van 230 Volt naar 380 Volt?

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.089
10.989
nultwintig
Hoe gaan we dat doen,

wie heeft een schema hoe dat geschakeld kan worden,
Ik had iets gelezen over een frequentie omvormer.. :?
Maar geen idee hoe zoiets geschakeld kan/ moet worden.
380 uit de stoppenkast is niet mogelijk..

Ideeen tip en trucs ik hoor t graag!
 
Daarom vroeg ik een paar dagen geleden al of je een foto van het typeplaatje van de boor hier neer kon zetten, dan krijg je een advies waar je wat mee kan. Zo'n frequentieregelaar gebruik ik zelf ook (Siemens Micromaster 440) voor mijn hefbrug. Werkt perfect. Er zijn echter wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden, o.a. het vermogen van de kolomboor.

Gr. Bjorn
 
dus daar gaat gewoon 230Volt in en 380Volt komt eruit :?

je hebt ze in alle maten en gewichten.

zo zijn er ook waar mono 220V in gaat en 3x220V uit komt, die moet je hebben. je motor herschakelen van driehoek naar ster indien nodig, kastje ertussen en je bent vertrokken.
koop je meerdere 3-fase apparaten, gewoon kastje verhuizen naar ander apparaat.
 
Een monofase frequentie regelaar (1x230 in en 3x230 uit) is alleen toepasbaar op een 220/380v of 230/400 motor toepasbaar.
De motor moet dan DRIEHOEK geschakeld worden.
Als het niet mogelijk is de motor in driehoek te schakelen door bv een inwendig sterpunt ( wat bij kolomboormachines nog wel eens voorkomt)dan is de toepassing van een freq regelaar niet mogelijk.

Post maar eens een foto van het type plaatje op de motor dan kunnen we je verder helpen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, plaats eens een foto van je groepen kast.
Dan kunnen wij zien wat je nu thuis heb en hoe oud is de woning?

Een kastje om bouwen als je al 3 fase binnen krijgt is niet moeilijk, mensen die er geen verstand van hebben kunnen vaak ook niet zien wat ze binnen krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan