accu-oplader

mrs dragstar

Rookie
26 mei 2004
6
0
arnhem
Ik heb reeds een druppelaar maar wil graag een accu-oplader kopen, heeft iemand tips voor me waar ik oop moet letten bij aanschaf of heeft iemand goede ervaringen...ik weet eerlijk gezegd niet of dat verschilt of dat ze universeel zijn...graag advies...
 
staat bij autos meestal op de dynamo vermeld,
de tegenwoordige auto,s [ met al die toeters en bellen] zullen een dynamo van rond de 75 amp hebben.
als je accu flink leeggestart is en hij slaat op het laatste zuchtje aan zal ie enige tijd flink laadstroom gaan leveren .
voorbeeld : na het starten van mijn bootmotor [peug indenor] laad ie enige minuten meer bij dan mijn amp.meter [30 amp. aan kan geven]
 
hallo,

ik heb een honda cbr600 f4 uit '99.

vanmiddag een druppellader gekocht en aangesloten(accu eruit gehaald).
nu heeft mijn motor een carburateur, kan het kwaad dat deze nu zonder spanning staat.
ik las half iets over dat de tank vol moet zijn of leeg. nu is die van mij nagenoeg leeg. kan dat kwaad als ik de accu morgen weer aansluit???

mvg

en ja ik ben dom
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb een honda cbr600 f4 uit '99.

vanmiddag een druppellader gekocht en aangesloten(accu eruit gehaald).
nu heeft mijn motor een carburateur, kan het kwaad dat deze nu zonder spanning staat.
ik las half iets over dat de tank vol moet zijn of leeg. nu is die van mij nagenoeg leeg. kan dat kwaad als ik de accu morgen weer aansluit???

mvg


Haha grapjas. :W
 
vanmiddag een druppellader gekocht en aangesloten(accu eruit gehaald).
Als je in de buurt van de motor een wandcontactdoos hebt zitten hoeft de accu er niet uit.
nu heeft mijn motor een carburateur, kan het kwaad dat deze nu zonder spanning staat.
Een carburateur verbruikt benzine, geen spanning of stroom.
ik las half iets over dat de tank vol moet zijn of leeg. nu is die van mij nagenoeg leeg. kan dat kwaad als ik de accu morgen weer aansluit???
De tank vol wegzetten heeft alleen zin als je hem langer dan een paar maanden laat staan. Waar benzine zit kan geen roest gevormd worden
 
Wil er niet direct een nieuw topic van maken, vandaar mijn vraag hier. Kan ik mijn
Optimate 4 ook gebruiken voor een auto accu op te laden of gaat dan mijn Optimate ter ziele?
Of bestaat er een druppellader voor specifiek een auto accu, kan ze niet vinden.
 
Of moet ik zoiets kopen?

full
 
De Lidl heeft ook regelmatig een accu (druppel) lader in de aanbieding.
Ik gebruik deze voor auto accu's te "onderhouden".
full


De Action heeft ook een druppellader in het assortiment die geschikt is voor zwaardere accu's.
 
Broos, dank je hier heb ik wat aan. Optimate zal dan te laag zijn [ accu 65 Ah ] Er bestaat ook
een Optimate 5 las ik, zal de specificaties is bekijken of deze een hogere Amperage aan kan.
En anders naar Action of Lidl tis koopzondag hier.
 
weet ik veel ik gebruik zo'n ding niet. Maar een druppellader druppeld zeker en vast door ondanks dat de accu vol is. een conditielader laad alleen als het nodig is.
De meeste druppellader gaan afhankelijk van de spanning op de accu over op druppelladen en is de accu vol dan zal het laden stoppen of zo weinig gaan druppelen dat overladen niet mogelijk is.
 
Zo heurt het wel ja, maar vele druppeladers druppelen gewoon je accu kapot dan is het middel erger dan de ziekte
De stroom waarmee je accu door een druppellader geladen wordt is zo laag dat dat alleen de zelfontlading compenseert. Daarnaast is de laadspanning zo laag dat er geen gassen van de accu optreedt. Van mijn vorige motor heeft de accu van 5 jaar oud een jaar lang aan een Optimate III gehangen. Daarna was het gewoon starten en wegrijden.
 
weet ik veel ik gebruik zo'n ding niet. Maar een druppellader druppeld zeker en vast door ondanks dat de accu vol is. een conditielader laad alleen als het nodig is.
De term druppellader wordt tegenwoordig te pas en te onpas voor vrijwel elke accu-lader gebruikt. bv het apparaat van de Lidl en een optimate worden vaak druppellader genoemd, maar dat is slechts 1 van de functies van deze laders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan