Mz 125cc ombouwen met een bsa 175cc blok

Rick.^

Die hard MF'er
23 feb 2014
547
15
Zwolle
Hallo Allemaal,

Wij hebben jullie hulp graag nodig,
we willen namelijk een Mz 125cc ombouwen naar een mz met een dkw 200cc blok
waarom? gaat het iets sneller en vooral trekkracht is dan net iets meer ,
en het oude blok is een beetje einde oefening

het DKW blok past, maar nadeel is wij hebben geen snijder / lasser die dit netjes kan maken,

wie wil ons helpen om ophanging te maken ( Eventuweeul tegen vergoeding uiteraard )
het gene erop lassen laten we doen door de buurman ( lasser van beroep )

alleen hij kan de ophanging plaatjes ook niet zelf maken.

Wie o Wie voelt zich geroepen
om de Eigenaar ( Wilco ) weer blij te maken

met ze pracht van een Mz 125 een al wat oudere foto :} :]
2eb7aco.jpg


( je hoef alleen de plaatjes uit te snijden en de plaatjes netjes te maken meer hoef je niet te doen haha :9 )

Groetjes
Rick & Wilco
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een MZ125 en je kan er zonder aanpassingen een cilinder van een 150 opzetten .. Zou daarmee beginnen, scheelt een boel. Mijn MZ loopt altijd 90km/h.. Ook wind tegen met 2 man erop.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een MZ125 en je kan er zonder aanpassingen een cilinder van een 150 opzetten .. Zou daarmee beginnen, scheelt een boel. Mijn MZ loopt altijd 90km/h.. Ook wind tegen met 2 man erop.


Helaas wil die dat niet,
wij willen speciaal het bsa 175 blok eronder zetten, wat past alleen ophangingen van het blok komen niet overeen, ik zal vanmiddag is effe een fototje schieten,

Groetjes
 
Waarom ga je investeren in een imitatie van je eigen blok? De kwaliteit van de BSA is minder, de waarde van je motor wordt minder, revisie is goedkoper en veel eenvoudiger.

Het is niet mij keus geweest om dit bsa blok eronder te bouwen,
en de waarde van de motor is voor de eigenaar onbetaalbaar lijk me logisch als je hem al je hele leven heb bijna , dus dat maakt niet zoveel uit,

dit is ook eenvoudig we hoeven alleen de ophanging te maken ( eventuweeul met hulp )
en dan past het blok er zo onder, waarom geld uit geven als je al een blok heb waar je zekker weet dat het goed is en past waneer je ophaning op maat maakt ,

en dit blok had die al liggen dus we hebben nog niks geinversteerd,

maar over de 150cc cilinder zou ik vanmiddag is even overleggen :Y
 
@magnamaniac, helaas willen we het netjes hebben liefst gevreest of iets,
en we hebben vrij weinig "net" afval ijzer liggen,

EDIT ..

het is een Mz125cc met een frame van een ( M3) en een voorvork van een (M1)
Blok word trouwens een DKW 200cc inplaats van een Bsa...

Groetjes
Rick
 
Terug
Bovenaan Onderaan