Cruiser Forum?

goe d je hebt het dus blijkbaar niet helemaal begrepen BIKKEL,wat ik dee opsommen geld inderdaad voor een bepaalde soort van motorrijders.
zo van dat volk wat je deze dagen van het jaar toch niet tegen komt,maar dat zichzelf wel een badass biker schijnt te vinden,dat jij je met je ????60.000???km per jaar aangesproken voelt kan ik niet helpen.
vind dat mensen die zichzelf badass biker of bikkel noemen per definitie sukkels.
enne als ik langs de kant kapot sta mag JIJ doorrijden.
toeval dat je erover begint zeg,schiet mij gelijk weer wat te binnen:de meeste vandat soort lui hebben vaak een toolrol op hun voorvork geknupt(soms zelfs ook nog een achterop de nichtenbeugel)meestal zitten die dingen er voor de show op en zit er dus ook nix in.
er zijn wel slimmerds bij die er dan hun slot in bewaren,maar nog geen bougiesleutel oid bij zich als ze ergens stranden.
wat denk je waarom zo'n ding een toolrol heet?
Ooooooo, ik voel me geroepen om even te reageren.... Ik zie mezelf niet als een basass biker; je zult me wel het grootste watje ooit vinden, gezien je opsommingen. Bikkel is een naampje dat ik niet zelf heb gekozen: die kreeg ik nadat ik 3 uur had gewacht bij een mislukte follow-up bij een OBT. Ik _weiger_ categorisch om door te rijden mocht je met panne staan. Ik heb een soort ere-code waar ik me aan hou, snappu? Je mag me natuurlijk wel wegsturen hoor; maar dan mis je wel de inhoud van mijn toolrol (en de persoon die er mee om kan gaan) die aan mijn voorvork hangt. Opsommingkje? Hamer (heel belangrijk), steeksleutelset, tie-ribs (ik weet NOOIT hoe ik dat moet spellen), ductape, bougies, schroevendraaiers, stukkies koperdraad (handig, als je zekeringen d'r uit knallen), bougie sleutel (verkort met de slijptol, zodat ik d'r bij kan zonder de halve motor te ontmantelen), doekie, en wat losse schroeven en moeren (altijd handig, men verliest er nog wel eens eentje). Setje (goedkope) imbusjes. Maar ja.... Hij hangt aan mijn voorvork, dus ken het niet wat wezen, of begrijp ik het nu verkeerd? Oh ja, achterop de nichtenbeugel hangt niks: je kunt gerust gaan slapen...
 
jullie boffen toch maar dat jullie elkaar gevonden hebben. maar goed, ik klaag niet, zoals het een echte biker betaamt. riding free enzo, je weet toch. maar zullen we afspreken te zwaaien als we elkaar tegenkomen? dat heeft toch wel iets gezelligs, vind ik, zo in de stromende regen met windkracht 7 recht op mijn snuit ;)
Tuurlijk zwaaien: ik vind om eerlijk te zijn een fris briesje met wat nattigheid een stuk lekkerder dan zweten in de zomer.
 
by the way dat soort gasten roepen heel hard dat ze een CHOPPER hebben
........wacht even als ik mijn eh intruder oid volhang met de meest onodige
accesioress (die hier al eerder zijn genoemd)lampies,roostertjes,kraamkliniekbeugels,leren sliertjes,nepchromen dekseltjes enz.
waar slaat het woord chopper dan in godsnaam nog op
NERGENS OP DUS
en daar maak ik me wel kwaad om en ja ik heb recht van spreken tegenover dat dat soort sufkutten omdat ik toevallig wel weet waar ik over praat als ik het over choppers heb.
eh voetnoot van een intruder is trouwens best wel een mooie chopper te bouwen.
maar ja de meest eweten toch niet wat dat is choppen (wel wat shoppen is maar dat is heel wat anders)
Joh, als ik roep dat ik op een cruiser rij zijn de meeste motorrijders (laat staan de koekblikkers die ik spreek) volledig van hun stuk. Dus wordt het maar chopper, dan snappen ze het tenminste. Choppen: het verwijderen van alle overbodige rommel van een motorfiets. Toch? Ik denk trouwens dat ik eerder op een rat rij dan op een cruiser, maar volgens mij lok ik dan een discussie uit die nog veel harder misgaat ;-) Oh what the fuck, als ik maar lekker kan :]
 
Gaat lekker hier, mannen!

Hou toch eens op met dat gezeik over wie nu wel een bad-ass biker is of niet. Spreek anders ergens af, en ga mekaar lekker afzeiken en afraggen op een afgelegen parkeerterrein ofzo.

Wel een digidinges meenemen, zodat wij dan wel gaan bepalen wie de bad-ass biker is.

Afgesproken?

was getekend,

Bugeater, 99% :(
 
Gaat lekker hier, mannen!

Hou toch eens op met dat gezeik over wie nu wel een bad-ass biker is of niet. Spreek anders ergens af, en ga mekaar lekker afzeiken en afraggen op een afgelegen parkeerterrein ofzo.

Wel een digidinges meenemen, zodat wij dan wel gaan bepalen wie de bad-ass biker is.

Afgesproken?

was getekend,

Bugeater, 99% :(
Ik kon het niet meer met je eens zijn Bugeater: Ophouwe met zeiken, meer rije :]
 
Hmm. Een pissed off badass biker op een _echte_ chopper. Volgens mij moet ik nou kappen met flauwekullen... Het lijkt erop dat hier iemand zijn gevoel voor humor aan het verliezen is.
het mooiste komt nog ,ik heb deze winter eens wat anders gebouwd dan een chopper.
heb voor de verandering maar eens een caferacer bebouwd.
moet wel zeggen dat ik van de week al wel weer met de slijptol in de handen naar mijn motor te kijken zo van zal nou gewoon over nieuw beginnen.
nee toch maar niet vind het wel eens grappig om op een totaal andere motorfiets te rijden en bovendien ben ik alwel weer aan een nieuw project begonnen en dat wordt wel weer een chopper.
allen is dit nog in een heel pril begin
dat wil zeggen er is een blok,een voorwiel,een tank(die nog wel helemaal verbouwd moet maar hij is er)en een idee van hoe en wat we gaan bouwen.
de planning is volgend jaar april deze motor klaar te hebben.
 
het mooiste komt nog ,ik heb deze winter eens wat anders gebouwd dan een chopper.
heb voor de verandering maar eens een caferacer bebouwd.
moet wel zeggen dat ik van de week al wel weer met de slijptol in de handen naar mijn motor te kijken zo van zal nou gewoon over nieuw beginnen.
nee toch maar niet vind het wel eens grappig om op een totaal andere motorfiets te rijden en bovendien ben ik alwel weer aan een nieuw project begonnen en dat wordt wel weer een chopper.
allen is dit nog in een heel pril begin
dat wil zeggen er is een blok,een voorwiel,een tank(die nog wel helemaal verbouwd moet maar hij is er)en een idee van hoe en wat we gaan bouwen.
de planning is volgend jaar april deze motor klaar te hebben.
He cool! Mag ik eens wat vragen? Hoe doe je dat nou met de RDW? Ik ben met een maat een trike in elkaar aan het knutselen en proberen er al een hele tijd achter te komen wat daar nu allemaal aan moet gebeuren (rdw wijs dan he)
 
Tuurlijk zwaaien: ik vind om eerlijk te zijn een fris briesje met wat nattigheid een stuk lekkerder dan zweten in de zomer.
ik weet het nog beter gemaakt. we stoppen even en roken een peuk op dat bankje langs de rivierdijk. zwijgend. en dan rijden we weer verder omdat de zon nog lang niet onder is.
 
DIT is een Cruiser....

Waarom rij je juist op deze? Ik vraag me bij BMW rijders wel eens af wat de motivatie is. Tis niet goedkoop en ziet er 'anders' uit. Ga je dan voor de Looks? Kwaliteit? Comfort? Passie? Is het een rationele prijs/kwaliteit afweging?

De vraag klinkt misschien onaardig, maar zo is het zeker niet bedoeld... ben gewoon geinteresseerd in je motivatie.
 
Waarom rij je juist op deze? Ik vraag me bij BMW rijders wel eens af wat de motivatie is. Tis niet goedkoop en ziet er 'anders' uit. Ga je dan voor de Looks? Kwaliteit? Comfort? Passie? Is het een rationele prijs/kwaliteit afweging?

De vraag klinkt misschien onaardig, maar zo is het zeker niet bedoeld... ben gewoon geinteresseerd in je motivatie.
Ik rijd ook een BMW R1200c. Ik had voorheen een Honda VT1100 en was op zoek naar een Harley. Ik vond een BMW te saai imago. Toen zag ik een BMW cruiser bij een motorzaak en was meteen verkocht. Misschien ben ik net niet ruig genoeg voor een Harley ( ben liever geen wannebee ) en was dit dan wat bij mij past.
Rijd heerlijk, veel kracht "onderin" mooi grollend geluid en een prima wegligging.
Ik koop misschien nog wel eens een 40 jaar oude BWM voor erbij, maar doe deze niet meer weg :]
 
tjah, ik weet niet of een serieuze vraag in dit topic nog zin heeft, maar ik probeer het toch. Ik geef prima toe dat ik een n00b ben, dus dat hoef je me niet te melden, maar ik vroeg me af of cruiser hier nou wel of niet thuishoren bij de choppers? en dan vooral wat de 'mores' hier zijn..

word je met een dragstar nou wel of niet met een semi scheef oog aangekeken? moet je dan idd utfg naar een cruiser forum...er moet toch wel een dragstar plekje zijn op motor-forum.nl?
 
N00b? :?

Tuurlijk ben je hier welkom, of je ook zinnege antwoorden krijgt............ tja, soms wel.

En met een DragStar zit je hier goed. Piccie?

We gaan allang niet meer in op de vraag of en wat nu precies een chopper is; ha, ik vind zelfs dat ik een chopper heb.

......en een cruiser, en een dresser, en een....
 
En met een DragStar zit je hier goed. Piccie?

hiero:
dragstar.jpg

dragstar2.jpg


het windschermpje is er dus af...het stuur was iets te dichtbij (ben vrij groot, dus das wat lastig..) dat staat nu vrij omhoog, maar ik weet nog niet of ik dat mooi vind...

tjah, wil dus een nieuw stuur (recht stuur), maar dan moet ik vast ook iets maken dat het wat hoger zit (risers?), en ik weet niet of dat past met kabels enzo..heb niet zoveel euro meer over ;)
 
Ik heb ook een Dragstar. Ander (rechter) stuur gemonteerd met hogere risers. De kabels passen nog gewoon en lopen nu in het stuur wat een veel fraaier zicht is. Verlengen was niet nodig. Voor een foto zie de laatste posts in het topic "Show hier je sjopper"
 
Terug
Bovenaan Onderaan