Alarm inbouw R1 2004

Vinn

Die hard MF'er
9 mei 2015
477
0
Velserbroek
Hallo,

Een aantal jaren terug is mijn bijna nieuwe Derbi DRD SM Limted schakelbrommer met 2500 KM op de teller gestolen pal naast het politiebureau, helaas was het toen voor mij te duur om hem diefstal te laten verzekeren dus nieuwe brommer weg en pech...

Gelukkig heb ik toen de tijd wat financieel kunnen regelen met mijn ouders en heb ik een nieuwe gekocht en met een alarm erin helaas veel problemen mee gehad (ging zomaar af of kon niet tegen regen en gaf storing). Dus hem er helaas uit moeten laten halen.

Nu wil ik graag in mijn R1 een alarm laten inbouwen.

Weet iemand wat dat ongeveer gaat kosten?
En wat is goed alarmsysteem?

Ik las ook dat er bedrijven zijn die hem er op locatie voor je in zetten
 
Het probleem met veel alarmsystemen is dat ze d'r een handvol super snelle handige connectortjes bij doen waarme de monteur de boel binnen een handomdraai aansluit.

Na een half jaartje gaan deze elektrische verbindingen vaak problemen geven: Slecht contact, oxidatie van de koperen kern, etc.

Als je een gecertificeerd alarmsysteem laat inbouwen door een monteur die gewoon goede (gesoldeerde) verbindingen maakt, kan er weinig mis gaan dunkt mij.
 
advies. Niet doen, gaat vaak problemen geven en houdt dieven niet tegen. Heb er al een paar uitgesloopt vanwege storingen en als je dan ook ziet hoe het aangesloten zit. :X

Goed aangesloten is geen probleem, officiele alarmen die op de normale connectoren gaan en plug and play zijn wel oké.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een spybal liggen ( ligt al zeker 4 jaar op schap) destijd gedemonteerd omdat ik het vreselijk irritant vond om voor het starte op knopje te moeten drukken om van startblokkering af te halen.

kabelboom had ik volgens mij gecodeerd met stukjes tape. afkomstig r1 2005
15€ inc verzenden mag je hem hebben,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan