Honda Shadow kortsluiting

Leroy033

Rookie
14 mrt 2024
4
0
Goedeavond

Zojuist had ik een nieuwe rem/achterlicht geplaatst. Achterlicht doet het prima, motor startte perfect. Echter, de remlicht aansluiting vannuit de motor lag nog openen deze schijnt doorgelust of gekoppeld moeten worden.
Perongeluk heb ik kortsluiting gemaakt.
Het volgende gebeurde, het doorlus draadje werd wat warm, voorlampen en displays begonnen te flikkeren. Heb meteen de boel uitgezet. Nadien wou ik de motor starten maar het leek alsof de accu volledig, of bijna leeg was. Nog niet eerder zon incident meegemaakt en ik vraag me af wat het gevolg hiervan kan zijn of had kunnen zijn.
Heb de motor nu een uur aan de accu en wil morgen kijken of deze motor weer gewoon start.
Of weet iemand al wat er waarschijnlijk al kapot is?
Alle zekering zijn iig nog goed.

Mvg

Leroy
 
zolang de zekeringen nog allemaal heel zijn en je weet zeker dat het euvel is opgelost , en er zijn verders geen draden gesmolten.
starten maar eb vingers crossed.
 
Alle lichten doen het behalve het remlicht. Ben na dit akkefietje gestopt met verder aansluiten. Waar ik de draadverbinding met het remlicht nu moet maken moet ik nog even uitzoeken, remlicht stekker ligt voorals nog open
 
Als je kortsluiting maakt, dan zou er een zekering moeten doorbranden om verdere schade te voorkomen.
Dat jouw bedrading warm werd is zorgelijk. Dat zou niet moeten kunnen.
 
Als je kortsluiting maakt, dan zou er een zekering moeten doorbranden om verdere schade te voorkomen.
Dat jouw bedrading warm werd is zorgelijk. Dat zou niet moeten kunnen.
Enkel de doorlus werd warm. Alles doet het nog. Het lijkt erop alsof de accu bijna leeg is getrokken ofzo. Ook geen brandluchf of iets te merken. Straks end van deze wek dag ga ik kijken of ie start. Vanaf gisteren niets meer aangeraakt
 
Wellicht heb je geen volledige sluiting gemaakt doordat er nog een overgangsweerstand was. Dan is er wel sprake van overbelasting (op dat deel) van het circuit, bijvoorbeeld in dat lusje dat warm word, waardoor alle delen in dat circuit ‘raar’ kunnen gaan doen.
Misschien is de zekering ooit al eens gesprongen en vervangen voor een veel te zware.

Ik ben het verder geheel met Freon eens.
 
Wellicht heb je geen volledige sluiting gemaakt doordat er nog een overgangsweerstand was. Dan is er wel sprake van overbelasting (op dat deel) van het circuit, bijvoorbeeld in dat lusje dat warm word, waardoor alle delen in dat circuit ‘raar’ kunnen gaan doen.
Misschien is de zekering ooit al eens gesprongen en vervangen voor een veel te zware.

Ik ben het verder geheel met Freon eens.
Houd een brandblusser bij de hand als je weer gaat sleutelen, of starten.
 
Houd een brandblusser bij de hand als je weer gaat sleutelen, of starten.
Ik zou eerst alle zekeringen nalopen of deze wel de juiste specificatie heeft voor het deel van het circuit dat deze zou moeten afzekeren. En het doorpiepen zou ik zeker niet nalaten of deze ergens doorslag naar massa heeft waar dat niet zou moeten.
Zou de hele draadboom te heet zijn geweest dan in zijn geheel vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan