Honda CB550f Supersport '76

RogierCB550f

Rookie
8 dec 2014
14
3
Rotterdam
Geachte lezer,

Vandaag heb ik al eerder een post gedaan over hoe ik mijn lichten weer aan de praat kon krijgen. Dit is gelukt na 5 nieuwe zekeringen en wat contactspray in de lichtschakelaar.

Na wat rond gereden te hebben ben ik wat gaan drinken met vrienden en wilde ik vervolgens weer naar huis gaan rijden. De motor startte als vanouds en de lichten deden het gewoon.

Ineens hield de motor er mee op toen ik er weg mee wilde rijden. Geen verlichting meer en de startmotor deed ook niets meer (zowel electrische start als kickstart). Er zat ineens totaal geen leven meer in. Ook aanduwen had geen zin..

Ik heb nu de accu mee naar huis genomen en aan de oplader gelegd maar vrees dat deze helemaal dood is. Voordat ik een nieuwe accu koop en deze ook zal verpesten ben ik benieuwd naar de oorzaak van het probleem. Zelf denk ik dat de spanningsregelaar stuk is of de dynamo maar heb graag dat iemand die er verstand van heeft er een mening over geeft. Heb vaker probemen gehad met mijn accu toen mijn verlichting nog gewoon werktte maar dat de motor zo abrupt gestopt is met het geven van stroom is echt volledig nieuw voor me.

Wie helpt me weer aan een werkende motor???

Groetjes Rogier
 
Terug
Bovenaan Onderaan