Eerf
MF veteraan
De accu van mijn MZ geeft bij lopende motor hele hoge waarden (ver boven de 6 volt).
Dit betekent volgens de faq hier op het forum dat de (mechanische)spanningsregelaar overleden is.
Deze heb ik vervangen voor een elektronisch geregelde, nadat de accu voldoende vol was. Maar eigenlijk geeft die meteen na vervangen ook vreemde waarden aan.
Overigens, de accu zelf is ook niet helemaal lekker zo blijkt. Geeft zo tussen de 5 en de 5,6 volt aan als de motor uit staat. Nadat de motor even aan de lader heeft gehangen dan is het kicken en rijden (geeft dan ook 6 volt aan).
Ik snap dat zowel accu als spanningsregelaar stuk kunnen zijn, dat een nieuwe zo snel ook al stuk is vind ik wel vreemd. Is dat mogelijk? Zou dat dan door de accu kunnen komen? Of door een verkeerde oplader? Verkeerd aansluiten is namelijk haast niet mogelijk...
Dit betekent volgens de faq hier op het forum dat de (mechanische)spanningsregelaar overleden is.
Deze heb ik vervangen voor een elektronisch geregelde, nadat de accu voldoende vol was. Maar eigenlijk geeft die meteen na vervangen ook vreemde waarden aan.
Overigens, de accu zelf is ook niet helemaal lekker zo blijkt. Geeft zo tussen de 5 en de 5,6 volt aan als de motor uit staat. Nadat de motor even aan de lader heeft gehangen dan is het kicken en rijden (geeft dan ook 6 volt aan).
Ik snap dat zowel accu als spanningsregelaar stuk kunnen zijn, dat een nieuwe zo snel ook al stuk is vind ik wel vreemd. Is dat mogelijk? Zou dat dan door de accu kunnen komen? Of door een verkeerde oplader? Verkeerd aansluiten is namelijk haast niet mogelijk...
Laatst bewerkt: