rem problemen

Darqseaker

MF'er
27 apr 2012
35
0
goedemiddag.

ik zit met nog al een probleem in mijn vfr naked ombouw.
ik heb voor een "dikkere" uitstraling de voorvork+ klauwen over genomen van een 900RR en deze op mijn VFR geplaatst.
nu ik dit erop gezet had kreeg ik het niet voor elkaar de klauwen op druk te krijgen ook na meerdere malen ontluchten nachten laten staan enz.

nu heb ik de klauwen gereviseerd (soort van)
dus nieuwe rubbers erin en alles grondig schoon gemaakt.
vandaag weer alles gemonteerd en opnieuw ontlucht.
erg lang mee bezig geweest maar geen succes.
ik heb echt het idee dat alle bubbels eruit zijn.

de rempomp is het denk ik niet omdat ik een nieuwe had en hij het niet goed deed (dacht ik)
toen de oude erop gezet van de vfr (die toen nog goed remde) maar geen succes.

het enigste wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de remschijf van de cbr dikker is dan die van de VFR dat hij aan het einde zit en dus niet genoeg druk op kan bouwen maar kan nergens vinden hoeveel mm dat dat dan moet zijn bij de vrf.

iemand die me verder kan helpen '?
alvast bedankt mvg Alex
 
Laatst bewerkt:
Vind je dit nou echt nodig?
Kan je niet lekker een ander topic gaan lopen verziekstralen?


Ik concludeer dat je er niet echt veel kijk op hebt en zet dus vraagtekens bij jouw sleutelkunde? Mag dat niet?

Met al het inmiddels gegeven advies doe je ook niets of weinig want het probleem is er nog steeds.


Back on topic dan maar;

#Heb je rubberen remslangen?
#Zo ja, hoe oud zijn die dingen?
#Wat is dus de conditie van de schijven die je nu hebt gemonteerd? Uitgehold of niet?
#Nieuwe blokken of gebruikte?
#Indien gebruikte blokken, zitten ze op de juiste schijf?
#Zitten er anti jank/rammelplaatjes tussen de blokken en remzuigers? Gecontroleerd of die goed zitten?
#Gebruik je 'zwevende' klauwen en zweven die ook wel goed?
#Zorg dat je de rempomp in orde hebt!

Als je beneden en boven geen lucht meer kunt vinden, dan zou het goed moeten zijn. Heb je er al eens mee gereden inmiddels?
 
Ik concludeer dat je er niet echt veel kijk op hebt en zet dus vraagtekens bij jouw sleutelkunde? Mag dat niet?

Je moet dingen uitsluiten. Niet denken. Hoe klinkt dat?


Maar als je dit nog eens leest, dan weet TS het zelf allemaal het beste, dus iedere toets op mijn laptop die ik nu indruk is eigenlijk kompleet weggegooide moeite. Want volgens hem ligt het NIET aan de pomp.

vind dit geen vraagteken zetten maar gewoon botte ondoordachte opmerkingen waarmee je alleen maar iemand probeert uit te lokken. weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar vind het redelijk kinderachtig gedoe.

Met al het inmiddels gegeven advies doe je ook niets of weinig want het probleem is er nog steeds.

ik kan niet elke dag bij mijn fiets aangezien hij niet thuis staat dus dit is ook weer een ondoordachte opmerking.

je kan dus misschien meester zijn in sleutelen maar communiceren daarentegen laat nog te wensen over...

Back on topic dan maar;

#Heb je rubberen remslangen? nee staal en redelijk nieuw

#Zo ja, hoe oud zijn die dingen? XX

#Wat is dus de conditie van de schijven die je nu hebt gemonteerd? Uitgehold of niet? schijven zijn (na schuimaat gemeten) nog rond de 4 mm overal

#Nieuwe blokken of gebruikte? gebruikte van een 900rr dus misschien niet passend op deze schijven (maar dat vangen we dan op met de zuigers in te duwen en met (bijvoorbeeld een stuk hout) uit elkaar te houden.

#Indien gebruikte blokken, zitten ze op de juiste schijf? zie boven

#Zitten er anti jank/rammelplaatjes tussen de blokken en remzuigers? Gecontroleerd of die oed zitten? deze zitten goed vast.

#Gebruik je 'zwevende' klauwen en zweven die ook wel goed? geen zwevende klauwen
#Zorg dat je de rempomp in orde hebt! heb een nieuwe en de oude beide totaal geen verschil het ZOU kunnen maar geloof niet dat ze beide hetzelfde probleem hebben.

Als je beneden en boven geen lucht meer kunt vinden, dan zou het goed moeten zijn. Heb je er al eens mee gereden inmiddels?
ja mee gereden remt niet best daarna weer ontlucht maar geen bellen te vinden.
 
Je zou dan het volgende kunnen doen,
Een tyrip om je remhendel trekken en een nacht onder druk laten staan.
De eventuele lucht verdwijnt er niet mee maar je blokken kunnen zich wel goed tegen de schijf zetten,
Vaak is de rem daarna hard.
Mocht de boel daarna weer "sponsig" worden zit er toch lucht of de seals deugen niet, en dat kunnen ook de seals van de klauwen zijn.

"
 
Kleine extra controle, om te controleren of er nog lucht in het systeem zit, die je kan uitvoeren is een aantal keren heel snel achter elkaar de remhendel volledig in knijpen en dan kijken/voelen of de remhendel steeds een beetje minder ver in geknepen kan worden/ hoger komt te staan.

En idd als je met een rempomp die genoeg opbrengst heeft voor klauwen met kleine zuigers, gaat proberen om remklauwen met meer/grotere remzuigers te bedienen dan kan het heel goed zijn dat de klauw gewoon te weinig opbrengst heeft oftewel zo veel vloeistof moet verplaatsen dat je daarmee het grootste gedeelte van de slag van je hendel al kwijt bent voordat je echt druk gaat opbouwen.
 
4mm klinkt een beetje dunnetjes... is dit nog binnen de service limiet? Als de schijven zijn geschoteld zal je rem inderdaad geen mooi drukpunt hebben, zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
 
Als jij nou niet weet waar ik het over heb, reageer dan gewoon niet?

dit laat nogtans geen twijfel over waar je het over hebt :

Door contact met de buitenlucht kan je sealtje in de rempomp opgezwollen zijn en geen goede doorlaat meer hebben.

ik reageer om te voorkomen dat mensen sommige onzin op het net/fora zouden geloven. zoals in jouw quote.

misschien een link naar een website (een betrouwbare, moto-tune USA is dat bv niet) die je verhaal bevestigd ?
 
Ik concludeer dat je er niet echt veel kijk op hebt en zet dus vraagtekens bij jouw sleutelkunde? Mag dat niet?

Met al het inmiddels gegeven advies doe je ook niets of weinig want het probleem is er nog steeds.


Back on topic dan maar;

#Heb je rubberen remslangen?
#Zo ja, hoe oud zijn die dingen?
#Wat is dus de conditie van de schijven die je nu hebt gemonteerd? Uitgehold of niet?
#Nieuwe blokken of gebruikte?
#Indien gebruikte blokken, zitten ze op de juiste schijf?
#Zitten er anti jank/rammelplaatjes tussen de blokken en remzuigers? Gecontroleerd of die goed zitten?
#Gebruik je 'zwevende' klauwen en zweven die ook wel goed?
#Zorg dat je de rempomp in orde hebt!

Als je beneden en boven geen lucht meer kunt vinden, dan zou het goed moeten zijn. Heb je er al eens mee gereden inmiddels?

Hij heeft geen druk, waarom moet ie die lijst dan af?
 
Maar wat bedoel je dat hij geen druk opbouwt? Is hij heel sponzig of gebeurt er helemaal niets? Je hebt de rempomp al gecheckt en dat is het dus niet. Misschien zit er ergens anders een lek? Misschien eens proberen om al je banjo's los te halen en opnieuw vast te draaien met nieuwe koperen ringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan