andere kontje TL1000

tribalman

MF'er
1 dec 2004
247
0
Den Helder
Ik na 3 jaar gestopt te zijn met motorrijden weer van plan om een motor te kopen.
Heb toch een klein beetje spijt dat ik mijn oude TL heb verkocht.
Ondertussen op een VTR Firerstorm gereden maar die had niet de fun al van mijn oude TL.
Ook een ritje op een RSV gedaan maar was het ook niet helemaal. Daarom wil ik graag weer een TL hebben, om dan meer richting een nakedbike/streetfighter te veranderen. Ik wil er graag oa een ander kontje er op zetten. Wat is pasend of word het gelijk slijpen en lasen. graag jullie mening en ervaring
 
Zo iets ?
dit is een Buel kontje dat ik dr op heb zitten, lekker naked en kort.
full
 
dat ziet er zeker leuk uit, heb deze zo op het frame gezet? of was dat ook slijpenen lassen?
Ik zie dat je een kontje kan kopen met het binnenwerk /frame er bij. Alles je deze aanpast aan de huidge bevestingspunten passen de kappen toch niet meer?
 
Om dit passend te krijgen heb ik de bovenkant een stuk af moeten frezen om hem er tussen te krijgen en de onderkant eraf gezaagd en er een nieuw stuk aan gelast......best wel ff werk dus, want het buel zadel was ook veel te lang en moest ingekort worden.
maar ik heb niets aan het originele hoofdframe veranderd.
Soms doen ze de onderkant met een beugeltje, maar dat vond ik niet stevig en mooi genoeg.

de hele verbouwing van dit project staat op :
http://xtremebikez.nl/forums/showthread.php?3893-TL-1000R-voor-de-fun!

gr. Carlow

full
 
mooie topic, duidelijk hoeveel werk er in zit. Maarik denk dat dit project een stap te ver word voor mij omdat ik niet zelf kan lassen en zo. Een ander optie is wachten wat er aan streeffighter met een 2 cilinder voorbij komt.
 
mooie topic, duidelijk hoeveel werk er in zit. Maarik denk dat dit project een stap te ver word voor mij omdat ik niet zelf kan lassen en zo. Een ander optie is wachten wat er aan streeffighter met een 2 cilinder voorbij komt.


Al eens naar een Cagiva Raptor 1000 gekeken?
Heeft een Suzuki TL 1000 blok maar is een naked.
 
Het mooie van een TL1000 is dat het een los subframe is, schroef de oude er af en maak er op wat je wilt, er zijn hier meerdere mensen met draaibank/freesbank/lasapparaat die misschien wel kunnen helpen mocht het niet lukken. Soms is het niet wat je kan maar wie je kent ;)
 
Hay forum leden,

Ik kan een set met scherm met andere koplampen en teller houder overnemen.
Heb ver nog wat spullen gezien voor de luchtbuizen, koelvloestof opvang en ombouw oliekoeler.
Kan een TL1000 overkopen uit 97 met 47dkm voor voor 1600 euro. Op een stuurtje en kroonplaat na is dan de voorkant klaar. En kan altijd nog kijken voor een ander kontje er op te zetten en hoe ik dat dan moet doen.

Maar daar tegen over kan ik ook een nette RSV kopen in een blauwe kleur van 2001 voor niet al te veel geld.
Ik zit een beetje in dubio wat te doen een TL met eigen karakter of een RSV jonger en minder km.
Voor de prijs zit er eigenlijk geen veschil in.

Wat zouden jullie doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan