hoe het beste nieuw gespoten delen krasvrij monteren?

Aircooled74

Die hard MF'er
5 nov 2006
638
109
Heerlen
Hoe kan je het beste vers gespoten delen monteren zijn er misschien nog handige tips, ik krijg volgende week mn spullen terug van de spuiterij (tank spatborden etc etc) die beschadigd waren na een schuiver, de kleur is zwart, en ja daar zie je alles op wat me zorgen baart zijn de spatborden en de tank die moet je nl weer onder andere delen schuiven, zoals de tank.
Tussen de spatborden komen nog chromen rails en zo gemonteerd ben natuurlijk als de dood voor krassen heeft iemand misschien tips voor het krasvrij monteren, ja heel voorzichtig zover was ik natuurlijk zelf al.

Mvg Roland, ps de motor is een intruder C1500.
 
spatborden en de tank die moet je nl weer onder andere delen schuiven, zoals de tank.
Tussen de spatborden komen nog chromen rails en zo gemonteerd ben natuurlijk als de dood voor krassen heeft iemand misschien tips voor het krasvrij monteren
Op de plaatsen die kunnen beschadigen plak je afplakband. En dat haal je er later weer af. Of niet, als je dat mooier vindt.
 
Ja dat laten uitharden, daar had ik ook al aan zitten denken wordt alleen moeilijk om toch niet er aan te beginnen als je de spullen eenmaal hebt, en die plakband is ook een goed idee maar wel meteen weer er af halen anders krijg je het er niet mee fatsoenlijk vanaf (bekende door schade en schande wijs geworden verhaal)

Mzzl Roland
 
Wat we deden in de machine-bouw was om er folie overheen te plakken.
Tijdens testen en laatste afstelwerkzaamheden mindere kans voor beschadiging.
Net voordat de machine werd ingepakt voor in de vrachtwagen, trokken we de folie eraf!
 
Beetje voorzichtig met afplakband, deze zeker niet te lang laten zitten.

Onderbouwing: collega wilde vorig jaar de logos van zijn 4 weken oude Renault zwart maken middels plastidip, om te voorkomen dat er overal spul zou zitten plakte hij een cm om het logo af met afplakband uit de bouuwmarkt. Na het aanbrengen van de tape heeft hij z'n logos met plastidip gespoten, toen hij een dag laten de tape eraf haalde bleek dat de oplosmiddelen z'n lak hadden aangetast.
Domdomdom natuurlijk als je het weet maar hij wist dit net zoals mij niet...

Succes met de montage van je spullen !
 
Ja dat laten uitharden, daar had ik ook al aan zitten denken wordt alleen moeilijk om toch niet er aan te beginnen als je de spullen eenmaal hebt, en die plakband is ook een goed idee maar wel meteen weer er af halen anders krijg je het er niet mee fatsoenlijk vanaf (bekende door schade en schande wijs geworden verhaal)

Mzzl Roland

Ik ken dat probleem maar al te goed! ;)

Met voorzichtigheid kom je een heel eind!
Neem de tijd!
 
Lak fatsoenlijk uit laten harden (wees geduldig, ook al is de verleiding groot) en gebruik blauw schilderstape met lage hechting, die kun je er gemakkelijk weer afhalen zonder de lak aan te tasten.
 
Nieuw gespoten delen beslist niet wegleggen in bubbeltjes plastic, als je ze later weer uitpakt heb je lak met 3D bubbeltjes effect (niet zelf meegemaakt, wel gezien) ;)

Zoals al een aantal keer gezegd:
Lak laten uitharden
Afplakken met maskeertape (isolatietape werkt trouwens ook fijn, is tevens een beetje elastisch) of afdekken met lappen (van katoen e.d.).

Als je over het deel dat onder de ander moet komen een stuk katoen doet en de randen daarvan aan het onderdeel vastplakt kan je de doek er later makkelijker tussenuit trekken dan zelfklevende bescherming... Zo deed ik dat ook en dat beviel me eigenlijk wel :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan