Probleem met koppeling Honda Magna V65

14 aug 2015
14
0
Hallo,
Kan iemand mij helpen,
mijn Magna V65 heeft een tijdje stil gestaan, starten, als een zonnetje!
maar, zodra ik de koppeling op laat komen slaat de motor af........
ik ben niet technisch, maar hoop dat een van jullie mij kunnen helpen.
Ik hoor graag van je.
Leonard
 
Onder je jiffy (zijstandaard) schakelaar zit een stift die misschien blijft hangen.
Daardoor denkt de motor dat je zijstandaard nog uit staat.
Zijstandaard inklappen voor je hem in zijn 1 zet.
Nog maar een keer: Deze motor heeft geen jiffy-schakelaar
Heb het nog even geprobeerd, sorry voor de onduidelijkheid.
start prima, koppeling inknijpen geeft weinig weerstand, in z'n 1 trappen en dan slaat hij af. lijkt alsof de koppeling niets doet dus.
zal jouw tip een proberen...
Als inknijpen erg weing weerstand heeft heb je een probleem in je koppelingsleiding, hoogstwaarschijnlijk lucht, misschien een lekkage. Maar aangezien je nog wel vloeistof in je reservoir ziet (door het glaasje of met het deksel er af?) acht ik de kans op lucht het grootste. Ik heb vd week 's avonds waarschijnlijk wel ff tijd om te komen helpen. Pm me even met je telefoonnummer
 
Nog maar een keer: Deze motor heeft geen jiffy-schakelaarAls inknijpen erg weing weerstand heeft heb je een probleem in je koppelingsleiding, hoogstwaarschijnlijk lucht, misschien een lekkage. Maar aangezien je nog wel vloeistof in je reservoir ziet (door het glaasje of met het deksel er af?) acht ik de kans op lucht het grootste. Ik heb vd week 's avonds waarschijnlijk wel ff tijd om te komen helpen. Pm me even met je telefoonnummer

Mee eens dat er om de 1 of andere reden lucht in het systeem zit.

Wat ook nog wel eens voorkomt is dat het asje en het busje in het reservoir ovaal uitslijten. Er lekt geen vloeistof maar toch trekt ie op deze plaats lucht naarbinnen.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond langs geweest. Het probleem was al wat ik vermoedde: slave cilinder lek door lange stilstand/gebrek aan onderhoud, 1 boutje van het dekseltje van het reservoir zit ook muurvast. Leonard rijd helaas te weinig kilometers met de motor om alles fris te houden en laatste (grote) onderhoud is ook al weer 3 jaar geleden. Als dit alles was had ik dat wel gefixt, maarrrrrrrrrrrrrrr


We kwamen nog wat meer problemen tegen zoals een achterrem die muurvast blijft zitten na 1 keer intrappen (met gepast licht geweld weer vrij gemaakt), een toerentellernaald die amper wil bewegen (zit op eoa manier vastgeplakt zo lijkt het, hij wil wel, maar kan niet)
Onregelmatige loop, vooral stationair, waarschijnlijk vervuilde carburateurs
2 slappe banden, knipperlicht op half elf en dan alles wat je nog tegen gaat komen als je een goede onderhoudsbeurt wil geven.
Een goede (grote) onderhoudsbeurt is alles wat deze motor nodig heeft en dan zal hij prima zijn.
Zoals ik Leonart ook al heb gezegd lijkt het me best leuk om te doen, maar ik heb er gewoon de tijd niet voor/teveel andere projecten en bij een dealer gaat het puur door de arbeidsuren al snel in de papieren lopen.
misschien dat er hier iemand anders zin heeft in een (onderhouds) project?
 
Terug
Bovenaan Onderaan