Inbouw TomTom omgeving Amsterdam

Telcoman

Rookie
21 mei 2016
12
1
Hoi mede forummers, na wat aarzelen wil ik toch graag naar een vaste navi op de motor. Ik wil graag een tomtom laten inbouwen op het stuur van mijn Suzuki Burgman AN400 en voeden op de accu.
Weet iemand een motorhandel in Amsterdam eo (Haarlem, Aalsmeer etc is prima) die dit voor een redelijk bedrag en netjes kan doen? Ik schaf zelf de TomTom aan. Dank!
 
Dan wordt het lastig denk ik..... als je uit eten gaat neem je toch ook niet jouw eigen aardappelen, groenten en vlees mee met de vraag of de kok het even wil bereiden.

De motorzaken hebben nu ook meer dan genoeg te doen, dus zitten niet op dit soort klussen te wachten.
Begrijp ik. Tis uiteindelijk een centenkwestie natuurlijk, ik zie de TomTom bij motorzaken voor 499 staan en elders 299. Maar snap je punt volledig hoor. Overigens hoort bij de inbouw natuurlijk gewoon een werkplaatstarief. Maar mogelijk heb je gelijk dan houdt t op.
 
Dan wordt het lastig denk ik..... als je uit eten gaat neem je toch ook niet jouw eigen aardappelen, groenten en vlees mee met de vraag of de kok het even wil bereiden.

De motorzaken hebben nu ook meer dan genoeg te doen, dus zitten niet op dit soort klussen te wachten.
Lekker antwoord dit- niet dus.
Bij waypoint koop je een tomtom en dan bouwen zei die in voor je.
En er zijn gerust wel motorzaken die het ook willen doen.
Dat jij @Rody-rc30 het druk hebt en er geen zin in hebt zegt niet dat anderen dit niet willen.
En heb geen idee verder waarom jij hierover zo negatief doet.
Zijn er genoeg die iets bestellen en het ergens laten inbouwen.
Dus zie de moeilijkheid hierin die jij nu opwerpt als excuus niet.
Misschien omdat topic starter een motorscooter heeft jij daarom zo vreemd reageert?.
 
Lekker antwoord dit- niet dus.
Bij waypoint koop je een tomtom en dan bouwen zei die in voor je.
En er zijn gerust wel motorzaken die het ook willen doen.
Dat jij @Rody-rc30 het druk hebt en er geen zin in hebt zegt niet dat anderen dit niet willen.
En heb geen idee verder waarom jij hierover zo negatief doet.
Zijn er genoeg die iets bestellen en het ergens laten inbouwen.
Dus zie de moeilijkheid hierin die jij nu opwerpt als excuus niet.
Misschien omdat topic starter een motorscooter heeft jij daarom zo vreemd reageert?.
Nee, omdat het geld kost! In die tijd kan een motorzaak ook spullen monteren die ze zelf leveren, die inkomsten loop je mis als je elders gekochte spullen gaat monteren....
Ik heb ook genoeg motorscooters in onderhoud hoor, het is niet mijn hobby maar hoort er gewoon bij.
 
Nee, omdat het geld kost! In die tijd kan een motorzaak ook spullen monteren die ze zelf leveren, die inkomsten loop je mis als je elders gekochte spullen gaat monteren....
Ik heb ook genoeg motorscooters in onderhoud hoor, het is niet mijn hobby maar hoort er gewoon bij.
Voor mij heb je gelijk,dit is echt een motorzaak niets gunnen
Ik begrijp zo ie zo niet dat dat bij iemand op komt
Ik zit anders in elkaar ik gun de motorzaak ook wat
 
Al eens bedacht dat niet iedere motorzaak of eenmans zaak tomtom en garmin navigatie systemen voor motoren verkoopt.
Dan is het handig de klant koopt het en laat het inbouwen bij de motorzaak.
Dan gunt die klant de motorzaak ook een klus en wat geld.
Die weg hebben jullie niet bekekeken alleen dat oogklepjes geklets hier en iedereen die elkaar dan na praat als een papegaai.
Het gaat echt nergens over wat @Rody-rc30 en @Meneer René schrijven hier boven.

Maar let op topic starter @Telcoman ik zou het lekker bij waypoint kopen en door hun laten inbouwen.
Ben je meteen van het gezeur en gezeik af wat bepaalde leden hier met zelf een motorzaak er op nahouden hier.
Geen reclame voor ze en mede hierdoor en rij ik ze voorbij .
En dat denigrerende geschrijf over motorscooters wat iemand bezigt hierboven slaat nergens op.
Ieder is blij met zijn vervoer motorscooter of motor ja toch en dat het een bepaald lid zijn hobby niet is.
Dan moet hij ze ook niet gaan onderhouden.
Maar nee dan loopt hij € mis en dan zijn ze opeens wel welkom.
 
Al eens bedacht dat niet iedere motorzaak of eenmans zaak tomtom en garmin navigatie systemen voor motoren verkoopt.
Dan is het handig de klant koopt het en laat het inbouwen bij de motorzaak.
Dan gunt die klant de motorzaak ook een klus en wat geld.
Die weg hebben jullie niet bekekeken alleen dat oogklepjes geklets hier en iedereen die elkaar dan na praat als een papegaai.
Het gaat echt nergens over wat @Rody-rc30 en @Meneer René schrijven hier boven.

Maar let op topic starter @Telcoman ik zou het lekker bij waypoint kopen en door hun laten inbouwen.
Ben je meteen van het gezeur en gezeik af wat bepaalde leden hier met zelf een motorzaak er op nahouden hier.
Geen reclame voor ze en mede hierdoor en rij ik ze voorbij .
En dat denigrerende geschrijf over motorscooters wat iemand bezigt hierboven slaat nergens op.
Ieder is blij met zijn vervoer motorscooter of motor ja toch en dat het een bepaald lid zijn hobby niet is.
Dan moet hij ze ook niet gaan onderhouden.
Maar nee dan loopt hij € mis en dan zijn ze opeens wel welkom.
Zo, jij doet alleen werk wat ook jouw hobby is begrijp ik? Jij hebt nooit minder leuke klussen?

Als je dat met een motorzaak zo af kunt spreken prima, maar niet eerst zelf iets kopen en dan gaan kijken waar je het kunt laten monteren. Ik heb ook wel eens klanten die spullen willen hebben die hier (of voor mij) niet te leveren zijn, dan gaan we in overleg hoe we dat op kunnen lossen. Zij bestellen dan het artikel en ik monteer het als ik tijd heb of eventueel in combinatie met onderhoud, maar dit is niet de tijd dat de meeste motorzaken daar tijd voor hebben.

Vrijwel iedere motorzaak in NL kan navigatiesystemen leveren van Garmin of TomTom, ze zitten namelijk in het leveringspakket van 1 van de grootste leveranciers in de motorbranche in NL.
Nu is het een navigatiesysteem, volgende keer zijn het banden, daarna de olie en remblokken..... want dat is online ook allemaal goedkoper te vinden.

Verdienen is tegenwoordig een vies wordt. Je moet service verlenen maar oh wee als je een wat wil verdienen.

Ik ben blij dat jij mijn zaak voorbij rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi mensen, dank voor alle tips - maar eens @sukayaho dit topic gaat ten onder aan gekift. Zo was het niet bedoeld. Dank aan allen die de moeite hebben genomen om te reageren op mijn vraag!
Graag gedaan!

Informeer eerst eens bij een motorzaak of zij het systeem wat jij wil hebben kunnen leveren, dan zal je zien dat er voor de montage ook prima afspraken te maken zijn tegen een leuk tarief. Als je het systeem al gekocht hebt zal het lastig worden denk ik.... dit is de drukste tijd van het jaar.
 
Zo, jij doet alleen werk wat ook jouw hobby is begrijp ik? Jij hebt nooit minder leuke klussen?

Als je dat met een motorzaak zo af kunt spreken prima, maar niet eerst zelf iets kopen en dan gaan kijken waar je het kunt laten monteren. Ik heb ook wel eens klanten die spullen willen hebben die hier (of voor mij) niet te leveren zijn, dan gaan we in overleg hoe we dat op kunnen lossen. Zij bestellen dan het artikel en ik monteer het als ik tijd heb of eventueel in combinatie met onderhoud, maar dit is niet de tijd dat de meeste motorzaken daar tijd voor hebben.

Vrijwel iedere motorzaak in NL kan navigatiesystemen leveren van Garmin of TomTom, ze zitten namelijk in het leveringspakket van 1 van de grootste leveranciers in de motorbranche in NL.
Nu is het een navigatiesysteem, volgende keer zijn het banden, daarna de olie en remblokken..... want dat is online ook allemaal goedkoper te vinden.

Verdienen is tegenwoordig een vies wordt. Je moet service verlenen maar oh wee als je een wat wil verdienen.

Ik ben blij dat jij mijn zaak voorbij rijdt.
Snap echt jouw probleem niet...

Jij ziet liever iemand hele avonden kutten en klooien en bijna alles vernaggelen omdat ie wellicht a-technisch is, zijn (gloedjenieuwe) navigatie bijna om zeep helpt dan dat een a-technisch persoon bij je komt en aan jou vraagt of jij hem kan helpen dat ding in te bouwen zodat jij een mooie service kan verlenen waar je nog wat aan kan verdienen ook waarbij die a-technische persoon na afloop uitermate te spreken is over jouw service en daarna weer bij je langs komt voor reparatie/onderhoud dingetjes?


@Telcoman
Er zit een Waypoint winkel in Hilversum: Winkel Hilversum
Mooi stukkie rijden vanuit Amsterdam en krijgt bij hun goede service!
 
Laatst bewerkt:
Snap echt jouw probleem niet...

Jij ziet liever iemand hele avonden kutten en klooien en bijna alles vernaggelen omdat ie wellicht a-technisch is, zijn (gloedjenieuwe) navigatie bijna om zeep helpt dan dat een a-technisch persoon bij je komt en aan jou vraagt of jij hem kan helpen dat ding in te bouwen zodat jij een mooie service kan verlenen waar je nog wat aan kan verdienen ook waarbij die a-technische persoon na afloop uitermate te spreken is over jouw service en daarna weer bij je langs komt voor reparatie/onderhoud dingetjes?



@sukayaho
Er zit een Waypoint winkel in Hilversum: Winkel Hilversum
Mooi stukkie rijden vanuit Amsterdam en krijgt bij hun goede service!
Ik ken de branche ondertussen goed genoeg om te weten dat er een heleboel "klanten" zijn die alleen bij je komen als ze er zelf niet uitkomen met producten die elders gekocht zijn.
De motorzaken zijn voor zulke klanten te duur. Online is alles goedkoper....

Ik zeg niet dat ts zo is, maar ik ga mijn vingers er niet meer aan branden.

En als ts nog geen systeem heeft aangeschaft is hij van harte welkom. Dan is er een grote kans dat we er best uitkomen.

Bij Waypoint hoef je ook niet aan te komen met een systeem dat ergens anders gekocht is denk ik zo maar. De service van dat bedrijf is inderdaad prima.
 
Begrijp ik. Tis uiteindelijk een centenkwestie natuurlijk, ik zie de TomTom bij motorzaken voor 499 staan en elders 299. Maar snap je punt volledig hoor. Overigens hoort bij de inbouw natuurlijk gewoon een werkplaatstarief. Maar mogelijk heb je gelijk dan houdt t op.
Dat is wel een heel groot verschil..... vergelijk je niet de rider 550 met de rider 550 premium? Daar zit offficieel al € 100,- prijsverschil in. (€ 399,- tegen € 499,-)
De marges op navigatiesystemen zijn niet zo groot dat iemand zo maar € 200,- korting kan geven.....
 
@sukayaho
Er zit een Waypoint winkel in Hilversum: Winkel Hilversum
Mooi stukkie rijden vanuit Amsterdam en krijgt bij hun goede service!
Ik zelf heb al een tomtom 550 rider op de motor.
Die waypoint winkel is dan bedoeld voor topic starter Telcoman.
k ken de branche ondertussen goed genoeg om te weten dat er een heleboel "klanten" zijn die alleen bij je komen als ze er zelf niet uitkomen met producten die elders gekocht zijn.
De motorzaken zijn voor zulke klanten te duur. Online is alles goedkoper....

Ik zeg niet dat ts zo is, maar ik ga mijn vingers er niet meer aan branden.

En als ts nog geen systeem heeft aangeschaft is hij van harte welkom. Dan is er een grote kans dat we er best uitkomen.
Jij jouw opvatting hierin.
Ik ben blij dat jij mijn zaak voorbij rijdt.
Ben ik ook en nu nog blijer zelfs- nu jij het met me eens bent dat jij ook blij bent als ik je zaak voorbij rijd.
 
Dus; als een klant met een eigen gekochte tomtom bij je zaak komt reken je toch gewoon een uurloon om het in te bouwen?
En dan is dat uurloon maar wat hoger als een klant zelf de navigatie heeft aangeschaft..

Snap niet waar er moeilijk over gedaan wordt..

@Telcoman ; zoek iemand in je vriendenkring/familie daarvan die even mee kijkt. Het aansluiten van een navigatie is niet moeilijk. Gebruik desnoods een Healtech Thunderbox om e.e.a. aan te sluiten. Dan kan het direct op de accu zonder verdere kabels te moeten verknippen/aanpassen.
 
Doe het gewoon zelf. Het zijn maar twee draadjes. Zoek de zekeringenbox.
Dan tak je een zekering af met een van onderstaande. Het grootste probleem is dan nog een plekje zoeken voor een Ram mount kogel zonder alle plastic kapot te boren. Ik denk dat je het makkelijkst de inbus van de linker spiegel kan vervangen door een draadeind.
1710268920666.png
 
Ik ken de branche ondertussen goed genoeg om te weten dat er een heleboel "klanten" zijn die alleen bij je komen als ze er zelf niet uitkomen met producten die elders gekocht zijn.
De motorzaken zijn voor zulke klanten te duur. Online is alles goedkoper....

Ik zeg niet dat ts zo is, maar ik ga mijn vingers er niet meer aan branden.

En als ts nog geen systeem heeft aangeschaft is hij van harte welkom. Dan is er een grote kans dat we er best uitkomen.

Bij Waypoint hoef je ook niet aan te komen met een systeem dat ergens anders gekocht is denk ik zo maar. De service van dat bedrijf is inderdaad prima.
zeg gewoon dat je te lui en te beroerd bent om de niet-technisch onderrichte of begaafde medemens te helpen. ben je nog eerlijk ipv je te verstoppen achter "jouw bekende branche".
 
zeg gewoon dat je te lui en te beroerd bent om de niet-technisch onderrichte of begaafde medemens te helpen. ben je nog eerlijk ipv je te verstoppen achter "jouw bekende branche".
Jazeker ben ik te lui en beroerd om te werken........ gelukkig heb ik een hoop klanten die tevreden zijn met de service die ik bied en het wel waarderen.
Zo kan ik lekker slapend rijk worden. :+
 
Dus; als een klant met een eigen gekochte tomtom bij je zaak komt reken je toch gewoon een uurloon om het in te bouwen?
En dan is dat uurloon maar wat hoger als een klant zelf de navigatie heeft aangeschaft..

Snap niet waar er moeilijk over gedaan wordt..

@Telcoman ; zoek iemand in je vriendenkring/familie daarvan die even mee kijkt. Het aansluiten van een navigatie is niet moeilijk. Gebruik desnoods een Healtech Thunderbox om e.e.a. aan te sluiten. Dan kan het direct op de accu zonder verdere kabels te moeten verknippen/aanpassen.
Als je dat doet ben je een oplichter....... volgens de meeste van deze "klanten".
 
Maar even dit Rody -rc30 wat wil je nou eigenlijk bereiken in dit topic?.
Meedere leden vallen jouw aan om dat jij geen tomtom wil inbouwen die elders is gekocht.
Duidelijk maar blijf dan niet steeds doorgaan hierin want dat helpt topic starter niet in zijn hulpvraag.
Maar helder is wel dat topic starter en anderen met een navigatie systeem gekocht elders bij jouw motorzaak niet hoeven aan te kloppen voor hulp.
En over motorscooters schrijf ook raar dus het is alles bij elkaar geengoede reclame voor jouw motorzaak.
Je komt hierdoor raar over op mij en anderen die erop reageerden.
Ik heb ts al aangegeven dat het zeker in dit deel van het jaar niet mee zal vallen om een adres te vinden om een elders gekocht navigatiesysteem in te bouwen. Omdat iedereen het op dit moment retedruk heeft en liever spullen monteert die ze zelf leveren, omdat ze daar ook aan verdienen.

Jouw eerste reactie daarop is dat dat onzin is.
Geloof me, ik ben niet de enige in de motorbranche die er zo over denkt. ( Niet alleen in de motorbranche overigens). Dat ik raar reageer op scooters is ook onzin, ik zeg alleen dat dat mijn hobby niet is. Maar het hoort wel gewoon bij het werk, ik zal er dan ook net zo zorgvuldig aan werken als aan iedere andere motor. Motorscooterrijders zijn net zo goed welkom.

Wat ik wil aangeven is dat het blijkbaar in de motorbranche normaal gevonden moet worden om elders gekochte spullen te monteren, terwijl het gek is als je naar de snackbar je eigen patat en snacks meeneemt met de vraag of ze het even willen bakken. Of dat je bloemen in de supermakt koopt en aan de bloemist vraagt of deze er een mooi boeket van wil maken...

Als je als motorzaak niets te doen hebt (midden in de winter met een pak sneeuw) kan het nog uit, anders kost het geld. Het is gewoon plussen en minnen tegen elkaar wegstrepen.
 
Als ik ts 1 tip mag geven: Informeer bij Waypoint wat het systeem bij hen kost inclusief inbouwen. Ga niet zelf een systeem kopen en het ergens proberen te laten inbouwen.

Ik weet niet of er een groot prijsverschil is dan in vergelijking met een gewone motorzaak, maar hun losse verkooprijs is vaak goed. Ik ben niet op de hoogte van hun montagetarieven..... laat hem wel aansluiten op een geschakelde voeding, dit voorkomt leegtrekken van de accu.

Dan heb je alles bij 1 adres geregeld, is ook een stuk makkelijker met eventuele service en garantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan