Onderstuk USD vork losmaken/monteren

Demetrius

Die hard MF'er
10 jun 2013
381
0
Weesp
Dag allemaal,

Ik heb hier een set USD vorkpoten liggen met roestplekjes. Nou is het idee om de binnenpoten opnieuw te laten hardverchromen en slijpen en de buitenpoten te laten anodiseren, om ze vervolgens na een volledige opfrisser te gaan gebruiken op de project motor.

Nu zit ik echter met een vraag. De binnenpoten moeten "kaal" worden aangeleverd, ofwel als je er aan de bovenkant inkijkt moet je de vloer kunnen zien. Maar hoe krijg ik in godsnaam die onderstukken eraf (waar de remklauw en voorwiel-as op zitten)? En als ze er eenmaal af zijn, welk soort thread-lock spul of epoxy kan ik dan het beste gebruiken om ze weer te monteren, zonder dat ze losraken/gaan lekken?

Bvd.
 
Asopname in de bankschroef. Door en door heet stoken. Borgboutje eruit draaien en binnenpoot los draaien.
Er bestaat altijd een kleine kans dat de draad gaat vreten, dan ben je de sjaak en kun je met een beetje pech de poot weggooien.
 
Asopname in de bankschroef. Door en door heet stoken. Borgboutje eruit draaien en binnenpoot los draaien.
Er bestaat altijd een kleine kans dat de draad gaat vreten, dan ben je de sjaak en kun je met een beetje pech de poot weggooien.

Super! Ook nog tips voor het opnieuw vastzetten? Welke epoxy/threadlock het beste is? Neem aan de heavy duty varianten, maar ga er niet vanuit dat ik dat bij de gemiddelde karwei in de schappen vind...
 
Wat voor poten zijn het?
Anders kan je je misschien een hoop gedoe te sparen door een nette set USD poten te kopen, en deze weer door te verkopen.

GSXR 750W 1994.

Heb al andere set, maar daar zijn de buitenpoten niet netjes van. Knap liever deze set goed op dan weer op goed geluk een paar poten te kopen. Bij de vorige set bleek met vervangen van de keerkringen dat de vorige eigenaar er zelf mee bezig was geweest, op hardhandige manier... O.a. deuk in de binnenpoot waardoor de keerring lekte.
 
Mij werd locktite 648 geadviseerd.
Heb van een buis een klemconstructie gemaakt om t te verchromen deel in de bankschroef vast te zetten.
Daarna de boel met n gasbrander verhit en uit elkaar gehaald.
Was van een rs 250. Zooi zit zonder schroefdraad en/of borgschroef in elkaar.
Viel mij mee hoe warm t gestookt hoefde te worden.
En Weber is :} Poten worden ook op rechtheid gecheckt en op maat geslepen.
Is al 2 jaar terug en nog steeds goed. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan