Klepspeling gsxr 750

Bronco

MF veteraan
23 feb 2002
2.793
100
Rotterdam
Na het schoon maken en terug monteren van de NAKS ben ik eindelijk merendeel van de vervelende ratel af die uit het blok kwam. Echter hoorde ik de kleppen nog wel lichtjes tikken. Vanmiddag dus maar eens begonnen met de boel open te halen om de voelermaatjes is even langs de kleppen te halen. :P

Onderstaand een piccie met de bevindingen;

20150620_160422.jpg


Blijkt dus dat de kleppen aaan de inlaatzijde allemaal netjes binnen de toleranties vallen....zij het aan de krappe kant op cilinder 2, 3 en 4
Aan de uitlaatzijde is het een ander verhaal. Cilinder 1 t/m 3 vallen met 0,20 nog wel binnen de toleranties van 0,20-0,30 maar wel aan de krappe kant. Inlaat van cilinder 4 staat zo en zo te krap.

Vraagje voor de deskundigen onder ons;

Is het nu verstandig om alleen de uitlaatkleppen van cilinder 4 binnen de toleranties te krijgen, of is het echt noodzaak om eigenlijk alle kleppen zoveel mogelijk in het midden van de toleranties te stellen?

Fiets heeft momenteel 44000 km achter de rug....ik weet niet in hoeverre de kleppen nog op de klepzittingen in zullen slijten. :?

In het eerste geval kost het me 2 shims, maar als als ik het midden van de toleranties ga opzoeken zijn dat al snel 12 kleppen die en nieuwe shim nodig hebben. :/
 
Je hebt het meeste van het werk al gedaan.

Zet alle kleppen precies hetzelfde (in hetzelfde en uit hetzelfde), en gewoon in het midden van het tolerantiegebied.

Zonder om er nou verder niks mee te doen, of te weinig....
 
Je hebt het meeste van het werk al gedaan.

Zet alle kleppen precies hetzelfde (in hetzelfde en uit hetzelfde), en gewoon in het midden van het tolerantiegebied.

Zonder om er nou verder niks mee te doen, of te weinig....

Eer dat je bij de huidig geplaatste shims bent....heb je inderdaad het meeste werk er al op zitten :/ :+

Heb net even zitten Googlen, en shims zijn per stuk voor 5,20 Euro te bestellen.....voor de centen hoef ik het dus eigenlijk niet te laten. :)

Is het wijs om alles in het midden van de toleranties te zetten.....of de speling zo ruim mogelijk te maken en IN zo veel mogelijk naar de 0,20mm en EX naar de 0,30mm te stellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan