom laadt niet altijd op als hij aangesloten is op het actieve dock. Hij wisselt steeds tussen batterijgebruik (te zien aan het batterijsymbool op het scherm) en het opladen (te zien aan het elektra symbooltje dat in de batterij op het scherm verschijnt).

Bij normaal gebruik wisselt dit zo om de 10 minuten is mijn ervaring. Gaat het scherm van de Tomtom wel feller schijnen wanneer deze in het dock zit en je hebt het contact aan?
 
Puntjes van de houder staat spanning op, tenminste op 1 pin denk dat dat hoort

Nu viel mij op na het opladen volledig, dat de TomTom niet meer aankreeg om aan te krijgen op de knop, batterij helemaal op... Vreemd
En ja, houder en TomTom vier pinnetjes
 
Die TomTom rider houders gaan allemaal stuk op den duur.
Ik heb er hier 5 of 6 liggen die het niet meer doen. Bij de meeste is de 2A SMD zekering op het printje doorgebrand.

Ik heb een setje van die zekeringen besteld om ze te repareren, maar nog niet binnen gekregen.

Tot die tijd heb ik het opgelost door een houder zonder voeding ietsjes aan te passen, zodat het klepje van de TomTom open kan. Vervolgens een 12V plug op de motor gemonteerd, en vanaf daar met een USB kabel naar de TomTom.

Is niet waterdicht, maar wel spatwaterdicht, en werkt tot nu toe perfect!
 
Terug
Bovenaan Onderaan