Elektrisch probleem BMW K100

Leeuw

Die hard MF'er
19 okt 2004
460
1
Berkel & Rodenrijs
Ik probeer een kennis van mij te helpen, maar ik kom er niet uit.
Er is iets bijzonders aan de hand met het elektrische systeem. De accu is totaal leeggetrokken doordat de startmotor draait zodra hij maar een accu ruikt. De contactsleutel hoeft daarvoor niet in de motor te zitten en de startknop hoef je daarvoor ook niet in te drukken.
Ik heb er even een andere accu aangeprikt omdat ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar hij begint direkt te starten. De motor slaat daarbij niet aan. Ook niet als je het contact aanzet.
Is er iemand die zo'n probleem weleens heeft moeten oplossen? Of is er iemand die gewoon weet wat er aan de hand is?
 
Euroka!
Bij de Hobbyist setje koolborstels besteld, maar ik had een incompleet setje besteld, waarop ik terug gebeld werd en de bestelling werd aangevuld. Hobbyist, bedankt! Het hierboven genoemde half uurtje werd 3 uur, omdat een kruiskop schroef niet los wilde, maar met een klein kniptangetje de schroef toch los gekregen. Toen nog met veel moeite alles weer op z'n plaats gekregen en dicht gemaakt. Alles terug gebouwd, contact aan, starten en ook de verlichting weer normaal. Vraag me niet hoe het kan: versleten koolborstels van de startmotor (157.000 km op de teller) maar de verlichting en knipperlichten werken weer normaal! Dankzij dit forum durfde ik er zelf aan te beginnen en het was de moeite en spanning meer dan waard. Nu nog het lef vinden om ook de koolborstels van de dynamo te wissel. Maar daar moet ik eerst nieuwe moed voor verzamelen. Dan ook maar een nieuw oliefilter bestellen en wisselen en dan kan die weer een poos mee. Ik zal dit form zeker blijven volgen. Bedankt allemaal voor de vele tips. Allen veilige kilometers gewenst! Vriendelijke groeten, Peter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan